Pug Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har mistanke om at CPU'en min er defekt. Når jeg er i områder med masse folk i World of WarCraft, begynner jeg å lagge noe sinnsykt (ender ofte opp med en 30sek forsinkelse på alt jeg gjør). Eneste løsningen blir å dra til et annet område der det ikke er så mange folk, og da blir latency'en min helt fin igjen. Det første jeg trodde var feil da jeg fikk dette problemet var nettverkskortet mitt, eller evt. ISP (har nextgentel delta 2600). Men jeg prøvde å sette inn et annet nettverkskort og fikk akkurat det samme problemet. Prøvde å pinge www.google.com samtidig som jeg spilte, og fikk akkurat samme ms til google hele tiden, uavhengig om jeg hadde 100ms eller 8000ms i World of WarCraft. Så ISP eller nettverkskort tviler jeg på at er problemet. Har også installert nye skjermkortdrivere, men det utgjorde ingen forskjell. FPS'en min holder seg fin selv om jeg er i områder med masse folk, så jeg tviler på at det er skjermkortet som er synderen. Det eneste som gjenstår da er enten CPU, HK eller ram. Er det mulig å ha en defekt CPU som funker bra på alt annet enn i befolkede områder i WoW? Virker som at jeg begynner å lagge når det blir stor belastning på CPU (masse folk = stor belastning på CPU?). Finnes det programmer for å teste CPU og RAM, og vil disse programmene evt. oppdage et problem som jeg bare opplever i World of WarCraft? Håper at noen kan komme med forslag til hva annet som kan være feil, evt. ting jeg kan prøve for å få normal latency in områder med masse folk i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå