Gå til innhold

Web-design og Dreamweaver. FRAMES!

Anbefalte innlegg

Jeg bygger hjemmesider i Dreamweaver. Bruker frames, og vet dette er litt gammeldags, men jeg vil ha det sånn.... Vet, jeg er vel kanskje litt sta også. Problemet er at jeg sitter litt fast midt i hele opplegget. Noen som vet hvordan jeg kan sette bredde og høyde på HELE frame-settet? Slik at når jeg åpner siden i IE, så får jeg opp siden, med litt mellomrom til kanten, eller, litt ''luft'' på hver side av siden? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner, men akkurat det hjelper meg ikke stort. Bredden på hjemmesiden totalt er jo like stor selv om jeg bruker iframe. Siden min har en meny på venstre side, logo i toppramma, og en mainframe. Har ikke noe på høyresiden. Hvordan justere bredden på alt dette totalt, i dreamweaver? Er litt 'stuck' her...

Endret av superkrapylet
Lenke til kommentar
Skjønner, men akkurat det hjelper meg ikke stort. Bredden på hjemmesiden totalt er jo like stor selv om jeg bruker iframe.

Dropp hele frames-idéen, det er mitt tips.

Jeg lover deg at du vil kunne oppnå det samme, bare langt mer fleksibelt, ved bruk av nyere HTML-koding.

Kikk på linkene i artikkelsamlinga i denne kategorien, jeg lover at det lønner seg. :)

Lenke til kommentar
Kan ikke noe om HTML-koding i det hele tatt. Derfor har jeg ikke så mye annet valg enn Dreamweaver. Og frames er det eneste jeg har vært borti....

Vel, da synes jeg du skal gjøre slik som resten av gjengen her inne - lære deg HTML og CSS. Det er ikke fryktelig vanskelig når du først begynner, og hvis du står fast er det bare å spørre.

Men ikke regn med å få overveldende mye hjelp med tabellayouts/frames her, for det er utdaterte måter å kode på som de aller færreste gidder å holde seg oppdatert på. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...