Lock-Aze Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Har ett lite problem, har hatt maskina en stund, men har ikke hatt behov for å brenne cd'er/DVD'er, da jeg kan bruke laptoppen til å brenne på. Hovedkort DFI Lanparty UT-NF4 Ultra-D DVD-Brenner : Plextor PX-712SA (SATA 12x4x16x DVD+R/RW, 8x4x16x DVD-R/RW) Edit : Kjører windows XP med service pack 2. Hvis det kan ha noe å si Når jeg prøver å brenne, så "låser" maskina seg prosessoren går i 100% load og jeg må reboote... Noen som vet hvor feilen kan ligge ? Endret 12. juni 2005 av lock-aze Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 100% CPU er normalt ett driverproblem på kontrolleren. Sjekk om ikke DFI har oppdaterte drivere til kontrolleren på sine sider. Avhengig om kontrolleren er en del av hovedkortchipsettet, så kan driveren også ligge i chipsetdriverpakken. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 DVD-Brenner : Plextor PX-712SA (SATA 12x4x16x DVD+R/RW, 8x4x16x DVD-R/RW) Hei.. Jeg har 716 varianten av plextor dvdbrenner, og min maskin låste seg også når jeg skulle brenne hvertfall CD-er med 48x hastighet. Jeg fant ut etterhvert at denne hastigheten ikke støttes av den firmwaren jeg hadde installert. Sjekk linken: http://www.plextor-europe.com/technicalser...pported%20media Tidligere hadde jeg f.eks valget med å brenne i 48x på noen plextor plater, etter firmware oppgraderingen kunne jeg max brenne med 32x, og da funket det greit. Tips da er å brenne med lavere hastighet, og det er alltid lurt på oppdatere firmwaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå