asad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 ok takk. KOngeOdin. Jeg fant en harddisk ( IDE ) som jeg installerer OS på nå. Så jeg prøver denne ekleste metoden først, og ser om dataen på C fortsatt er der. Håper dette her fungerer. fra nå av skal jeg være MYE mer forsiktig. Lenke til kommentar
asad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 svarte. Nå har jeg installert nytt OS. Når jeg klikker på den forrige C disken, kommer det en melding: " The files are corrupted, and/or unreadable". Er det nå det er på tide med GetDataBack? Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ikke i windows. Prøv å finne dos oppstartsdisk og finn de i dos. Da kan du kanskje se dataene der og kopiere de ut. Hvis du f.eks. har en gammel sliten lærer på skolen din som kunne data på 80 tallet så kan han sikkert fortelle deg hvilke kommandoer du skal bruke om du ikke får det helt til. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Her er link til boot disk http://www.bootdisk.com/ Her er dos kommandoer med eksempler( se xcopy kommando med parametre for underdirectories) http://www.computerhope.com/xcopyhlp.htm#04 Husk å få med xcopy på bootdisken dersom den mangler. Endret 12. juni 2005 av KongeOdin Lenke til kommentar
asad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Ikke i windows. Prøv å finne dos oppstartsdisk og finn de i dos. Da kan du kanskje se dataene der og kopiere de ut. Hvis du f.eks. har en gammel sliten lærer på skolen din som kunne data på 80 tallet så kan han sikkert fortelle deg hvilke kommandoer du skal bruke om du ikke får det helt til. har desverre ingen slitne data lærere tilgjengelige. Kunne noen fortalt meg hvordan jeg kopierer fra dos? I tilfellet dette skulle funke! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hva er problemet? Installer GetDataBack du, det leser kun disken, sektor for sektor og finner det som kan finnes uten å fyisk gjøre noe der. Hvis den ikke klarer å finne noe derimot, så er det litt verre. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Når du partisjonerer opp en harddisk med Partition magic så formaterer den også harddisken. Den informerer jo om det før du trykker "ok" Hvis jeg ikke husker helt feil. Og GetDataBack er et meget godt program Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Dersom du da ikke har trykket make partition og move data. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har hatt flere kunder og venner som har hatt lignende problem, i de fleste tilfellene så har jeg løst problemet ved å bruke et program som heter SpinRite. Dette kan du lese om her. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Spinrite er noe jeg har sett anbefalt av mange. Har ikke testa det selv. Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hææææææhhhhhææææ.......sorry at jeg ler, men man partisjonerer ikke en disk uten backup av den! Folk som deg fortjener en real omgang juling. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Som Ueland sier, start maskinen, start GetDataBack, velg rett disk og vent 8-10 timer mens den scanner etter filer. Har gjenopprettet 2x300 GB med dette programmet. Det funker fantastisk bra :-) Lenke til kommentar
asad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 KongeOdin, Mr.Ueland,Cola Boks, Ulkesh, Dekvam og alle dere andre. Jeg vil takke dere av hele mitt hjerte. Jeg brukte GetDataBack og fikk igjen ( har ikke prøvd å kjøre dem ennå, men størrelsen stemmer , og de ER DER ) 5 av 6 filer, som var ferdigredigert.Mangla bare fil 3. Dette kom på 70gb. I tillegg ser jeg at veldig mye av det andre jeg hadde er der også, hvis ikke alt!Imorra stikker jeg til byn og kjøper en ide harddisk , som jeg overfører alt på Jeg har nå lært min lekse, og takket være dere, slapp jeg å miste så mange timer med redigering samt all annen data. en STOOOOOOOOOOOR takk allesammen ps: Sorra for alle smileysene, men jeg er bare så glad! Lenke til kommentar
asad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Som Ueland sier, start maskinen, start GetDataBack, velg rett disk og vent 8-10 timer mens den scanner etter filer. Har gjenopprettet 2x300 GB med dette programmet. Det funker fantastisk bra :-) rett disk? Valgte noe annet jeg tror jeg, det tok bare 1 time å scanne gjennom 200Gb. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) [...]Hvis du f.eks. har en gammel sliten lærer på skolen din som kunne data på 80 tallet så kan han sikkert fortelle deg hvilke kommandoer du skal bruke om du ikke får det helt til. du fornærmer meg, og jeg er bare 19 år... er ikke så lenge siden vi satt i DOS assa... forresten veldig synd med dataene dine... håper det går greit, har opplevd det selv en gang.. *grøss* EDIT: sånn går det med meg når jeg ikke leser alt før jeg poster... men grattis i hvertfall! Endret 12. juni 2005 av jalejale Lenke til kommentar
asad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg skal prøve å få laget en ordentlig sticky-materiale post om detta her. Så andre, med slike problemer slipper å oppleve den type angst! Må bare få alt sammen på plass igjen. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) skriver under på det med dos, er kun 17 selv, men jeg brukte da også dos i min spede data-barndom.. *mimrer om qbasic og street rod I & II, 286'n min..* btw, skal til å gjennoprette noen filer nå selv. håper programmet funker like godt som dere sier. Endret 12. juni 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hææææææhhhhhææææ.......sorry at jeg ler, men man partisjonerer ikke en disk uten backup av den! Folk som deg fortjener en real omgang juling. Er enig med deg Gaupa, men geokri har et poeng... Det eneste som er sikkert med en PC, er at ingenting er sikkert med en PC! Så har du data du ikke har råd til å miste, bør du ikke stole på bare på PC'n... Godt at det ordna seg for trådstarter! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Ikke bruk Partition Magic. Ikke bruk Partition Magic. Ikke bruk Partition Magic. Hvis du likevel har brukt Partition Magic, så prøv å gjenopprette med GetDataBack for NTFS, og tenk over hvor slem du har vært. Fin oppsummering? Endret 13. juni 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Andyve Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Beklager å bruke posten din men ser ut til at du har fiksa problemet ditt og jeg har et lignende ett. Hehe menne hva gjør man om man har vært så smart å valgt Move data i partition magic fikk ikke til noe med dette getdataback programmet virtuallab fant 6GB utav hmm tipper 60GB eller mere. noen som har noen tips til meg ? jada jeg vet det var dumt av meg i partition magic har jeg nå en "gul" disk som står PqRP på. Sitter å river seg litt å håret Takk for all hjelp evt flytt om det ikke passer inn under denne posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå