Edmund Blackadder Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe en ekstern harddisk for ca. 1000kr og kom opp med en veldig god en. Den heter WD Essential 250GB Ekstern Harddisk til bare 1399,- hos Multicom. http://www.multicom.no/ -Datautstyr -Harddisker -Eksterne http://www.westerndigital.com/en/products/....asp?DriveID=94 Men så er det så mange som snakker om disse kabinettene man kan ta en vanlig harddisk inni og bruke den som ekstern. Hva er det beste alternativet? Den skal ikke brukes til Backup, men til filmer, musikk og spill. Tenk GB og pris her. Jeg vil helst ha det billigst mulig, men det må ikke være en harddisk under 100GB, Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Med den billigste 250GB disken og billigste harddisk-kabinettet på komplett vil du havne på rundt 1500, så akkurat i forhold til den du viste på Multicom vil det jo bli litt dyrere, men vanligvis vil det bli ganske likt i pris, med fordeler og ulemper ved begge alternativ... Er på vei til å kjøpe en ekstern harddisk selv, og regner med det blir en "ferdig" løsning fordi jeg primært skal bruke den til backup, og det på de fleste følger med bra backup-programmer... Men egentlig er det smak og behag... Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Finnes det noe annet enn komplett da? Det er utrolig mange webshopper på internett som sikkert er billigere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Jeg tror begge deler er omentrent like bra teknisk sett. Både ferdige løsninger og gjør det selv-løsninger kan i ettertid oppgraderes, begge deler er omentrent like solide osv. Forskjellen er som du sier pris, og i dette tilfellet vinner den ferdige løsningen. En annen forskjell er om diskkabinettet bare har USB2.0 eller om det har både USB2.0 eller Firewire. Den du har linket har bare USB2.0, men det har nok også de billigste løse diskkabinettene. For å undersøke prisnivået i andre nettbutikker så er prisguiden en utmerket plass. Den billigste 250GB disken jeg finner der koster 962 kr Billigste eksterne diskkabinett for 3,5" disker koster 286 kr, altså til sammen 1248 kr + frakt fra to plasser. (Det lønner seg nok å sjekke om det er billigere å handle fra samme plass). Den billigste ferdige eksterne disken med 250GB som jeg finner der koster 1250 kr. Med frakt så blir nok dette billigst. LaCie er også kjent for god kvalitet så jeg ville nok gått for den løsningen. Endret 12. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg ville ha kjøpt ekstern HDD. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 jeg tror jeg ville kjøpt hd med kabinett.... fordi om disken skulle ryke kan du bare kjøpe en ny og putte inni... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) jeg tror jeg ville kjøpt hd med kabinett.... fordi om disken skulle ryke kan du bare kjøpe en ny og putte inni... Det kan man på både ferdigløsninger og gjør-det-selv løsninger. Jeg ville ha kjøpt ekstern HDD. Ja... ?? (Det er jo to måter å kjøpe ekstern harddisk på, det er disse to løsningene han vurderer, ikke om han skal ha ekstern vs. intern harddisk) Se forsåvidt oppdateringen av innlegget mitt over her. Endret 12. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå