Gå til innhold

Netcom problemer i dag?


Anbefalte innlegg

neivel, det er greit, men kundeservice over tlf ER BEDRe hos netcom, og akkurat det tror jeg ikke du kan nekte for, hvordan det står til over mail, det vet jge ikke, da det alltid er raskere over tlf.

det at du har vært nødt til å bruke mail i ditt tilfelle er jo litt dumt, og det er det også at det tok så lang tid før du fikk svar, men når man snakker om kundeservice, så tenker de fleste på kundeservice over tlf.

 

(må si du takler alle disse angrepene svært bra, selv om jeg synes du argumenterer dårlig med akkurat hvorfor du synes det er så skandaløst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener faktisk at det er stor forskjell når ALLE rammes, og kun noen "få" rammes.

For hver enkelt person er det ikke noe større problem om andre også rammes. Er media som gjør dette til en så forferdelig ting.

 

Hjelper ikke meg at ingen i Finnamrk får ringt heller om jeg har problemer i Vesfold.

 

Når det gjelder NC sin kundeserivce, er den relativt dårlig. De bruker nesten ei uke på å svare på mine e-poster

 

Så ring dem. Kommer igjennom umiddelbart.

Det er og blir en stor forskjell!!!

Greit nok å ringe, men lover de 24 timer så lover de 24 timer. Da må de klare det og, alle andre klarer det. Det blir iallefall håpløst når mine sider i tillegg ikke fungerer....

Tenk på de som har SmartTalk, eller hva det no heter....

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det et STØRRE problem når alle rammes.

 

Ikke for de som rammes. Er ikke et større problem for MEG om du også har problemer.

 

Jeg hadde ikke mulighet til å RINGE kundeservice når man trengte dem som mest.

 

Hva trengte du de for? Å si deg at det var et problem? Den fantastiske kommunikasjonsjobben Netcom gjorde bidro jo til at de fleste visste hva problemet var umiddelbart.

 

Som du selv har sagt, samtlige aviser og tv-kanaler har snakket om det. Må netcom mate det til deg med teskje gjennom kundeservice også?

 

Er dessuten ikke noe større problem for smarttalkkunden enn oss andre.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det et STØRRE problem når alle rammes.

 

Ikke for de som rammes. Er ikke et større problem for MEG om du også har problemer.

Selvfølgelig er det et større problem. Du må da få litt perspektiv på ting. Jo flere som blir rammet, jo større er problemet. Samme hva du sier.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det et STØRRE problem når alle rammes.

 

Ikke for de som rammes. Er ikke et større problem for MEG om du også har problemer.

Selvfølgelig er det et større problem. Du må da få litt perspektiv på ting. Jo flere som blir rammet, jo større er problemet. Samme hva du sier.

Ikke for hver enkelt, sier jeg!

Lenke til kommentar

Synes NetCom har taklet dette fint. De fikk ikke panikk og valgte heller å legge inn melding på driftsmeldinger (der de faktisk hører hjemme, og ikke på noen forside), samt at de har beklaget seg i ettertid. Bare sjekk ut dette på deres hjemmeside: https://netcom.no/tjenester/unnskyld.html

 

 

De må rapportere til PT og de kommer til å gå gjennom sine systemer. Nå virker det heldigvis

:cool:

Lenke til kommentar

Netcom taklet problemene på en skandaløs måte. Når folk over hele norge plutselig sto uten nett, ikke får de ringt kundeservice heller. Folk lurer på om det er noe feil med telefonene sine. Netcom synes da at det er tilfredsstillende med to korte setninger "gjemt" på hjemmesiden sin. Man VET JO AT DET ER ET PROBLEM, og blir SJOKKERT over hva man møter på www.netcom.no

 

Ikke NOE informasjon om HVA har skjedd, HVA som skjer fremover, Når man kan forvente å komme tilbake, INGEN kontaktiformasjon.

 

Dette "problemet" ( som netcom beskriver med to korte setninger gjemt på sin hjemmeside) blir tatt om i dagsrevyen. Og alle landets nettaviser.

 

Det er INGEN informasjon å få fra netcom. Hvis man er AVHENGIG av å ha dekning på sin telefon, så må man se frem til en søvnløs natt. Ingen oppdatert info å få på hjemmesiden, og det er umulig å ringe til kundeservice pga INTET NETT.

 

Har de ikke backup løsninger tenker man?? Er dette virkelig mulig?? TO dager uten nett??

 

Man sitter igjen med tanken om at dette aldri hadde skjedd med en seriøs bedrift. Dette hadde aldri skjedd med telenor. Telenor har backup-løsninger. Netcom er ikke lengre pålitelige. Dette er ikke første gang det har skjedd heller.

 

Nettsidene til netcom har vært elendige i lang tid. Det er umulig å logge seg inn på "min side". Andre teleselskaper klarer å tilby nettsider som fungerer. IKKE netcom.

 

Svenskeide Netcoms kunder lar seg herse med, men nå er det nok for mange.

Lenke til kommentar

Og det var 4. gangen du gjentok de samme setningene?

 

Kom heller med noen konkrete løsninger.

 

HVA burde Netcom opplyst om f.eks?

 

De visste ikke hva feilen var, de visste ikke hvor lenge den kom til å vedvare og dette opplyste de om på netcom.no, samt 05050 for de som kunne ringe dit.

 

80% av samtalene kom igjennom, noe som betyr at problemet ikke var på langt nær så stort som stue og media skal ha det til.

Lenke til kommentar

Som sagt så synes jeg det utrolig dårlig informasjon av netcom. Fikk en flau smak at de prøvde tildels å dekke over problemene. VG har jo kjørt en sak på at de visste om problemene i dagene før det utartet seg, uten å informere eller på noen som helst måte advare sine kunder.

 

Man skal ikke godta at man blir uten nett i to dager. Det er rett og slett skandaløst. Seriøse bedrifter har backupløsninger som skal forhindre slikt. Dette har telenor, og fremstår derfor som mye mer seriøse og pålitelige. "Noe slikt kunne aldri skjedd hos oss, vi har backupløsninger" sier telenor.

 

Når Netcom i tillegg ikke klarer å ha internettsider som fungerer ( andre små-selskaper klarer jo dette), så blir det en rød tråd som går igjen.

 

Når det engang er slik at vi har tilbydere å velge imellom, så vil vel en oppegående kunde se seg rundt etter konkurrenter som enten tilbyr bedre kvalitet eller billigere pris.

 

Etter mitt syn så tilbyr hverken netcom god kvalitet eller billig pris.

 

Da er det meget få argumenter igjen for å velge å være kunde i svenskeide Netcom.

Endret av stue
Lenke til kommentar
Fikk en flau smak at de prøvde tildels å dekke over problemene.

Hvordan mener du de prøvde å dekke over problemene?

 

VG har jo kjørt en sak på at de visste om problemene i dagene før det utartet seg, uten å informere eller på noen som helst måte advare sine kunder.

Er nok veldig mange små fillesaker vi ikke vet om, både hos telenro, netcom og alle de andre. De har jo sagt at det var totalt uventet at denne feilen kunne slå ut på en slik måte.

 

Man skal ikke godta at man blir uten nett i to dager.

Opp til deg om du ikke vil godta det. De aller, aller fleste andre har hatt nett konstant. Hva har du tenkt å gjøre med saken, bortsett fra å syte her inne?

 

"Noe slikt kunne aldri skjedd hos oss, vi har backupløsninger" sier telenor

Hva skulle de sagt når de får et slikt spørsmål da? Tipper netcom også var skråsikre på at slikt aldri kunne skjedd dem. Er lett å være etterpåklok.

 

Da er det meget få argumenter igjen for å velge å være kunde i svenskeide Netcom.

Og for tiende gang: HVA ER RELEVANT VED AT NETCOM ER SVENSKEID???

Lenke til kommentar

Synes du begynner å bli ganske usakelig og repeterende nå Stue. Hva har det med saken at NetCom er svensk eid? Niks og dada, altså ingenting.

 

Det at du ikke får logget deg på mine sider er vel strengt talt feil hos deg vil jeg påstå, dette fordi jeg får logget på med begge mine telefonnummer samt min kjærestes nummer. Du burde heller begynne å feilsøke hos deg istedenfor å syte på forumet.

 

Jeg mener fortsatt at slike meldinger hører under driftsmeldinger og ikke i en giga annonse på førstesiden som mediene mener.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det at du ikke får logget deg på mine sider er vel strengt talt feil hos deg vil jeg påstå, dette fordi jeg får logget på med begge mine telefonnummer samt min kjærestes nummer.

Har 4 netcomabonnementer, får logget på med samtlige.

 

ALT fungerer på minside.netcom.no

 

Apropos kundeservice: Netcom hadde i sin absolutt verste problemperiode en gjennomsnittlig svartid på 05050 på kun 7 sekunder.

 

Ringte et problemfritt Telenor nå, "beregnet ventetid 7 MINUTTER"!!! DET er dårlig kundeservice det.

Lenke til kommentar
ALT fungerer på minside.netcom.no

har 2 abonnementer og får fortstatt fra tid til annen "beklagerskjermen", men men (jeg husker på å kopiere det jeg skrev før jeg klikker ok ;) siden å gå tilbake i nettleseren ikke alltid fungerer)

Litt ustabilt er jeg ikke i tvil om at det er, men så lenge man er klar over det er det jo ikke noe problem.

 

Får uansett gjort det jeg skal ha gjort, nemlig sjekke gamle fakturaer og forbruk.

Lenke til kommentar
Netcom taklet problemene på en skandaløs måte. Når folk over hele norge plutselig sto uten nett, ikke får de ringt kundeservice heller. Folk lurer på om det er noe feil med telefonene sine. Netcom synes da at det er tilfredsstillende med to korte setninger "gjemt" på hjemmesiden sin. Man VET JO AT DET ER ET PROBLEM, og blir SJOKKERT over hva man møter på www.netcom.no

 

Ikke NOE informasjon om HVA har skjedd, HVA som skjer fremover, Når man kan forvente å komme tilbake, INGEN kontaktiformasjon.

 

Dette "problemet" ( som netcom beskriver med to korte setninger gjemt på sin hjemmeside) blir tatt om i dagsrevyen. Og alle landets nettaviser.

 

Det er INGEN informasjon å få fra netcom. Hvis man er AVHENGIG av å ha dekning på sin telefon, så må man se frem til en søvnløs natt. Ingen oppdatert info å få på hjemmesiden, og det er umulig å ringe til kundeservice pga INTET NETT.

 

Har de ikke backup løsninger tenker man?? Er dette virkelig mulig?? TO dager uten nett??

 

Man sitter igjen med tanken om at dette aldri hadde skjedd med en seriøs bedrift. Dette hadde aldri skjedd med telenor. Telenor har backup-løsninger. Netcom er ikke lengre pålitelige. Dette er ikke første gang det har skjedd heller.

 

Nettsidene til netcom har vært elendige i lang tid. Det er umulig å logge seg inn på "min side". Andre teleselskaper klarer å tilby nettsider som fungerer. IKKE netcom.

 

Svenskeide Netcoms kunder lar seg herse med, men nå er det nok for mange.

Kjære meg Stue! En del av det du tar opp, har du helt rett i, men nå begynner det å ligne mere på suttring. Jeg har også NetCom, bor i en av Norges største byer, hvor de fleste hadde problemer. Fikk sperr på en del samtaler, men de fleste kom til mottaker. SMS funket selvfølgelig ikke, da NetCom hadde sperret denne tjenesten for å prioritere taletrafikk.

 

Kanskje du og dine kammerater var uten dekning, men å si at folk over hele Norge var uten dekning, så har du ikke fått med deg en del opplysninger som flere her på nettet har prøvd å mate deg med. Du refererer også mye til massemedia, men har enda ikke fått med deg at også en del fra massemediaen forteller om at 80% av samtalene gikk gjennom til mottaker. Dvs at 20% feilet og grunnen til at 80% av samtalene kom fram skyldes fallback som NetCom/Siemens kjørte.

 

Håper du snart skjønner at NetCom brukte en bakcupløsning, ellers blir det bare for dumt.

 

Vedrørende at NetCom er svenskeid, så har du helt rett i det. Du fikk kanskje også med deg at både Telenor og Telia ville fusjonere før NetCom ble kjøpt opp?

Lenke til kommentar

Ingen argumenter som har fremkommet her gjør netcom mere pålitelig i mine øyne.

 

At hele norge mer eller mindre var uten nett i to dager er et faktum.

 

Les dagens leder i DAGBLADET: "Netcoms reserveløsning brøt også sammen, noe som er en skandale i seg selv og avslører at selskapet har bygget for lite sikkerhet inn i sine systemer. Heretter handler denne saken om at selskapet skal få beholde sin konsejon."

 

At ikke noen fanatiske netcom-tilhengere har evnen til å være kritiske, kan ikke være mitt problem.

 

Jeg synes det er HELT uakseptabelt å være uten nett i to dager, og det synes mange andre også. Dette lille problemet har vært i alle landets aviser og på alle landets tv-kanaler i flere dager nå. Samferdselsminister torild skogsholm er også koblet inn i denne saken. Så at det er et alvorlig problem vi snakker om er hevet over enhver tvil.

 

Man skal ikke la seg herse med som kunde, og det er viktig å være kritisk. Jeg krever en pålitelig tilbyder, og netcom har vist seg å være alt annet enn pålitelig.

 

To dager med kaos for netcom kunder, og nettsider som har vært ustabile i mange år er ALT FOR DÅRLIG.

 

Jeg er glad for at det finnes alternativer der ute....

Endret av stue
Lenke til kommentar

Det er ikke faktum at Norge har vært uten nett i to døgn, både helt eller delvis. Sist jeg sjekket var problemet i nummerbasen og ikke ute på basestasjonene. Dessuten har jo også Telenor og Teletopia egne nett for å pirke litt.

 

Grunnen til at ikke sms virket var at man ikke ville ha så stor belastning på nettet slik at man fikk rettet opp feilen raskere.

 

Det at Dagbladet har skrevet at sikkerheten hos NetCom er for dårlig har de ingen kompetanse på å bedømme. Det må være opp til PT og NetCom i så tilfelle. Grunnen til at PT ble blandet inn var at de ville ha full rapport, noe som er helt naturlig i slike tilfeller.

 

NetCom kommer ikke til å miste konsesjonen sin pga. dette, aviser har det med å overdramatisere skikkelig. Man må være kritisk til alt hva man leser, dette gjelder også skolebøker.

 

Hvis du har vært helt uten nett i to dager må du ha vært et spesielt tilfelle, ingen jeg kjenner som bruker NetCom sitt nett (dette gjelder også undeleverandører som CHess) har hatt så lenge nede tid. De fleste samtaler har gått greit.

Lenke til kommentar

"de fleste samtaler har gått greit"

 

Dette er å underdrive på det sterkeste. Som sagt, dette hadde ikke blitt en sak i alle landets aviser, og på alle landets tv-stasjoner. Skogsholm er nå trukket inn i saken, osv osv....hvis "de fleste samtaler har gått greit".

 

All dokumentasjon, og min egen erfaring, tyder på at det har vært et stort problem. Aftenposten kunne ikke kommunisere fordi de hadde trådløs bedrift fra netcom, det samme gjelder peppes pizza. Ingen vits i benekte dette synes jeg.

 

Så jeg ser ingen grunn til å hele tiden GJENTA at det har vært STORE PROBLEMER FOR VELDIG MANGE AV NETCOMS KUNDER DE SISTE DAGENE. Store nok problemer til å berøre veldig mange av netcoms kunder rundt om i hele norge. Dette er et FAKTUM.

 

Ergo, netcom er ikke pålitelige etter mitt syn. ( dårlige, og ikke fungerende nettsider bare understøtter dette synet).

Lenke til kommentar
Så jeg ser ingen grunn til å hele tiden GJENTA at det har vært STORE PROBLEMER FOR VELDIG MANGE AV NETCOMS KUNDER DE SISTE DAGENE. Store nok problemer til å berøre veldig mange av netcoms kunder rundt om i hele norge. Dette er et FAKTUM.

Vel, da er det kanskje på tide å roe det hele ned litt. Nå har jeg ikke fulgt denne diskusjonen så nøye, men det ser ut som de siste sidene går litt i ring. På et eller annet tidspunkt må noen få siste ordet og livet gå videre.

 

Ingen her på forumet er skyld i problemene, og ingen her kan reparere eller kompensere for dem. Så ikke la det gå prestisje i argumentene, er dere snille.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...