Gå til innhold

Barebone eller Stasjonær?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg bare lurte på om jeg kunne få høre pluss og minus med barebone og stasjonær, og gjerne prissammenligninger.. Jeg skal nemlig kjøpe meg en pc for konfirmasjonspengene, så jeg vil ikke kaste bort en eneste krone på noe tull!

Håper at folk der ute har erfaringer å dele med meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel,, dagens barebone kan vel gjøre det meste, selv for kresne gamere.

Men det er vel dyrere en vanlige.

Kjekt om du skal flytte på den ofte.

Kjekt om du har liten plass.

Stilig sammen med en LCD skjerm.

Har du penger får du sikkert en som er bra nok om du er en kresen gamer.

Den er trang å jobbe i.

De har ofte ett varmeproblem.

Varme=støy.

Noen kan ha begrensa oppgraderingsevne.

Ikke egna til overklokking.

Men alt dette neggative er ikke standard for alle barebones.

Det er slik min og kameraten min sin er. Og mange fra den tiden tror jeg.

Men det er mange å velge blandt nå og har du penger kan du sikekrt kjøpe noe som du vil bli fornøyd med.

Les tester og anbefalinger.

Lenke til kommentar

Du bør nok forklare mer hva du mener og hva du ønsker. F.eks blir jeg usikker på hva du mener med barebone. Det kan være så mangt. F.eks SFF (Små stasjonære PC'er) der du setter inn ønskede komponenter selv, bærbare PCer der du setter inn komponenter selv, stereo-rack lignende PCer der du setter inn komponenter selv. osv. Jeg men siden både SFF og stereo-rack-type PCer er stasjonære og du spør om stasjonær vs. barebone så fikk jeg innstrykk av at du spør om stasjonær PC vs. bærbar PC.

Hvis det er tilfelle så vil jeg anbefale deg å heller satse på en ferdigbygget bærbar fremfor barebone bærbar. Det bilr både billigere og ofte bedre.

Du sier også at du skal kjøpe billigst mulig, noe som også har sine konsekvenser: At du får de aller billigste og dårligste løsningene. De billigste stasjonære PCene er definitivt billigere enn de billigste bærbare så da vil anbefalingen vippe over på stasjonær PC. F.eks vil denne pluss en billig CRT-skjerm komme på ca 5000kr med frakt.

Den billigste bærbare jeg fant er denne til ca 6000 kr inkludert frakt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...