Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Det er snakk om å lage ekle ensidige kretskort, eller i høyden 2-sidige som det skal lages 50-100 stk av, og da blir det bare alt for mye jobb å bruke standard eksperimentkort med ferdige baner. Hvor kjøper man utstyr til en billig penge? Jeg trenger både ueksponerte kretskort, UV-lampe med timer, boks for syrebad med timer og pumpe, og syre. Jeg har lett hos Elfa, men tror ikke jeg har funnet det riktige søkeordet ennå. Endret 12. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A29%3A57+PM#q Noe sånt..? Eller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Ja, glimrende, Glisevask Det var mye billigere enn jeg hadde forestillt meg. 10x16cm kan bli litt lite, men med disse prisene kan jeg sikkert kjøpe flere sett. Er det noen som vet noe om kvaliteten på det? Hvis ikke så kjøper jeg et sett jeg kan prøve ut. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Du kan jo se om de har noe på www.jameco.com da.. Edit: Har prøvd selv og kvaliteten er helt fin! =) Fullt brukbart.. Du får hva du betaler for og vel så det! Endret 12. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Billig er ganske relativt Elfa har jo selvfølgelig alt du trenger, men kanskje en smule dyrt.. http://www.elfa.se/elfa-bin/lt.dev?lang=no...1610027&1610039 Det som er dyrt her er vel UV belysningen. Hvis du har stramt budsjett så kan du lage den selv. Du bruker da en gammel scanner. Scanneren et et greit utgangspunkt, den har lokk med gummi på undersiden og tilkobling til 230V ac. Tidsur kjøper du hos clas ohlson for en 100lapp. Elfa kan også lage serier med pcb, men kun for firma. Kan lønne seg å høre hva de skal ha for å lage 100 kort f.eks. Etsesettet som Clas ohlson selger er ubrukelig. Blir ganske dårlig resultat har jeg hørt fra flere.. Beste er å bruke UV lys, tusje baner går sjelden bra. Dessuten må du prøve deg fram for å få best resultat. Og da går det noen kort. Når du vet tiden du trenger med UV belysning, styrke på blanding og temperaturer så er du igang. Jeg bruker eksperimentkort som har små "øyer". Tegner opp der banene trengs og lager da banene ved å lodde sammenføyninger. Funker greit. Skal lage meg UV belysning fra en scanner når jeg får tid en gang.. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Eg har kjøpt eit 15w lysrør fra Elfa og bygget kasse sjøl, dermed har eg ein billig måte og belyse kort på. So kjøper eg etsepulver , fremmkaller og ueksponerte kretskort på Elfa etter behov. Ole-Johan Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Det til chlas ohlson er litt dumt da man må tegne, det går litt vel tregt om det er litt avansert. Da er belysning og slikt fint, men et annet alternetiv er å kjøpe 'Press n Peel' ark. Man skriver bare ut på disse og overfører med strykjern til kretskortet. http://www.techniks.com/ Nå er det ikke like enkelt som det kan se ut man må øve litt på å stryke med riktig temp og i riktig tid, men det funker faktisk ganske fint. Men om du skal ha 50 til 100 da blir det sannsynligvis billigst å sende det til produksjon til Elprint. Det er ikke dyrt www.elprint.no Endret 13. juni 2005 av jogamaster Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Ja, både det å tegne og Press n Peel virket litt mye jobb. Jeg tror nok det står mellom belysning og bestilling fra elprint. Et kjapt oversklag fra Elprint ga meg en pris på ca 3000kr. Det synes jeg er en god pris med tanke på all jobben jeg sparer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå