Gå til innhold

Skjære hull i side dør!!!

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hva som vare enklest/best og bruke når jeg bare skal skjære hull i side døre for og få plass til plexi glasse det er bare noen par litt lange runde kanter på plexi glasse..

og så lurte jeg på om jeg kan feste vindue bare med en sjokk list jeg fikk med den har 3 hull 2 sjokke og 1 lite så da kan jeg bare bruke det ene sjokke hullet til og feste vindue og det andre til og feste det fast i sidedøren og den tredje vet jeg ikke?? hva er den til.... her er linken til listen:

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det _desider_ beste skjæreverktøyet er nok dremel(med mindre du har en datastyrt ettellerannet superskjæredings).. og da snakker jeg dremel multi, ikke den med batteri.. :razz:

Hvis du ikke har en dremel liggende eller ikke gidder å investere i en, kan du rett og slett bruke en stikkesag.. kantene blir ikke fine, men du ska ljo ha en list...

Lenke til kommentar

Ja jeg har stikk sag.. så da går det fint an og bruke den??? kommer det til og bli veldig svidd rundt kantene etter jeg har skjært ut hullet eller kommer den svære listen til og dekke det,og hvis jeg ikke skjærer helt presis så kommer listen til og dekke det også??????

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 20:42, viking99 skrev:

Skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg skjønner ikke noe av det du skriver. Bruk punktum og komma litt mer du....:smile:

Hehe...må si meg litt enig - sleit meg gjennom teksten hans - vet ikke om d er dialekten eller skrivinga som gjorde d men....

Har faktisk montert vindu i sida på kabinettet mitt selv her i dag :smile:

NB! Bruk tape over linjene du skal sage etter, slik at du slipper riper og annet tull!

Jeg brukte stikksag (med metall-sagblad) og det ble helt fint, jevne fine kanter. Men hadde ikke hatt noe si om kantene hadde blitt "flisete" fordi lista dekker kantene likevel!

Lykke til...... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 20:58, brainwasher skrev:

hahahaha...... Skal jeg bruke plast teip eller papir teip. og skal jeg dekke til hele kabinette når jeg skjærer.

:grin:
det er jo sommer ferie nå og da blir man litt lat i hode!!!!!!!!

Ikke så nøye hvordan tapen ser ut eller er! Selv brukte jeg helt vanlig gjennomsiktig tape av den brede typen (5cm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...