Gjest medlem-16183 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Hallo alle sammen. Jeg har kjøpt dette minnet, men jeg klarer ikke kjøre det på 333mhz FSB effektivt, minnet var mere stabilt i starten. Kunne F.eks spille HL2 i sikkert 1 time uten at jeg merket ustabilitet, hadde dog litt problemer med at systemet var uberegnelig (frys i windows oppstart, programmer som ikke vil starte eller tok veldig lang tid før de kom og BSOD i 3dmark03) Jeg Har MSI KT3 Ultra ARU HK med nyeste bios (ja, kortet har 1/5 divider) En Athlon MP 1800+ som klarer fint å kjøre på 2000+ ved bare multiplier oc'ing. standard volt på OCZ sine sider sier 2.6 volt, har prøvd 2.7 og det funket ikke. CPU temperatur maxet ut på 49 med en god stund burn-in test. Memtest-86 har vist errors på begge minnebrikker (prøvd en minnebrikke etter den andre) Er det mulig å få to minnebrikker og begge har errors? Eller er det HK'et mitt som ikke vil samarbeide med minnet? Takker for alle svar. Noen som har peiling på hva problemet er? EDIT: Minnet vil heller ikke fullføre 3dmark03 og sikkert ikke spill heller i 233mhz effektiv FSB EDIT: Settings i bios på minne er By SPD og MP og FSB er [email protected] volt EDIT: Har prøvd alle minne slots med samme resultat EDIT: Angående timings er det bare drømmetenkning med det minnet her. EDIT: Noen som vet om et program som man kan sjekke minne volten med? MVH RVH Endret 12. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Heisann Har samme brikkene selv og opplever ingen problemer med de, på mitt K8N Neo2... de gjør 220 på stock volt og samme timings. Jeg tviler på at begge brikken er dårlige, men intet er umulig... men det høres mer ut som om Hk'et og brikkene er en dårlig match. Har du mulighet, test bikkene i en annen pc før du sender dem tilbake. Så slipper du å få dem i retur med beskjed om at de funker fint... Har du sett etter om det Fuzzy logic 4 gir deg info om ram volt? http://www.msi.com.tw/program/products/mai...&MODEL=MS-6380E Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Ok, men ramen er jo godkjent for KT266A fra MSI. Rart det ikke skulle fungere på KT333. Har ingen av dere noen gode ideer om hva jeg kan prøve? Skal teste litt mere memory testing via Memtest-86. EDIT: glemte jeg hadde en til maskin her, men kom gjerne med tips. Endret 12. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Ok, har fått testa ramen i et annet system... Problemet er bare at det er 100mhz FSB og det er en duron. Har dette noe å si for memtest-86 sin avgjørelse? Hvis det er tilfelle er det jo nytteløst å teste rammen nedenfor de klokkefrekvensene rammen er bygd for... Noen som vet dette? EDIT: første ram brikken gikk feilfritt gjennom. Driver på med den andre nå. Endret 12. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har også liten tro på at det er feil med begge brikkene... Det er nok heller slik at OSZ dual-channel DDR400 ikke er kompatibelt med det "utgamle" systemet. Ser vel kun en grunn til å kjøpe slikt minne til slike system.. og det er med tanke på evt. oppgradering seinere... Til slikt hadde det vært greit å kjøpe de billigste DDR333-brikkene du fant... gjerne på bruktmarkedet... Når det er sagt.. Jeg har sett opptil flere ganger at brikker som feiler i memtest funker helt greit i ett annet system... Da har det gjerne vært VIA chipset som har vært problematisk.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Oki, jeg har bestilt meg MSI K8N NEO2 Platinum-54G og skal kjøpe CPU snart så da blir det ordnings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå