Aykon Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 :cry:Ein kamerat av meg har eg Sapphire Radeon9800Pro 256mbRam. Han har kjøpt det bruk og han har tok ein del tester av det. Ifølge testene så har kortet ikke fungert slik som det skal. F-eks med at det er mange pikselfeil. Og pc-enn låser seg, så tar det 1 min, og dataen starter igjen. Da kommer det opp noe recovery greier til skjermkortet. At det har fikset ein feil osv. Så er det bare til og starte et spill, og alle piksefeila er i orden igjen. Men dette skjer hver gang han har starta maskinen på nytt, å viss pc-enn har våre i hvilemodus. I dag skulle vi prøve og fikse det med og legge inn ny bios. Da klikka skjermkortet heilt. Eg er 90% sikker på at eg har brukt rett bios. Da sapphire bare har gitt ut 1 kort med 256mb på. hvorfor klikka kortet med den nye biosen ? Kan eg finne ut nøyaktigt hva kort det er viss eg har det nummeret som det står s/n ? Rekner med det er serie nummeret. NOE forslag? Drit å kjøpe nytt skjermkort når det duger litt enda. På forhånd takk, viss noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Har selv ødelagt grafikkortet mitt. Tror desverre ikke Hardware.no forumet er stedet for å finne finurlige løsninger på spesifikke grafikkort problemer. Bruk google til å finne en "Recovery" guide for feilflashing (du trenger ett PCI kort). Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 trenger ikke pci kort. Du kan skrive alt som før, bare det kommer ikke opp noe på skjermen. Men alt funker egentligt som det skal. Viss du skjønner. Eineste eg trenger er ein bios som funker. Det er alt. Men biosen funka ikke. HRMF... Hvordan kan eg finne ut nøyaktigt hvilket dkort det er? Noe forslag. Er det ikke noen "nørder" som vett hvordan eg finner ut av det ? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 På baksiden av kortet er det en del klistremerker. P/N (product number) og de andre tingene (ikke S/N). Søk på dem på google, da vil du mest sannsynlig finne svar på hva kort det er. Type minne skal visstnok også ha noe å si? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Heisann! Den gode nyheten var at vi fant rette bios. Men skjermkortet var like drit som før. Så vi bestilte nytt skjermkort, instalerte det. Og det funket som bare det i Windows. Heilt til vi skulle kjøre et spill. (SOF2) Da kom pixelfeila igjen. Vi spilte i 5-7 minutter, og der låste pc-enn seg. Da kom det opp -Ati Recovery- ett eller annet. Noen som hvet hva som kan være gale da ? Ramma ? Hovedkortet ? Snodigt at 2 skjermkort skal ha samme feilen. Noen oms har våre borti det samme. Er ikke sikker på hvba hovedkort det er. Men kan finne det ut viss det er til noen hjelp. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 kortet er sikkert klokka ihjel og derfor får du pixelfeil (er sikkert artifacts) desverre er nok kompisen din blitt lurt er vel ikke annet enn å kjøpe nytt, koster sikkert like mye å fikse det gamle. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Det som er problemet er at vi kjøpte nytt. Som du ser i posten over din.. Men samme problema enda. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) edit: glem det Endret 8. juli 2005 av MorePower Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 skru av ati recovery da. vis ikke det hjelper så kan det være mye som kan være galt, strømforsyning, cpu, ram eller hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå