ZanZel Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Har en one touch som har kortsluttet.. det ble puttet inn feil power supply i hullet bak så den fikk noen volt for mye i seg.. Har montert den ut og sett litt på den.. men jeg vil putte den inn i min stasjonære.. og da lurer jeg på om det er noe farlig? Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tror ikke den funker, men tror ikke det er farlig heller Lenke til kommentar
friskies Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Satte du pluggen inn opp-ned? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Håpet er jo at bare kretskortet i one touch boksen er det som har gått.. og at ikke selve printkortet på hdd'en har røket det oxo.. Satte du pluggen inn opp-ned? nei, er ekstern hdd.. så det ble brukt en annen power ledning enn den som fulgte med som resulterte i at det kom for mange volt inn... Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du kan vel sette strøm (riktig power supply ) i one touch boksen din uten at harddisken står i, og se om windows finner den. Om den gjør det, så er det også håp at disken funker. Tror også at om noe er kortsluttet, så skal det ikke være farlig å plugge på pcen din. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har irritert meg lenge over at dei lager like plugger på slikt. Av typen adapter til mobil og liknande finnes det forskjellige størrelsar, men det er i mange tilfeller at det er fysisk mulig å plugge eit adapter på 12 volt inn i eit apparat som skal ha 5 volt. Ein ruter tok kveld på det viset Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 prøvde å sette den inn i maskinen min nå nettopp.. det eneste som skjedde var at PSU'en kutta strømmen til hele maskinen og man måtte resette PSU.. Dvs at det ikke var farlig.. men Harddisken er dermed ødelagt.. og det var jo veldig synd.. Noen som vet hvor langt kortsluttningen har gått.. kan det fungere å bytte printkortet på hdd'en for å få den til å funke igjen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Printkortet er så integrert i konstruksjonen at det å skifte noko slikt vil bli dyrt. Etter at eg plugga feil og ødelagte ein ruter har eg teipa fargar på alle pluggane. Lilla, blå, grønn osv..for å unngå at det samme skjer igjen. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Printkortet er så integrert i konstruksjonen at det å skifte noko slikt vil bli dyrt. jøss, trodde det bare var å ta bort de skruene som holdt det og koble om de kablene som går til lesehodene.. og det var det.. usj.. har lixom ikke bare lyst til å kaste bort 300GB, spes med tanke på at det er en del ting som er litt viktige på den oxo... Endret 13. juni 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Om det er en ekstern UBS/Firewire-disk med egen strømforsnyning kan det jo forekomme at den er utstyrt med sikkring. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Om det er en ekstern UBS/Firewire-disk med egen strømforsnyning kan det jo forekomme at den er utstyrt med sikkring. Det var den ikke i hvertfall.. for da hadde den ikke vært død når jeg testet den intert i maskinen etterpå.. Endret 13. juni 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå