Gå til innhold

PSU?tror den er for svak

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

noen ganger så restarter pcen min uten en varsel og spesielt når pcen logger seg inn på World of Warcraft der den må bruke stor kraft etter at dette er en gammel pc

jeg har oppgradert pcen opp gjennom åra litt med f eks skjermkort lydkort usb2 kort cd brenner men aldri oppgradert PSU

finner spec på min pc på navnet mitt her

og jeg lurer på om PSU kan være grunnen til at pcen bare restarter seg sånn uten videre

jeg har hørt at også drivere kan forusake dette men det kan det ikke være siden jeg prøvde så sent som igår å formatere å installere til ingen nytte

eneste driveren som ikke følgte med hardware jeg installerte var nyeste drivere til mitt NVidia geforce 4 4600TI ellers ble alt installert med medfølgende drivere

men av og til når pcen restarter så kommer det en sånn logg jeg kan sende til microsoft og når jeg sender så står d allikavel at PROBLEM I COUSED BY A DEVICE DRIVER? men jeg tror allikavel det er PSU

hva tror dere?

på forhånd takk for alle svar

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tror at det er PSU som forårsaker det hele hadde det kanskje vært lurt å sagt litt om den da? Merke? Watt?

Hvis jeg var deg ville jeg ha installert driverne til nettverkskortet evt. brukt et annet nettverkskort!

Når i WoW restarter maskina seg? Før du har logget inn, mens du logger inn eller rett etter at det er ferdig med å loade og du så vidt får sett charn og omgivelsene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

vet ikke watt på psu men den er gammel fra 1999 tror jeg det var

jeg får så vidt de omgivelsene før pcen restarter d kan også skje når jeg trykker på COMPLETE etter et quest

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Sensor Properties

Sensor Type VIA 686 Internal

Sensor Access ISA C00h

Temperatures

Motherboard 33 °C (91 °F)

CPU 36 °C (97 °F)

Aux 26 °C (79 °F)

Cooling Fans

CPU 4470 RPM

Voltage Values

CPU Core 1.66 V

+2.5 V 2.42 V

+3.3 V 3.23 V

+5 V 4.88 V

+12 V 11.16 V

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

det kan altså skje at den restarter seg utenfor WOW men det er i wow det er mest hyppig,,, kan også skje når et nedlastingsprogram kjører

Lenke til kommentar

Og hva har nedlastingsprogrammer og WoW til felles? Jo de bruker nettet!

Jeg hadde samme problem som deg og fant ut at det var manglende drivere til nettverkskortet mitt som var problemet! Etter at jeg byttet til det integrerte i hovedkortet mitt (som hadde installerte drivere) så funket alt som en drøm igjen! Maskinen restartet både i WoW og av og til når jeg brukte nedlastingsprogrammer!

Hvor stor og hva slags strømforsyning du har står merket på den så det er bare å åpne maskina å se etter! At den er fra 1999 behøver ikke å ha noe å si på hva den leverer og kvalitet!

Edit: Men jeg ser også at du har litt vel lite på 12V railen (?).

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ok man da prøver jeg å bytte nettverkskort og ser om det hjelper må kjøpe et for jeg har ikke integrert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...