Gå til innhold

Netcom problemer i dag?


Anbefalte innlegg

Alle med litt businessforståelse ser at det er ELENDIG kundeservice å ha to korte setninger gjemt på hjemmesiden, når det dreier seg om et slikt problem. At man ikke har mulighet til å ringe, motta samtaler, sende mottat sms er en kjempeskandale, og folk som er avhengig av å være tilgjengelig på telefon har et helvetes problem nå.

 

Når netcom visste at eneste informasjonskilde ( man får jo for helvete ikke ringt kundeservice) var www.netcom.no, så får man komme med litt mere detaljert om hva som skjer. Jeg krever ikke et essay, men ivhertfall en DIREKTELINK på FORSIDEN, og litt mer detaljert beskrivelse av problemet, og en estimering av når man kan forvente å komme seg på nett igjen. Jeg liker ikke å "gjette" meg frem til hva som skjer fra netcoms side. virker som det bare er kaos, og problemer i den bedriften der nu....

 

Dette selskapet er jo helt mikke mus....Det er jo et helt skandaløst problem for et teleselskap. Folk som er helt avhengig av å være på nett med telefon kan glemme dette selskapet i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg krever ikke et essay, men ivhertfall en DIREKTELINK på FORSIDEN,

Det er direktelink på forsiden, står til venstre under den store mobilreklamen. Skal være enig med at de burde hatt litt mer fokus på at kundene ikke kan ringe, enn å reklamere for abonnement....

Lenke til kommentar

Ja, ser at direktelink har kommet opp. Men i dette må ha skjedd i dag tidlig. I hele går, etter en dag helt uten nett, måtte man "lete med lupe" for å finne disse to lusne setningene om "problemet". Et "problem" som ble tatt opp i dagsrevyen og alle landets nettaviser. Når har netcom kommet med en litt mer utfyllende beskrivelse av problemet, men det tok sin tid....for et mikke mus-selskap.

Lenke til kommentar

Stue: De prioriterer sikkert alt annet enn å informere på sin hjemmeside. Det er vel viktigere å prøve å løse problemet enn å skrive noen setninger på sin hjemmeside. Dessuten stod det under driftsmeldinger på deres hjemmesider der slikt hører hjemme.

Lenke til kommentar

Ja, ser ut som noen synes det har vært bra gjennomføring av kundeservice. Jeg får bare si meg uenig i det. Jeg synes ikke to setninger under driftsmeldinger er "nok" til å berolige meg når man ikke får brukt telefonen på to dager. Man får bare trekke de konklusjoner man vil etter denne skandalen. Jeg på min side har vel fått mange nok bekreftelser på at man ikke kan ta dette selskapet seriøst.

 

Pålitelighet er noe jeg setter meget høyt når det kommer til et teleselskap, så da får man heller betale en høyere pris for et pålitelig selskap.

Lenke til kommentar
Ja, ser ut som noen synes det har vært bra gjennomføring av kundeservice. Jeg får bare si meg uenig i det. Jeg synes ikke to setninger under driftsmeldinger er "nok" til å berolige meg når man ikke får brukt telefonen på to dager. Man får bare trekke de konklusjoner man vil etter denne skandalen. Jeg på min side har vel fått mange nok bekreftelser på at man ikke kan ta dette selskapet seriøst.

 

Pålitelighet er noe jeg setter meget høyt når det kommer til et teleselskap, så da får man heller betale en høyere pris for et pålitelig selskap.

Altså, Netcom skrev tidlig på sin side at det var problemer, men at de ikke visste når nettet kom til å fungere igjen.

 

Å da spekulere og komme med gjetninger ville vært uprofesjonelt. Det gjør bare vondt verre.

 

Tidlig idag sa de allikevel at det KUNNE komme til å ta hele dagen før det fungerte perfekt igjen.

 

Utover dagen har det fungert tålelig bra, bortsett fra sms.

 

Dessuten: Telenor har da hatt sine problemer tidligere de også, nope som igjen betyr at uansett selskap man er kunde hos så er man ikke trygg. Slike ting kan dessverre oppstå. Heldigvis så er det meget sjeldent.

Lenke til kommentar
Alle med litt businessforståelse ser at det er ELENDIG kundeservice å ha to korte setninger gjemt på hjemmesiden, når det dreier seg om et slikt problem.

Alle med litt businessforståelse vet at det er elendig BUSINESS å reklamere over hele forsiden sin for en feil.

Lenke til kommentar

Hva kan jeg si - shit happens. Se det positive i denne hendelsen. Nå går Netcom i gjennom sine rutiner og backupløsninger, fikser dette, og alt er i orden. Neste gang er det kanskje Telenor. Og da var vel overgangen til et nytt selskap bortkastet og vel så det ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke netcom prøvde å unngå dårlig reklame ved å UNNLATE å poste en driftsmelding på forsiden av hjemmesiden. Tror det bare var slett kundebehandling, og en del av kaoset som gjorde at man bare postet to korte setninger om "problemet". Et "problem" som var stort nok til å bli tatt opp i dagsrevyen på søndag, mens netcom syntes det holdt med to korte setninger. Utrolig etter min mening. Netcom har jo vært sak på alle nyheter idag, samt en toppsak hos alle nettaviser, så dårlig reklame har det vært nok av.

 

Man har IKKE vært i stand til å bruke telefonen på noen som helst måte på to dager, og det er HELT uholdbart. Dette har aldri skjedd med telenor, fordi de har backupløsninger som unngår slikt tullball. Når hadde telenor en skandale av slikt omfang sist?? Jeg kan ikke huske ett eneste tilfelle som kan måle seg med dette.

 

Man får bare trekke de konklusjoner man vil etter dette. Svenskeide Netcom har mistet all troverdighet etter min mening.

Lenke til kommentar
Nå går Netcom i gjennom sine rutiner og backupløsninger, fikser dette, og alt er i orden.

Gjør de nå det? tidligere dene måneden hadde de samme problemet, men det løste seg etter en time. Skulle jo tro de hadde undersøkt hva som var galt og ordnet det for å hindre at det skjedde igjen.

Lenke til kommentar
Tror det bare var slett kundebehandling, og en del av kaoset som gjorde at man bare postet to korte setninger om "problemet".

 

Helt konkret, hva skulle de skrevet? De visste ikke mer enn hva de skrev.

 

Man har IKKE vært i stand til å bruke telefonen på noen som helst måte på to dager,

 

Jo, de aller fleste har kunnet bruke telefonene sine. For noen har det i kortere perioder vært helt umulig å benytte den til ENTEn ringing eller SMS, mens andre bare måtte prøve et par ekstra ganger.

 

Dette har aldri skjedd med telenor

 

Husker ett tilfelle for 1,5 år siden da Telenors kunder var HELT uten mobil i ca én dag.

 

Svenskeide Netcom har mistet all troverdighet etter min mening.

 

Heller finsk. Sonera eier Telia som eier Netcom.

Lenke til kommentar
Svenskeide Netcom har mistet all troverdighet etter min mening.

 

Heller finsk. Sonera eier Telia som eier Netcom.

Svenske Telia og Finske Sonera fusjonerte og ble til TeliaSonera som igjen eier NetCom. Hovedsete til TeliaSonera er i Sverige. Det er altså ikke Sonera som eier Telia.

Lenke til kommentar
Når netcom visste at eneste informasjonskilde ( man får jo for helvete ikke ringt kundeservice) var www.netcom.no,

Hvorfor får du for helvete ikke det? Har du prøvd?

 

05050 er et fasttelefonnummer. Har ikke vært problemer med å sett opp samtaler til fasttelefoner.

Lenke til kommentar
Svenskeide Netcom har mistet all troverdighet etter min mening.

 

Heller finsk. Sonera eier Telia som eier Netcom.

Svenske Telia og Finske Sonera fusjonerte og ble til TeliaSonera som igjen eier NetCom. Hovedsete til TeliaSonera er i Sverige. Det er altså ikke Sonera som eier Telia.

Sorry skrev feil.

 

Telia kjøpte ut de aksjonærene i Sonera som ikke ønsket å bytte sine Sonera-aksjer med aksjer i det nye selskapet TeliaSonera.

Lenke til kommentar

"Kundene til mobiltelefonoperatøren har mer eller mindre vært uten telefon siden søndag morgen. I dag klokken 16 ble ifølge en pressemelding fra selskapet, problemene løst. "

 

kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=280710

 

Står det i vgnett. Var også en stor sak om det i dagsrevyen idag ( og igår).

 

Så man er nok ikke alene om å være HELT uten nett i to dager nå. Skandale.

 

Er jo vanskelig å ringe kundeservice når man IKKE HAR NETT!

 

Derfor var www.netcom.no eneste info-kilde.

 

Hører nå at de fleste er på nett igjen. Flere jeg har vært i kontakt med har fortsatt delvis problemer. Noen har også problemer med å logge seg på min side på hjemmesiden til netcom. ( Visstnok et "vanlig" problem).

 

Det eneste positive som har kommet ut av dette er at man nå er klar over at netcom ikke er pålitelige ( min mening), og at man skal holde seg unna dette selskapet i fremtiden.

Endret av stue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...