Gå til innhold

Oppgardering av pc eller ny?

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg begynner å bli litt lei av min gamle pc... Føler at den mangler det lille ekstra for å yte litt mer. Vurderte å oppgradere den litt men da kan det kanskje være like greit å kjøpe nytt og?

Her min pc:

AMD XP2800+ 333Fsb

MSI KT3V 333Fsb

Apacer 512 DDR PC 2700

GF FX 5700U

2 Hardisker

PSU 300w

I første omgang vurderer jeg å kjøpe nytt hk for å kunne klokke cpu`n opp mer. Og kjøper 1GB PC 2700 minne i tillegg. Klokker også skjermkortet da...

Er det noen som har et bra alternativ?

---------------------------------------------------------

Etter å ha tenkt meg om så har jeg vurdert å kjøpe nytt hk+cpu+minne og kanskje skjermkort.

Noen som vet om et bra alternativ? Trenger ikke det beste...

-----------------------

Spiller HL2, BF2, Undeground 2 og en del andre spill. Underground 2 ble for jævlig på denne jeg har nå pga grafikken så det ble ikke mer av det...

Skal ikke koste meg skjorta heller.... ca 2000,- - 2500,-

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PC-2700 ram er bare dumt å kjøpe nå, det er for trægt, men skriv opp ca hvor mye du vill bruke i kroner, litt vanskelig å finne ut om du mener 5000kr, 10000kr eller mer

Hjelpe meg :ohmy: Ikke så mye... har skrevet det i innlegget...

1) kjøp PC3200 ram som er billigere enn PC2700 og den funker i maskinen BIOSen setter ned hastigheten automatisk på rammen så den kjører PC2700. Ram er dritt billig for tide og den gjør hele systemet mer responsivt.

2)Hva holder du på med? Er umulig å si hva du skal oppgradere så lenge vi ikke vet hva du bruker maskinen til.

3) CPUen er neppe flaskehalsen, med all sansynelighet. Hvis du driver med spill så er det grafik kortet som tar og er the weakest link, driver du på med mer eller mindre alt annet så er det nok ram og HD som er på tide å forbedre.

4) en 300W PSU sier ingen ting, det kan være enten alt for lite eller mer enn nok. Merke hadde vært greit å vite.

Edit: Du har editet ser jeg, vel grafik kort og minne da burde du være i box. CPUen er ikke flaskehalsen.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
PC-2700 ram er bare dumt å kjøpe nå, det er for trægt, men skriv opp ca hvor mye du vill bruke i kroner, litt vanskelig å finne ut om du mener 5000kr, 10000kr eller mer

Hjelpe meg :ohmy: Ikke så mye... har skrevet det i innlegget...

1) kjøp PC3200 ram som er billigere enn PC2700 og den funker i maskinen BIOSen setter ned hastigheten automatisk på rammen så den kjører PC2700. Ram er dritt billig for tide og den gjør hele systemet mer responsivt.

2)Hva holder du på med? Er umulig å si hva du skal oppgradere så lenge vi ikke vet hva du bruker maskinen til.

3) CPUen er neppe flaskehalsen, med all sansynelighet. Hvis du driver med spill så er det grafik kortet som tar og er the weakest link, driver du på med mer eller mindre alt annet så er det nok ram og HD som er på tide å forbedre.

4) en 300W PSU sier ingen ting, det kan være enten alt for lite eller mer enn nok. Merke hadde vært greit å vite.

Edit: Du har editet ser jeg, vel grafik kort og minne da burde du være i box. CPUen er ikke flaskehalsen.

Bruker den mest til spill... Systemet klarer klarer jo maks 133mhz og hardiskene kjører fullt... isåfall må jeg over til S-ata.

Hvis jeg skal ha nytt skjermkort så burde jeg kanskje gå for GF 6600 apg? Men hva er vitsen.. er ikke FSB litt for lav her? Den er jo bare på 333mhz og jeg kunne godt ha tewnkt meg 400 eller mer... Kan faktisk klokke minne opp til 400mhz selv om det er bare 333 minne...

Psu-en er av merke chieftec og den holder den...

Lenke til kommentar
Oki, altså så du får den pakken (som allerede inneholder 512 mb ram) også skal du kjøpe på slik at du får 1024 mb ram?

Ja, men ser at jeg kan ha Dual DDR. Vil ikke det hjelpe på ytelsen? Lurer litt på om jeg kan ringe til komplett å høre om jeg kan bytte ut minnet med 2x512 dual?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...