elg_rein Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hei Jeg har Windows XP på SATA og installerte nylig Solaris 10 på IDE hard disk. Jeg er ikke imponert av Solaris 10, så jeg vil slette den og installere Fedora i stedet for. For å gjøre Windows og Linux uavhenig, jeg tar av ledning til SATA disken(strøm og data). Da begynte problemet. Jeg fikk kernel panic når jeg booter Fedora, Kubuntu eller Knoppix CD. Til og med Solaris 10 restarter seg selv, når ledning til SATA disken tar av. Når jeg kopler SATA igien, går alt fint. Jeg skjønner ikke hvorfor? Hvorfor både CD og Solaris 10 trenger SATA disken med Windows på for å fungere? Har det noe med BIOS? Takk Ngoc Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Er SATA-disken hoveddisken? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Er SATA-disken hoveddisken? indeed. En PC nekter å starte "normalt" med bare en slave-disk Endret 12. juni 2005 av Vizla Lenke til kommentar
elg_rein Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Hei. Jeg setter jumper til master. Men det er fortsatt samme symptomet. Jeg tror det er noe med hard disken? PC er en Shuttle for AMD 64. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå