Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

250-300M trådløst nettverk umulig?

Anbefalte innlegg

Jeg bor ca 250-300 meter fra Campus der jeg har trådløs forbindelse.

Hva slags utstyr vil jeg trenge for å få kontakt? Er det umulig?

Det jeg har er en vanlig oppegående hjemme PC.

1. Hva slags trådløst nettverkskort skal jeg kjøpe?

2. Hva slags antenne eller lignende bør jeg kjøpe?

3. Noe annet jeg trenger?

Jeg tørr å åpne og modde litt dersom det trengs, men et stort prosjekt med masse lodding og sveising er nok ikke noe for meg.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg gjør det samme, tror han endte opp med en retningsstyrt antenneforsterker i vinduet, det er visst en løsning som funker, men er litt ustabil når det regner. Men det er vel ikke noe problem, siden det aldri regner i trondheim :p

Her er det jeg fant fra komplett, se etter Directional Antenna, vet ikke hvor mye forsterkning du trenger, bestem selv etter pris eller behov.

Lenke til kommentar

2 stk trådløse antenner fra Dlink eller andre, ca 1000 /stk. 2 trådløse bridger f.eks Dlink AP 2000 ca 7-800/stk. Ikke Dlink AP 2100 for den er dårlig by design og et elendig produkt som aldri skulle vært sluppet. Med AP2000 nog antenner blir alt stabilt og fint. Bridgene bruker en proprietær protokoll, så ingen klienter kommer innpå. Vi bruker dette hos en del kunder og har stabilt 11 Mbps.. Høyere hastigheteer er fote ikke påkrevet siden internetlinjen sjelden er mer enn 1-2 Mbps.

Nytelse

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Forstår ikke så veldig mye, men har jeg forstått det riktig at styrken måles i dB ?

Leser at folk regner på hvor hullet må været og hvor lang røret kan bli for å få den riktige frekvensen, mens i noen andre steder så virker det som om "jo lenge jo bedre". Hvilken er riktig?

Hvordan fester man en cantenne til nettverkskortet? (dum spørsmål?)

Og er det noen her som har laget det som har noen tips, eller hvor langt det gikk?

Lenke til kommentar

Nytelse....

Lurer egentlig på hva du driver med...

Mye uberettiget klaging på d-link... Jeg har litt erfaring med deres produkter, og det er helt motsatt av hva du forteller...

Har koblet opp OG BRUKT : di-624+, di-624 pluss endel dwl 2100ap.

Dette har fungert og fungerer utmerket.

Disse står blant annet i litt større nettverk og jeg har ikke hatt problemer, da har det i tilfelle vært brukerfeil, og det må jeg ta på min egen kappe...

NorKing1

Lenke til kommentar

Det er regler på hvor mye signalstyrke du kan sende ut fra antenna... Dvs hvis oppkoblingen gir en forsterkning der styrken overstiger +/- 100mV t-t så er det "ulovlig" å bruke den siden dette kan forstyrre andre kanaler osv i 2,4GHz båndet... Men hvis du ikke skjønner hva vi prater om nå, burde du nok kjøpe alt ferdig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...