Windoge Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Kan noen gi meg en liten omtale på hvordan botene/den kunstige intelligensen er nå? For øyeblikket har jeg ikke maskinvare til å teste spillet, og jeg blir muligens å drive med litt modifisering på den så snart jeg får mulighet. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Botene oppfører deg veldig bra!! Dei bruker radiosignaler, sier unnskyld om dei skyter deg. Bruker alle slags våpen korrekt, og er utrolig gode når de kommer til close-combat. Endret 12. juni 2005 av Markaren Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Kan noen gi meg en liten omtale på hvordan botene/den kunstige intelligensen er nå? For øyeblikket har jeg ikke maskinvare til å teste spillet, og jeg blir muligens å drive med litt modifisering på den så snart jeg får mulighet. du som er moderator burde da vite bedre enn å skrive en slik post PS: bare for å være litt vanskelig, hvilke spill mener du Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 PS: bare for å være litt vanskelig, hvilke spill mener du Hvis du hadde fulgt med i noen av de andre topics'a, hadde du skjønt det Han spurte om det samme i en annen topic om Battlefield 2 demoen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 PS: bare for å være litt vanskelig, hvilke spill mener du Hvis du hadde fulgt med i noen av de andre topics'a, hadde du skjønt det Han spurte om det samme i en annen topic om Battlefield 2 demoen. skjønte hvlke spill han mente då, men bare for å være litt lovlig vanskelig Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 PS: bare for å være litt vanskelig, hvilke spill mener du Hvis du hadde fulgt med i noen av de andre topics'a, hadde du skjønt det Han spurte om det samme i en annen topic om Battlefield 2 demoen. skjønte hvlke spill han mente då, men bare for å være litt lovlig vanskelig Jaok, daså. Lenke til kommentar
whom Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Bedre enn i Vietnam med at de f.eks gir forespørsel om pickup, men gir så beskjed "denied", etter omstendighetene. Ellers så kan en ikke skryte så altfor mye og legger merke til at det ikke er jobbet så altfor mye med dem. Står en i veien, blir en overjørt med en gang. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Botene er kanskje såvidt hakket bedre en originale BF, men ikke mye. Har sett endel ganger at de ikke engang angriper hverandre når fienden er i nærheten. Av en eller annen idiotisk grunn virker det også som om de foretrekker å bruke kniv til å drepe med. En gang så jeg to bot-motstandere som skulle cappe et flagg. Ingen skjøt på hverandre de bare løp rundt, inntil de trakk fram kniven helt samtidig. Så angrep de hverandre og begge ble drept likt. Det var som å se et speilbilde av hva den ene gjorde. Latterlig. En annen svært irriterende ting er at de er helt elendige tl å kjøre. Dersom noe kommer i veien så pløyer de det rett ned (inklusive eget lag) eller så blir de svært forvirret og begynner et merksnodig forsøk på å rygge frem og tilbake. Endret 12. juni 2005 av Vice Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tja, jeg vil si den er veldig varierende... Noen ganger skinner den gjennom og fungerer bra, men ofte er den helt horribel... Bilkjøringen virker som den er laget for å bruke lengst mulig tid på å komme kortest mulig. Og hvis den kommer på en rett strekning, så rygger den gjerne inn i en annen bil, enn å kjøre rett til nærmeste basen. Men de har forbedret base angrepene i forhold til BF1942. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Dere kan jo velge mellom Easy, Medium og Hard. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Dere kan jo velge mellom Easy, Medium og Hard. Det gjør vanskeligheten varierende, ikke intelligensen. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Botene er ikke så intelligense som dere tror de er. rem ----- Host rem ---------------------------------------------------------------------------- rem radius 45, centre -636/92/-31 aiPathfinding.createMap Infantry aiPathfinding.map.maxSlope 30 aiPathfinding.map.headClearance 1.9 aiPathfinding.map.radius 0.25 aiPathfinding.map.allowedHeightDiff 2.5 aiPathfinding.createMap Vehicle aiPathfinding.map.maxSlope 20 aiPathfinding.map.headClearance 3.5 aiPathfinding.map.radius 3.5 aiPathfinding.map.allowedHeightDiff 5.0 aiPathfinding.maxWaterDepth 0.7 aiPathfinding.traceMap Infantry rem ---------------------------------------------------------------------------- ********rem*******rad rem ******************* rem ** Default stuff ** rem ******************* rem ** Create Conditions ** aiStrategy.createConstantCondition basicEnemyCPCond Crisp EqualGreater Enemy ControlPoint 1 rem aiStrategy.setConditionStrength Required aiStrategy.setConditionStrength Advisory aiStrategy.createConstantCondition basicNeutralCPCond Crisp EqualGreater Friendly NumberOfNeutralAreas 1 rem aiStrategy.setConditionStrength Required aiStrategy.setConditionStrength Advisory aiStrategy.createConstantCondition noEnemyCond Crisp Equal Enemy ControlPoint 0 aiStrategy.setConditionStrength Required aiStrategy.createConstantCondition noNeutralCond Crisp Equal Friendly NumberOfNeutralAreas 0 aiStrategy.setConditionStrength Required rem *** Create Prerequisites *** aiStrategy.createPrerequisite basicEnemyPrereq aiStrategy.addCondition basicEnemyCPCond 20.0 aiStrategy.addCondition basicNeutralCPCond 20.0 rem aiStrategy.createPrerequisite basicNeutralPrereq rem aiStrategy.addCondition basicNeutralCPCond 20.0 aiStrategy.createPrerequisite guardPrereq aiStrategy.addCondition noEnemyCond 2.0 aiStrategy.addCondition noNeutralCond 2.0 rem *** Create Strategies *** aiStrategy.createStrategy basicGuard aiStrategy.Aggression 0 aiStrategy.NumberOfAttacks 0 aiStrategy.NumberOfDefences 4 aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 10.0 Owned aiStrategy.setPrerequisite guardPrereq aiStrategy.createStrategy basicAttackEnemy aiStrategy.Aggression 1 aiStrategy.NumberOfAttacks 3 aiStrategy.NumberOfDefences 0 aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 10.0 Hostile aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 12.0 Neutral aiStrategy.setPrerequisite basicEnemyPrereq rem aiStrategy.createStrategy basicAttackNeutral rem aiStrategy.Aggression 1 rem aiStrategy.NumberOfAttacks 3 rem aiStrategy.NumberOfDefences 0 rem aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 10.0 Hostile rem aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 12.0 Neutral rem aiStrategy.setPrerequisite basicNeutralPrereq aiStrategy.createStrategy basicDefend aiStrategy.Aggression 0 aiStrategy.NumberOfAttacks 1 aiStrategy.NumberOfDefences 3 aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 10.0 Hostile aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 20.0 Neutral aiStrategy.setPrerequisite basicPrereq Endret 12. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Strategiene her gjør ikke no annet enn å sette variabler for terskelnivået for AI'en (hvis du ikke skjønner den setningen: Jeg kan forklare eksempel under). Det viser NULL OG ABSOLUTT INGENTING om hva AI'en gjør eller koden bak. Eksempel ovenfra: aiStrategy.createStrategy basicAttackEnemyaiStrategy.Aggression 1 aiStrategy.NumberOfAttacks 3 aiStrategy.NumberOfDefences 0 aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 10.0 Hostile aiStrategy.setStrategicObjectsModifier ControlPoint 12.0 Neutral Ok.. første linja lager bare "basicAttackEnemy" Linje 2 sier bare at terskel for aggressjon skal være 1. Linje 3 sier kun "NumberOfAttacks 3", om det er angrep mot et kontrollpunkt eller flere, vet vi ikke. Den bare sier, antall angrep 3. Whatever that is, skjønner? Linje 4 sier 0 i forsvar, men dette er jo gjetning for oss. De to siste linjene gir to variabler (10.0 og 12.0) som betyr svært lite for oss som leser her, men for AI'en kan det være forskjellen på bot og.. vel.. aimbot Så dere skjønner, det skriptet der (jeg kaller det skript, iallefall), vil kun gi spillet litt informasjon om hvor tøff ai'en skal være. Ikkeno mer. Den forteller ikke hvor bottene skal løpe, om det skal skyte med pistol eller rifle eller snike seg opp og sløye deg som en fisk med kniven. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Noen her på forumet sa til meg, at hvis en bot skyter på deg og går tom for skudd, så tar de opp hjertestareren og springer mot deg med den. (Det forutsette selvfølgelig av boten er en medic) ^^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Har testet demoen nå, og botene har fått en enrm oppgradering fra de forrige spillene i serien etter min mening. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Har testet demoen nå, og botene har fått en enrm oppgradering fra de forrige spillene i serien etter min mening. Godt å høre. Jeg får ikke spilt spillet over nett på veldig lenge og da er jeg avhengig av botene for litt god underholdning. Demoen tester jeg på fredag. huuu som jeg gleder meg! Hvor smart er AIen da? Er de uforutsigbare, jeg liker når boter er uforutsigbare. Eller at de skifter taktikk når de ser at en metode ikke virker. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 - I nærkamp skifter de til kniv (botene er ganske gode med kniv) - På "hard" gir botene deg en skikkelig god utfordring - Har vært borti tilfeller der de faktisk flanker deg - Botene har mye bedre styring over samtlige kjøretøy inkl fly og helikopter - De er ganske gode til å kaste grenater - De er ikke bare tilfeldige mål som løper fritt rundt på banen - De følger dine ordre (som regel) - De danner egne grupper - Commander mode greier de også å anvende på en brukbar måte - Sanitetet gjennoppliver deg - Enginerer gir deg mer ammo osv.. Lenke til kommentar
orelse4054 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) - Botene har mye bedre styring over samtlige kjøretøy inkl fly og helikopter Hvordan vet du dette? Endret 16. juni 2005 av orelse4054 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Han har vel prøvd demoen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 - Botene har mye bedre styring over samtlige kjøretøy inkl fly og helikopter Hvordan vet du dette? De kjører fortsatt som noen komplette idioter i min demo. Følg med når en Humwee begynner med den latterlige ryggingen sin. Det virker som om de blir helt forvirret dersom du kommer foran dem med feks. en tanks. slik at de ikke kan kjøre i rett linje lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå