Pablo24 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hei. Jeg skal koble en eldre bærbar-pc til mitt bredbånd. Pcen kjører Windows 98. Det jeg mangler er nettverkskort evt trådløs- nettverksadapter. Lurte i grunn bare på om det er likegyldig om jeg går for kun nettverkskort og fysisk kobling, eller trådløs kobling. Og ja, mår jeg ta hensyn til hvilket nettverkskort/ trådløs- nettverksadapter jeg kjøper, i og med at pcen er så pass gammel? Vi snakker rundt 4-5 år gammel pc. Takker for alle svar Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Når det gjelder trådløst nettverkskort, så bør du sjekke nøye det aktuelle kravet kortet har til maskinen. De fleste, om ikke alle, nyere kort krever Win98 SE. Du bør også sjekke om maskinen støtter 16-bits PCMCIA, eller 32-bits CardBus. Jeg kjenner ikke til nyere trådløse kort som støtter PCMCIA. Et alternativ, for begge typer nettverk, er USB-baserte kort. Hastigheten vil dog da sannsynligvis være begrenset til 12 Mbps (USB1). Lenke til kommentar
Pablo24 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Ok. Men da vet jeg i hvert fall hva jeg skal se etter. Greit å ikke kjøpe produkter som ikke passer. Har jo gått på den smellen før. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå