Gå til innhold

Trenger hjelp med ASUS A8N-SLI Deluxe!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stinger82 Skrevet 25/06/2005 : 01:58

  Hei.

Har bestillt meg ett slikt hovdkort.. Og bare for og være klar til å sjekke tempen med en gang jeg har fått det inn, hvor står tempen på chipsettet? 

Ikke noe sted!

Og det er det som er litt problematisk, og derfor jeg oppfordrer folk til og benytte seg av steinaldermetoder; kjenn med fingeren.

Men det følger jo med Asus Probe, samt at man kan avlese i bios MB (motherboard) temperatur, men dette er altså ikke synonymt med NB (northbridge, chipset) temperatur.

 

Men mange bytter ut den lille viften, da det har vært svært mye feil med den. enten begynner den og lage støy, eller den stopper.

 

Asus har laget en ny vifte som skal være bedre kvalitet, og mer stillegående, men i følge Komplett har de ikke fått de hit til landet, og erfaringsmessig vil det vist sansyneligvis ta lang tid før de kommer også. (dette i følge Komplett altså)

 

Er som sagt mange som setter inn passiv, som i denne tråden, og jeg vil i så fall anbefale at man sørger for skikkelig luftflyt i kassa.

Lenke til kommentar

Ja, jeg aner ikke hvordan dette vil passe inn stinger82, eller hvor lett det er og tilpasse, men i prinsippet syns jeg det ser ut som en god ide.

 

Det er nok ikke så veldig mye som skal til, trådstarter virker jo feks til og ha løst sitt problem med omøblere litt på sine vifter.

Men en annen sak er jo at hvis du likevel ikke har kjøpt kortet enda, og du har planer om og bruke litt kr på vifter/trakter osv, kunne du jo vurdere flaggskipet

A8Nsli Premium. Da slipper du hele problemet, men det er kanskje litt i dyreste laget? :whistle:A8N sli Premium

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har klart og se er det ikke store forskjellen på dette og A8N-sli Deluxe, faktisk kan jeg ikke finne annet enn den heatpipen. Men den er jo gull verdt på dette kortet da...

Eneste grunn til og ikke kjøpe dette som jeg ser det er at det er litt vel dyrt, og jeg er litt usikker på hvor smart det er om man vil ha vannkjøling. Den heatpipen er jo avhengig av cpu viften for og gjøre jobben. Og trenger man mer enn 3V til minnet er det DFI som gjelder. Bortsett fra det er dette nok et bra hk, bare og åpne esken på Deluxe kortet gjorde meg glad, manglet ikke på noe der :thumbup:

 

 

Fra Asus har jeg funnet

Deluxe;

A8N-SLI supports AMD 939-pin Athlon 64 FX/ Athlon 64 processors with 1MB/512KB L2 cache which is based on 64-bit architecture. It features 2000/1600 MT/s HyperTransport Bus and dual-channel un-buffered DDR400 memory support.

 

Og Premium;

A8N-SLI Premium supports AMD 939-pin Athlon 64 FX/ Athlon 64 processors with 1MB/512KB L2 cache which is based on 64-bit architecture. It features 2000/1600 MT/s HyperTransport Bus and dual-channel un-buffered DDR400 memory support. Currently, it also supports AMD Athlon 64 X2 CPU.

 

Så det er nok en feil hos Komplett eller hvor du har lest det tror nå jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...