Gå til innhold

Oppgradering av data (AMD)

Anbefalte innlegg

PC'en min begynner å dra på åra, så jeg har tenkt til å oppgradere den.

PC'en skal brukes til spilling (BF2 blant annet), photoshopping og ellers vanelige pc-ting.

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort, skjermkort, prosessor og harddisk. Fra før av har jeg 2stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) + alt det andre.

Jeg har tenkt på:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra,ATX Socket-939, 4xSATA2, D-GbLAN, PCI-Ex16

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Høres dette bra ut? Kom gjerne med andre/bedre forslag. Budsjett: +-6000

Kanskje jeg skal ta denne i steden Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI, Retail

Endret av xcv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke jeg bestiller denne uka, så da går vel tilbudet på PowerColoren bort, eller? Det virker også litt tryggere å kjøpe et skjermkort som noen har noe erfaringer med. Asusen har jo fått fullt hus hos komplett.

Hva med hovedkortet? Har aldri egentlig hørt så mye om MSI før jeg.

Skal jeg heller gå for AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Er det noe vits, eller bare bortkasta penger?

Takk for all hjelp så langt!

Lenke til kommentar
Tror nok ikke jeg bestiller denne uka, så da går vel tilbudet på PowerColoren bort, eller? Det virker også litt tryggere å kjøpe et skjermkort som noen har noe erfaringer med. Asusen har jo fått fullt hus hos komplett.

Hva med hovedkortet? Har aldri egentlig hørt så mye om MSI før jeg.

Skal jeg heller gå for AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Er det noe vits, eller bare bortkasta penger?

Takk for all hjelp så langt!

MSI's hovedkort basert på nForce 4 er generelt gode kort.

Om overklokking er et alternativ bør du kjøpe 3000+, da denne klokker like langt som en 3200+. Skal du ikke klokke VIL en 3200 gir bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg skal nok overklokke den litt, ikke mye, men litt. Tror nok jeg går for 3200 da. Googla litt etter det MSI kortet og fant ut at det er ganske så bra. I følge tester og slikt da. Går nok for det da.

Det nye oppsettet:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI, Retail

BTW: SATA2 er bakoverkompitabel, ikke sant? Jeg mener å ha lest det et eller annet sted.

Takk for all hjelp. Jeg begynner å komme i mål nå.

Lenke til kommentar
Jeg skal nok overklokke den litt, ikke mye, men litt. Tror nok jeg går for 3200 da. Googla litt etter det MSI kortet og fant ut at det er ganske så bra. I følge tester og slikt da. Går nok for det da.

Det nye oppsettet:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI, Retail

BTW: SATA2 er bakoverkompitabel, ikke sant? Jeg mener å ha lest det et eller annet sted.

Takk for all hjelp. Jeg begynner å komme i mål nå.

Hvor langt har du tenkt å klokke? Poenget er at du ikke klokker lengre med 3200+ enn 3000+, så om man skal klokke er det liten vits i bruke mer penger på 3200+ :)

Lenke til kommentar

Ahh. Da skjønner jeg ;)

Jeg har aldri klokket noe før, men jeg har planer om å klokke når jeg får kjøpt meg en bedre kjøler. Jeg veit ikke hvor mye jeg kan/skal/vil klokke. Det er ikke snakk om noe hardcore overklokking.

Du virker som om du har en del peiling på dette Nomix, så hva trengs av kjøling for å overklokke CPUen til et akseptabelt nivå. Hihi... :)

Lenke til kommentar
Ahh. Da skjønner jeg ;)

Jeg har aldri klokket noe før, men jeg har planer om å klokke når jeg får kjøpt meg en bedre kjøler. Jeg veit ikke hvor mye jeg kan/skal/vil klokke. Det er ikke snakk om noe hardcore overklokking.

Du virker som om du har en del peiling på dette Nomix, så hva trengs av kjøling for å overklokke CPUen til et akseptabelt nivå. Hihi... :)

Vel, etter det jeg er fortalt, så vil du klare å klokke CPU til 3500+ uten annen kjøling enn boxed kjøler, dette har mange gjort. Selv er jeg litt støyfantast, så jeg hadde nok kjøpt CPU OEM (uten kjøler) og kjøpt en Zalman-kjøler ved siden av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...