Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en overklokket CPU med multiplier 12.5 og FSB på 200. Dette skulle da teoretisk sett gitt meg 2500 mHertz fordi 12.5 ganger 200=2500. Men istedenfor så kjører CPUen min på 2100 mHertz.

Er det noen som aner hvorfor eller har noen teorier??!! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en prosessor med default multiplier lavere enn 12,5, og denne er låst, vil ikke endringer av høyere multiplier i BIOS ha noen virkning, og prosessor vil operer på standard multiplier, i dette tilfellet 10,5. (2100MHz/200=10,5)

Uansett bør du laste ned CPU-Z for å sjekke med sikkerhet hva prosessoren din kjører på når du er inne i Windows.

Og for mer hjelp herfra bør du oppgi akkurat hva slags prosessor du har, gjerne hvilke andre komponenter, og hvilke instillinger du har gjort.

Edit: Du kan jo først som sist legge til hvilke komponenter du har i profilen din, så kan alle sjekke der for å hjelpe deg bedre.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Har en sempron, socket A. Hastigheten var 1750 mHertz før jeg begynte å overklokke.

Husker ikke hvilke multiplierinnstillinger det var, men FSB var da 166. Kan bare velge mellom 100, 133, 166 og 200 mHertz FSB.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Asusprobe for å sjekke hastighet. Hovedkortet mitt er Asus A78N-E deluxe.

Har et overklokkingsprogram som jeg bruker der jeg klarer å klokke prosessoren til 2259 mHertz nesten stabilt.

Har prøvd å stille multiplier over 12.5 og det går ikke, sannsynligvis fordi den er låst. Jeg har veldig liten lyst til å ty til mekaniske inngrep for å låse den opp, men hvis jeg må...

Tror det var 10,5 Multiplieren sto på før jeg begynte å overklokke, er ikke sikker, men jeg tror det er som du sier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...