Gå til innhold

Hvor rask er en IBM X41 eller en Dell X1 ?

run

Anbefalte innlegg

Vel, jeg håper å slippe tall fra testprogrammer som finnes i mange versoner, - som det finns mange av. La oss slippe å gjøre dette vitenskapelig ... :D

Jeg er i ferd med å kjøpe en IBM X41 m/ PM 1,5 LV med 2MB Cach og minst 1 GB ram. Den er vel littegrann raskere enn en Dell X1 som har en litt mindre rask prosessor, så forskjellen mellom de lurer jeg ikke på.

Hvor rask er X41'n med Pentium Mobile 1,5 LV 2MB Cach og minst 1GB RAM i forhold til en P4/533 2,53 med 512 MB RAM for eksempel. :hmm:

Eller i forhold til min Dell Latitude CPi som går på 397Mhz og som har 256MB RAM? :dribble:

Litt av kjærnen i mitt spørsmål som gjelder sammenlikningen til en ordinær P4 - desktop fra et par år tilbake (P4/533 2,54Ghz /478) er innvirkningen av ny arkitektur og stor Cach på mobileprosessorene.

Så et spørsmå til som jeg ikke har fått avklaret selv om jeg går og venter på å få fullført bestillignen av en IBM X41. Har den Dual DDR?( Jeg synes det ser ut som den ikke kjører dual, men den har nok DDR-II ???) Og har den Sonoma-plattform?

Jeg håper altså på masse intelligente svar uten referanse til testresultater. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor rask er X41'n med Pentium Mobile 1,5 LV 2MB Cach og minst 1GB RAM i forhold til en P4/533 2,53 med 512 MB RAM for eksempel.

Det er avhengig av hva du driver med. En P-M yter fra ca. 40% bedre per klokke, og opp til mer enn dobbelt så bra per klokke som en sammenlignbar P-4. Videoenkoding er et eksempel på en applikasjon hvor de ikke yter så bra, mens de er svært raske i spill, for eksempel, i forhold til klokkehastigheten. [Hastighet i MHz P-M] + [66%] gir et nogenlunde riktig bilde mot P-4 i gjennomsnitt.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...