Gå til innhold

Er dette et tegn på dødende grafikkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekka at vifta går rundt skikkeleg?

varmt skjemkort?

Det dukker opp med en gang jeg starter PCen. Den funka flott i går, drev med litt benchmarking av IL2/Pacific Fighters. Men idag så er den lite lysten.. Men vifta går rundt, det sjekket jeg. Og siden det skjer etter at PCen har vært av i 12 timer så er ikke skjermkortet varmt enda.

 

Trodde først det kunne være noe i driverne (installerte nyeste 5.6 i går), men siden det også skjer på 'boote'-skjermen (dvs den du ser først når du skrurer på PCen med raminfo osv), så skjer det før den kommer til noen drivere.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Ok, prøv dette da :

 

Ta ut skjermkortet, rengjør det godt og sørg for at det er støvfritt.

Blås rent agp sporet.

Rengjør Bios vifta, eventuelt prøv å montere enn pasiv kjøling der om du har en stor nok (gammel cpu kjøler).

Restart CMOS med Jumper.

Monter alt på plass igjen.

Lenke til kommentar
Ok, prøv dette da :

 

Ta ut skjermkortet, rengjør det godt og sørg for at det er støvfritt.

Blås rent agp sporet.

Rengjør Bios vifta, eventuelt prøv å montere enn pasiv kjøling der om du har en stor nok (gammel cpu kjøler).

Restart CMOS med Jumper.

Monter alt på plass igjen.

Rensa alt der, tok det ut og satte det inn igjen. Samme skjer igjen. Får vel finne et dårlig skjermkort på jobben og teste det før jeg går til drastiske steg.

 

Øystein

Lenke til kommentar

prøv deg med en ny kjøler om du har råd.. ca 230kr + frakt

 

eller bare bytt kjølepasta.. kan vere at kjernen blir utrolig varm..

 

når jeg bytta fra orginalkjøler så hadde faktisk noe av støvet lirket seg in ved kjølepastaen... rad 9800pro kort.. regner med at den vifta på kortet ditt var like dorlig festa som mitt...

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk samme problem. Det blir ikke så store artefakter, men de dukker opp i løpet av de fire-fem første minuttene etter en oppstart hvor pc'n har vært av over natta e.l. En varmstart og alt er 'ok' igjen. Har ikke peiling på hva det er, men det dukker ikke opp feil annet enn ved kald pc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...