Gå til innhold

Netcom problemer i dag?


Anbefalte innlegg

Forummedlem fabio har fortsatt problemer med dekningen. I mitt tilfelle er nettet tilbake, og ting går tilsynelatende uten problemer heldigvis. Får jo ikke logget på min side på hjemmesiden, men det er jo et annet problem i så måte.

Endret av stue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får bare henvise til vg og dagsrevyen ( skulle jo være pålitelig??) og mine egne erfaringer. Man har vært HELT uten nett i to dager.

Overdrivelse er jo pressens kunst.

 

Uansett, har vært i kontakt med kompiser fra Kristiansand i sør til tromsø i nord, medregnet oslo, bergen, tønsberg, horten og volda.

 

Ingen som har klaget over å ha vært uten nett. De har hatt litt problemer med å ringe til andre netcomtelefoner samt å sende sms nå idag (før det gikk det an å sende sms, det tok bare litt tid før de kom frem)

 

Hyggelig for netcom at de har lojale kunder som holder ut i tykt og tynt. Jeg er nok ikke like lojal i så måte, jeg krever mere.

 

Så bytt til en telenorbasert operatør. Regner med å se deg tilbake innen halvåret er omme om du har tenkt å bytte hver gang det blir litt problemer. telenor er ikke bedre enn netcom i så måte.

Lenke til kommentar

Hvis crazystep fortsatt tviler på at hele norge har vært mer eller mindre uten dekning så får det være opp til ham. Han selv ( og hans venner over hele norge) har klart seg uten store problemer. Dere har vært heldige, kunne bare ønske at jeg hadde vært like heldig.

 

Netcoms problemer førte til oppslag i alle landets nettaviser gjennom to dager, samt dagsrevyen igår og idag, og viggo johansen nå ikveld, hvor en representant for netcom selv BEKREFTET at hele norge mer eller mindre hadde vært uten nett i to dager etter spørsmål fra viggo himself!

 

Afenposten og peppes pizza som har basert nesten all kommunikasjon i bedriften på trådløst nett fra netcom har hatt to vanskelige dager for å si det mildt.

 

Jeg synes at netcoms problemer disse dagene har vært skandaløse ( noe slikt har man ikke opplevd i samme omfang hos telenor), og jeg er også sterkt kritisk til netcoms håndtering av kaoset. Som sagt, så var man avspist med to korte setninger "gjemt" på hjemmesiden til netcom etter en hel dag UTEN nett.

 

Jeg har mistet all tiltro til denne bedriften. Når man ikke lenger får kvalitet fra netcom, samtidig som man kan få billigere abonnement hos andre operatører ( chess, tele2 m. flere) så er det INGENTING som taler for å være kunde hos netcom mer SYNES JEG!

Lenke til kommentar
Forummedlem fabio har fortsatt problemer med dekningen. I mitt tilfelle er nettet tilbake, og ting går tilsynelatende uten problemer heldigvis. Får jo ikke logget på min side på hjemmesiden, men det er jo et annet problem i så måte.

Bra at du er på nett igjen :thumbup:

 

Som det ble sagt på TV ista så har Siemens sine folk jobbet fra Tyskland og India i ett døgn med å løse problemet. Regner med at det ikke er vanlig så dette viser jo hvor høyt man har løftet dette for å få løst det.

 

At man er uten forbindelse i to dager er uansett ikke bra, men dette kan skje hos alle. Nå har det skjedd hos NetCom, de har fått kjørt seg og har sikkert full fokus på dette lenge etter at du har glemt disse problemene, og da skjer det vel (forhåpentligvis) neppe igjen.

Lenke til kommentar

ja ja

 

Du får synes hva du vil.

 

Men husk på at en slik nettfeil ikke bare lammer operatøren netcom da, men samtlige som benytter seg av netcoms nett.

 

Samme vil det være når telenor får feil en gang i blant, da hjelper det lite å være chess eller tele2 kunde, nettet er allikevel det samme.

 

Dette handler altså lite om operatøren netcom og mer om utstyret til og nettleverandøren netcom.

Lenke til kommentar

Hehe... er ikke verdens undergang dette her. Noen er vel mere avhengig av telefon enn andre, men jeg har ikke mistet nattesøvnen mer enn et par netter...så jeg overlever nok.

 

Det er jo bra for netcom sitt tilfelle at de tilsynelatende har en del lojale og forståelsesfulle kunder her inne. ( Jeg er ikke blant dem som man kanskje har forstått).

Lenke til kommentar
Det er jo bra for netcom sitt tilfelle at de tilsynelatende har en del lojale og forståelsesfulle kunder her inne. ( Jeg er ikke blant dem som man kanskje har forstått).

Tror alle er enige om at det ikke er optimalt og langt ifra artig når slike feil oppstår.

 

Allikevel er jeg oppegående nok til å forstå at sjansen for å oppleve det samme igjen ikke reduseres ved å bytte nettleverandør.

Lenke til kommentar

La oss bli enige om noen fakta:

 

-Det er veldig beklagelig at noe slikt skjer over en million kunder, at de mister sine tjenester i en eller annen form (enten kun SMS, kun tale eller en kombinasjon).

KONKLUSJON: Vi er ganske bortskjemte med god dekning i et slikt land som Norge, de fleste overlever de problemene som har vært, de er bare j*vlig irriterende, og det må man få lov til å reagere på i diverse fora.

 

-Media er veldig flinke til å hause opp slike, det er ikke verdens undergang det bare virker slik. Sannheten er at problemet blir forstørret når man har umiddelbare oppslag med store typer på www.hurra-vi-er-en-mektig-avis.no og det påvirker folk.

KONKLUSJON: Det selger når Telenor eller NetCom har et problem, og det legges fram som om NetCom nesten gjør det med vilje eller er totalt inkompetente. Sannheten er jo at Norge er prisgitt veldig god dekning tross veldig vanskelig landskap. Dette pga dyktige feltarbeidere i Telenor og NetCom.

 

(Bare det at dagbladet kontakter forbrukerrådet for å vinkle det mot at NetCom bryter kontrakten med nettutfall i ett til to døgn, og skal gi kunden rett til å bytte operatør tross binding, er altfor tabloid for meg.)

 

-Synes det blir gitt lite kreditt til NetComs kundesenter, der sitter det helt vanlige folk og jobber og sliter, og da jeg var i kontakt med en av de, hadde hun jobbet 4 timer over sin ordinære tid, for å avhjelpe på telefonhenvendelsene fra alle de som ringte både to, tre og fem ganger for å mase på når det blir i orden. Som om antall henvendelser på kundesenteret skulle gjøre noen forskjell? De var liksom klar over omfanget på søndag, og den som tror at det går raskere om man maser, vel... KONKLUSJON: Man setter nok ikke nok pris på den vanlige mann eller dame som sitter og snakker med tusenvis av folk hvert år, og prøver å svare så hyggelig som mulig, og sitte med alle svarene til en som åpner med: Ka i h*lvete e det døkk driv med i NetCom? (Beklager dårlig trønder-forsøk)

 

I bunn og grunn kunne mitt innlegg kortes ned til:

 

1) Shit happens! Ergerlig, men livet går videre. Peppes får sin erstatning og Ola nordmann sin pizza. Btw, Aftenposten får da gitt ut avisa i morra og.

2) Hysteri fører til tap av perspektiv. Ta deg en bolle, dropp å lese avisa (om Aftenposten ikke klarte å levere den alikevel), les en god lokalavis. Nyt stillheten fra telefonen, og la VG og Dagbladet merke at folk overlever uten store typer.

3) Snakk ordentlig til andre mennesker, og ikke gjem deg bak det teite: "Du representerer NetCom, så derfor kan jeg være så nedlatende som jeg bare vil uten at jeg skal ha dårlig samvittighet for at du tar det personlig" Herregud, man må da kunne oppføre seg...

 

Men nå er jo jeg perfekt da...

Lenke til kommentar
Man har vært HELT uten nett i to dager.

Tror du har misforstått litt.

 

Ut i fra hva jeg har lest og erfart:

 

1. GSM-nettet har vært operativt hele tiden. Det har aldri vært problem å logge på GSM-nettet

2. Det har aldri vært problemer å ringe til fasttelefon

3. Det har aldri vært problemer å ringe til Telenor-kunder

 

Med andre ord, de aller fleste samtaler har det ikke vært problemer med.

 

Men ja, det er temmelig dårlig av Netcom å bli lammet på denne måten over så lang tid. Er jo ikke så lenge siden det skjedde noe tilsvarende pga strømbrudd i en eller annen sentral - da også var jo Netcoms nett nede i en god stund.

 

Kan ikke huske å ha opplevd at Telenors nett har vært nede over lengre tid, og berørt mange kunder.

Lenke til kommentar
Man har vært HELT uten nett i to dager.

Tror du har misforstått litt.

 

Ut i fra hva jeg har lest og erfart:

 

1. GSM-nettet har vært operativt hele tiden. Det har aldri vært problem å logge på GSM-nettet

Har vært to stk innom jobben idag og klaget over å ha mistet dekninga.

 

I realiteten hadde de et kryss over et telefonrør øverst i displayet. De opplevde altså en begrenset tjeneste.

 

Tror dette faktisk hadde mer å si på telefonmodellen enn nettverket, alle sammen hadde nemlig t630, mens min k750 fungerte perfekt mot samme basen.

 

Sjefen min med D500 og netcom har ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Men ja, det er temmelig dårlig av Netcom å bli lammet på denne måten over så lang tid. Er jo ikke så lenge siden det skjedde noe tilsvarende pga strømbrudd i en eller annen sentral - da også var jo Netcoms nett nede i en god stund.

Nr 1 - strømbruddet var en årsak av kortslutning pga oversvømmelse. Det kan vel neppe belastes NetCom som udugelig operatør. Ubeleilig, irriterende, men alikevel et hendelig uhell. Litt verre var siste dagers problemer, skyldes en systemoppgradering der noe skjærte seg. Heldigvis lærte de noe, og forhindrer slike problemer i fremtiden. Lurifaksen, du er veldig kresen når du ikke lar det være åpent for at mennesker ikke er feilfrie. Men vi er vel alle litt tabloide i blant... No pun intended.

 

Nr 2 - Hvor deilig er det ikke å ta litt fri fra mobilen, merker ingen av dere hvor skremmende avhengige vi er av denne duppeditten? Vi overlevde da før mobilen kom? Vi får da håpe vi overlever selve mobilen også, he he... For de som ikke ble direkte skadelidende slik som Peppes Pizza og sånt, ta det med ro, alt ordner seg til slutt...

 

Wolfie

Lenke til kommentar
I realiteten hadde de et kryss over et telefonrør øverst i displayet. De opplevde altså en begrenset tjeneste.

Når du nevner det... Akkurat det opplevde jeg her nå for 10 minutter siden. Skrudde på en telefon med et Netcom-kort, og hørte en "feilmeldinglyd". Dekningen var der, men det var likevel kryss over telefonrør øverst i displayet.

 

Tror det var en K700i. Samme sim-kortet ble puttet i flere telefoner, uten noen tegn til feil, så det må nok ha noe med telefonmodellen å gjøre også. Men litt merkelig at det skjedde nå da? Trodde feilen var rettet?

 

 

Fireworks: Poenget var at disse feilene skjer "ofte". Selvfølgelig går det an å gjøre feil, men de kan jo ikke bare slenge skylden over på andre eller unnskylde seg med at "det var en menneskelig svikt, og slikt skjer". Nå vet ikke jeg hvordan i detalj den oversvømmelsen klarte å lamme store deler av nettet til Netcom, men det ligger vel litt i kortene at Netcom burde plassert en så viktig sentral mer strategisk (ikke oversvømmelseutsatt), eller hatt backup-løsninger.

 

Menmen, jeg driter i det. Netcom er ikke "useriøs" i mine øyne enda, men hvis det gjentar seg flere ganger tror jeg at jeg vil endre syn på det.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
jeg har fortsatt problemer, kan ikke motta samtaler eller sms.

Hvis det ikke hjelper å slå tlf av og på, gjør følgende: Gå inn og velg nettverk manuellt og velg Telenor. Du vil selfølgelig bli kastet av Telenor nettet etterhvert og da velger du NetCom igjen. Da regner jeg med at det vil fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...