Gå til innhold

Ipod Mini, formater, radio m.m!

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt lei av å dra CDer frem og tilbake mellom bil og hus, og så til min store glede at man kan få ipod med en sak som sender musikken som FM signaler til radioen. Jeg har tenkt å få meg en Ipod mini 6gb, med en slik sender. Veldig greit å ha liggende i bilen, så har jeg 1500 sanger der istedet for 50 cder.

Dette lurer jeg på:

På en Ipod mini, er det slik at man kun kan legge inn sanger man laster med itunes, eller kan man legge inn alle slags mp3 filer man har liggende på dataen, har rippet mange av CDene mine.

Har noen prøvd en slik radiosender? Erfaringer! Og denne Griffon senderen man får kjøpt for ca 500 blanke, er det en som fungerer bra?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan legge inn alle sanger man har på PC-en, hvis de er i riktig format og den eventuelle DRM-en ikke sier noe annet (jeg tør nesten garantere at sanger du har rippet selv ikke har DRM), med iTunes, Winamp med ml_iPod eller Anapod Explorer. (Fins sikkert flere alternativer, men det er kun disse jeg vet om.)

Selv har jeg en Audia X-radiosender, og jeg er godt fornøyd med lydkvalitet og rekkevidde. Denne Griffon-saken du nevner har jeg aldri prøvd. (Bare til opplysning er det ulovlig å bruke disse radiosenderene.)

Lenke til kommentar

Det er jo ulovlig, strengt tatt, så man kan vel få en søt, liten bot, vil jeg anta. Men dette forutsetter jo at du blir tatt, og rekkevidden er, under gode forhold, i overkant av ti meter, så at noen blir å merke at du bruker den er usannsynlig.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...