Gå til innhold

Spill til en splitter ny Dell Latitude X1?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en liten Dell Latitude X1, grafikkortet er ikke noe særlig å skryte av; det er et integrert "Intel Graphics Media Accelerator 900 (GMA 900 med opptil 128 MB delt minne - les mer her)" slik det står på Dell.no. Nå har det seg slik at jeg skal på ferie i 3 uker og kommer stort sett til å være uten nett, så derfor er jeg på jakt etter et par spill jeg kan kjøpe så jeg har noe å gjøre dersom jeg måtte kjede meg!

Laptopen en såkalt "ultraportabel" maskin med 12" skjerm, Pentium M 733-prosessor med en hastighet på 1.1Ghz samt 1280Mb RAM (dette holder vel så jeg kan "donere" 128 til grafikkortet?) - hvilke spill vil kunne kjøre på en slik konfigurasjon? Samme hvilken genre det er, så lenge spillet ikke er avhengig av å koble seg mot nettet og at jeg kan kjøre det uten problemer på laptopen! Setter pris på alle svar!

(Dersom spørsmålet mitt er feilpostet, så setter jeg pris på om en snill moderator kan flytte den til riktig sted! :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sa, Red Alert. Med den rette patchen(husker ikke hvor, finnes på google med litt leiting) er dettte det mest geniale og fullkommende spillet som er laget. Godt mulig at tiden har gått litt i fra det, men ideen og spillet er GENIALT! Red Alert 2 og Yuri burde vel funke også.

TrackMania burde vel gå fint å spille! Enkelt og underholdene.

Og de gennale enkle spillene fra tidenes morgen, Tetris, Snake, PinBall.. Mange timer kan slåes i hjel med så enkle middel:D

Lenke til kommentar

Den der 1.1 P-M-en er visstnok på høyde med en Celeron 2,5-3GHz, så ikke la dere lure av 1-tallene. Du burde klare alle spill som ikke har fokus på 3D, samt litt eldre 3dspill. Mye gode strategispill der ute i restekassene til alle landets spillbutikker, og sikkert enda mer i din egen hylle. Ville tatt frem noen klassikere du ikke har spilt på lenge :yes:

Lenke til kommentar
Takk takk! Blir vel shopping nå til uken! ;)

Vet noen forresten om CS:Source vil fungere på maskinen?

Det går nok svært dårlig.. Går sikkert, men om det går flytende er en annen sak..

Hvis du vil ha noe å dille med til en bærbar så er jo Heroes of Might and Magic 2 og 3 midt i blinken.. Personlig foretrekker jeg 3'ern, men mange setter knappen sin på 2'ern.

(Jeg vil si at 3'ern er en forbedring av 2'ern med de samme elementene, bare med mer stash, bedre grafikk og litt mer "bredde")

Fantasy Empires er også veldig gøy.. Men skal man spille det må man ha DOS-emulator som kan klokkes ned, ellers nytter det ikke styre noe som helst (gammelt spill).

Lenke til kommentar

Mange timer å slå ihjel med Heroes of Might&Magic ja. Jeg har Complete versjonen som inneholder både Restoration of Erathia, Armageddon's blade og Shadow of death. Kjøpt for hundre kroner på Elkjøp :yes: Alpha Centauri kan også anbefales om du liker turbasert strategi :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Slenger meg på her..  Noen som vet hvordan The sims / The sims 2 vil oppføre seg på denne maskinen? :hmm:

5310378[/snapback]

The Sims 1 går nok greit. Litt lenger loadetid kanskje, men grafikken i spillet er nokså lav. The Sim 2 blir nok for 3d for maskinen tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...