superkrapylet Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg bygger hjemmesider i Dreamweaver. Bruker frames, og vet dette er litt gammeldags, men jeg vil ha det sånn.... Vet, jeg er vel kanskje litt sta også. Problemet er at jeg sitter litt fast midt i hele opplegget. Noen som vet hvordan jeg kan sette bredde og høyde på HELE frame-settet? Slik at når jeg åpner siden i IE, så får jeg opp siden, med litt mellomrom til kanten, eller, litt ''luft'' på hver side av siden? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tror ikke dette er mulig å gjøre med vanlige frames. Hvis du absolutt må bruke frames kan det kanskje funke om den midterste framen er en iframe med margin rundt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tror man må legge siden i en annen side ja... :\ Ganske sært, lenge leve PHP Bruker du et serverside språk, strukturert programering i html sammen med css vil du få den samme illusjonen Lenke til kommentar
superkrapylet Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har utrolig lite peiling på sånne ting. Iframes, litt mer forklaring der takk... Ellers så skal jeg prøve meg videre med designet... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Iframes, litt mer forklaring der takk... Inline frame. En frame som kan legges hvor som helst på siden (og i koden). F.eks som på siden min : http://www.home.no/endrebjorsvik/gjestebok.htm Lenke til kommentar
superkrapylet Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Skjønner, men akkurat det hjelper meg ikke stort. Bredden på hjemmesiden totalt er jo like stor selv om jeg bruker iframe. Siden min har en meny på venstre side, logo i toppramma, og en mainframe. Har ikke noe på høyresiden. Hvordan justere bredden på alt dette totalt, i dreamweaver? Er litt 'stuck' her... Endret 12. juni 2005 av superkrapylet Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Skjønner, men akkurat det hjelper meg ikke stort. Bredden på hjemmesiden totalt er jo like stor selv om jeg bruker iframe. Dropp hele frames-idéen, det er mitt tips. Jeg lover deg at du vil kunne oppnå det samme, bare langt mer fleksibelt, ved bruk av nyere HTML-koding. Kikk på linkene i artikkelsamlinga i denne kategorien, jeg lover at det lønner seg. Lenke til kommentar
superkrapylet Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Kan ikke noe om HTML-koding i det hele tatt. Derfor har jeg ikke så mye annet valg enn Dreamweaver. Og frames er det eneste jeg har vært borti.... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Kan ikke noe om HTML-koding i det hele tatt. Derfor har jeg ikke så mye annet valg enn Dreamweaver. Og frames er det eneste jeg har vært borti.... Vel, da synes jeg du skal gjøre slik som resten av gjengen her inne - lære deg HTML og CSS. Det er ikke fryktelig vanskelig når du først begynner, og hvis du står fast er det bare å spørre. Men ikke regn med å få overveldende mye hjelp med tabellayouts/frames her, for det er utdaterte måter å kode på som de aller færreste gidder å holde seg oppdatert på. Lenke til kommentar
superkrapylet Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Hehe, ja, får vel bare sette i gang og lære meg alt dette da:) Begynner på IKT til høsten, må vel pugge vilt i ferien hvis jeg skal ha noen sjangs.. Har Lokaltog noen bra linker til hvor man kan få litt lett innføring i HTML og CSS? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hehe, ja, får vel bare sette i gang og lære meg alt dette da:) Begynner på IKT til høsten, må vel pugge vilt i ferien hvis jeg skal ha noen sjangs.. Har Lokaltog noen bra linker til hvor man kan få litt lett innføring i HTML og CSS? Kikk på linkene i artikkelsamlinga i denne kategorien, jeg lover at det lønner seg. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176376 Lenke til kommentar
superkrapylet Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Takk takk... *leser i vei* Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Må bare få kaste meg på den ja. Frames er djevelens verk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå