Gå til innhold

Det ufattelige har skjedd. 200gb data må reddes.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid stod den på 13%? Flere timer? Sannsynligvis så var det stor sannsynlighet for at den drev å flyttet data rundt på harddisken slik at den nye partisjonen skulle få ledig plass.

Stemmer det at D-disken du snakker om var den nye 50 gb partisjonen på den samme harddisken, eller var det en annen harddisk. Var det den samme disken så var det en tabbe som du ikke må gjenta i fremtiden. Tenk om dataene dine låg på slutten av den fysiske disken (altså der d-partisjonen nå ligger).

Uansett bra at det ser ut til å gå bra med deg.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid stod den på 13%? Flere timer? Sannsynligvis så var det stor sannsynlighet for at den drev å flyttet data rundt på harddisken slik at den nye partisjonen skulle få ledig plass.

Stemmer det at D-disken du snakker om var den nye 50 gb partisjonen på den samme harddisken, eller var det en annen harddisk. Var det den samme disken så var det en tabbe som du ikke må gjenta i fremtiden. Tenk om dataene dine låg på slutten av den fysiske disken (altså der d-partisjonen nå ligger).

Uansett bra at det ser ut til å gå bra med deg.

Altså, det var den samme fysiske harddisken ja. 200GB, eller nøyaktig 186Gb.Der jeg bare skulle "klippe av" de siste 40 GB og ha det som backup. Jeg mener å huske at jeg klare det uten problemer før i tiden.

Den stod på 13 prosent i 1/2 time. hehe.

MEN, alt har ordnet seg nå! Kjøpte ny harddisk idag ( måtte dra til komplett 2 ganger, siden den første hd`en jeg fikk faktisk var defekt :thumbdown: ) og tok backup av ALT jeg hadde på C. GetDataBack er et genialt programm.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Tolmodighet, asad :-) Og så må du ikke leve så farlig, krasjer c disken neste gang, så installer windows'en på en ny fysisk disk. Slik at du deretter kan kjøre GetDataBack eller tilsvarende på en mest mulig komplett maskin.

Sannsynligvis var det mye data som låg på slutten av disken (var det ikke 70GB som forsvann etter recoveryen?), er vel en fordel å ta en defragmentering før en starter opp pqmagic neste gang (om du tør da).

Lenke til kommentar
Tolmodighet, asad :-) Og så må du ikke leve så farlig, krasjer c disken neste gang, så installer windows'en på en ny fysisk disk. Slik at du deretter kan kjøre GetDataBack eller tilsvarende på en mest mulig komplett maskin.

Sannsynligvis var det mye data som låg på slutten av disken (var det ikke 70GB som forsvann etter recoveryen?), er vel en fordel å ta en defragmentering før en starter opp pqmagic neste gang (om du tør da).

Jeg har nå nok plass til å ikke oppbevare viktig data på samme partisjon som OS ligger på, så det går nok greit. Skal også være mye mer forsiktig, og jeg tviler på at jeg kommer til å bruke Partition magic.

ANgåenge data som ble borte, jeg tror faktsik at alt ble funnet. Utrolig nok. :D

Lenke til kommentar

Gratulerer med dagen. :D

Fint at dataene ble gjenopprettet.

Personlig ha jeg ikke noe imot pqmagic og pleier alltid å bruke det, men ikke i windows. Bare gjennom å boote maskinen i dos først og benytte meg av pqmagic versjonen på disketten. :) (Putte in boot diskett, boote, putte inn pqmagic diskett, skrive pqmagic så programmet starter.

Windows pleier å lage så mye trøbbel.

Å partisjonere med fdisk går jo også, men da må du fremdeles inn i dos.

Å drive med disk prosesser med dårlig plass anbefales vel ikke, dataene må ha et midlertidig sted å gjøre av dataene, enten ram eller annen ledig displass, uten noen av delene kan det gå litt dårlig.

Kjempebra at alt ordnet seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...