Mogge_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Jeg sitter er og grubler om jeg skal anskaffe meg vannkjøling...Men mine kriterier for vannkjøling er at det skal være stille, kjøle bra og ha god kvalitet.. Har nemmelig hatt erfraringer med at cpu blokka har gått lekk og sølet vnn på skjermkortet mitt... Så det jeg lurer på nå er om noen har noen forslag til hva jeg bør kjøpe, som er stille, kjøler bra og bra kvalitet.. Har dette : Bzerk kainett MSI K8N Neo2 Platinum s.939 AMD 64 3200+ "Venice" Ska etterhvert skaffe meg et X800XL skjermkort..Så kjøler til skjermkortet bør jeg også ha med.. Takker for all hjelp.. Pris: ikke høyere enn 2000 helst..Har egentlig lite penger å rutte med...Så prøv å få det så billig som mulig..hehe.. Endret 12. juni 2005 av Mogge_ Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Eg har såtte sammen eit sett i farta på Microplex og tror ikkje det skal vere so verst. CPu - Blokk Radiator Tank [Pumpe Du må ha litt smådeler og sjekke att alt passer, men ellers skal det vere greit Ole-Johan Endret 12. juni 2005 av olejohan Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 takker..men hva mer trenger jeg da? Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Du trenger noen nipler, 2-3 meter med slanger, vifte til radiatoren, algedrepende tilsetning, destilert vann og frostvæske i tillegg Det blir fort 3-400,- ekstra siden niplene er så dyre på nettbutikk. Har du tenkt på komplett sett? Hvis det er første gang du bygger så kan det være greit å starte med det. Dette er ikke så dumt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123971&cks=PRL og har alt du trenger. Waterchill har bedre cpu blokk og bedre radiator enn over (greit å ha skikkelig radiator når du skal bygge ut med skjermkortblokk). Jeg liker ikke niplene og pumppen waterchill bruker, men uanett er det settet kraftigere og billigere enn forrige forslag. Hvis du våger å kjøpe fra demovarene så får du samme settet med chipsettblokk og vga blokk til samme pris. Har kjøpt 2 waterchill sett som demovare, begge settene jeg fikk var flunke nye og ubrukt, men med uorginal embalasje. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 En ting til: kvaliteten på asetek sine sett er bra, svakheten er først og fremst niplene. Hvis du følger bruksanvisningen og skjærer slangene slik det står får du aldri problemer, men mange slurver her. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Du trenger vell ikke destilert vann? Hva er poenget med det? Når du blander det med frostvæske vill det vell lede uansett? Eller blir det mindre korrosjon (ikke sikker hvordan det skrives) av det? Og blir det så mye alger ut av det hvis du har frostvæske da? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Du trenger vell ikke destilert vann? Hva er poenget med det? Når du blander det med frostvæske vill det vell lede uansett? Eller blir det mindre korrosjon (ikke sikker hvordan det skrives) av det? Og blir det så mye alger ut av det hvis du har frostvæske da? Værre for alger og vokse, bedre kjøling Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du trenger vell ikke destilert vann? Hva er poenget med det? Når du blander det med frostvæske vill det vell lede uansett? Eller blir det mindre korrosjon (ikke sikker hvordan det skrives) av det? Og blir det så mye alger ut av det hvis du har frostvæske da? Værre for alger og vokse, bedre kjøling Oki, ikkenoe alger i min kjøling, men ble korrosjon når jeg ikke hadde i frostvæske. Men med frostvæska ble det bra Men kjøler destilert vann bedre? Siden det er helt rent?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå