kgb Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Holder på med en avansert sak som jeg trenger hjelp til. skal forklare så godt jeg kan: Jeg vil lage et script som sjekker noen punkter øverst i venstre hjørne på bildene som vises. Dette for å sjekke om bildet er merket med en logo for hjemmesiden min. Poenget er at siden ikke skal legge inn logoen på bildet på nytt hver gang bildet vises. Så det jeg trenger hjelp til, er å lage noe slik: if (det punktet har fargen blabla og det punktet blabla) { hoppe over logo } else { lagre logo på bildet } Håper noen forsto hva jeg mente og kan hjelpe! på forhånd takk! Lenke til kommentar
gather Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 kan du ikke heller bare rename filene som har logoen til img_039393_marked.jpg.. evt så kan du lagre alle som har logo i ein database som liste så hvis filnavnet ikke er i db så legger den på logo å legger filnavn i db. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tror faktisk det vil være mindre ressurskrevende å vannmerke et bilde for hver request enn det er å drive å sjekke om logoen er der fra før av. Vet ikke, men det kan jo hende. Uansett, om logoen har noen kjennetegn som typiske farger på bestemte steder, kan du jo bruke funksjonen imagecolorat() for å finne fargeverdien til et bestemt punkt. Lenke til kommentar
kgb Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 takk lokaltog. var akkurat den funksjonen jeg var på leting etter! det med db var heller ikke noen dum ide. takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå