lokeland Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Etter at Projekt SourcePoint ble lagt på hylla (pga. pengemangel) går jeg heller for å modde Norges billigste kabinett, Palo Alto PA-700 ATX Miditower. Har kabinettet i hus nå og holder på å kikke litt på mulighetene for modding.. Innkjøp blir fra Microplex (Katoder, alt møkk og standard), Biltema, Clasern og mest sannsynlig Elfa! Gjøreliste: Sparkle fronten Skjære hull til 120mm vifte i toppen Sette inn vindu med gitter Lakkere hele kabinettet himmelblå Lakkere inne tribals eller flammer over siden/vinduet med rødt og metallic gråsvart (Sistnevnte innerst, også fading utover til førstnevnte) Mekke strikkoppheng til min ene Maxtor 80gb HD Mekke vindu på en 1.6gb HD montert i toppen så det er mulig å se den jobbe Pop-up (en CD-ROM som pusher ut et eller annet møkk på en eller annet side/topp/front Er vel ikke alt jeg har tenkt på, men alt jeg husker i skrivende stund! Tar gjerne imot forslag.. Husk at modden skal ikke være så dyr! Får rabatt på Biltema, så jeg kjøper lakk og annet stæsh der.. Tilsammen over 700 på Biltema spenn som jeg får god rabatt på om alt ordner seg! Endret 12. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 men en ting..må du ikkje matte ned kabinettet først då? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ser ut som om dette kan bli bra, håper du får til den lakk-jobben, tror den kan bli litt tricky. Men, then again, er det ikke det som er en del av case-modding; Det skal ikke være_for_lett? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Der sa du det sigen! Vel, skal lakkes ute når det er sol.. Høre det bra ut? Skal pusse ned hele kabinettet når jeg får kjøpt meg plansliper toen! Så et par lag med primer/grunning med regelmessig pussing, og så lakken.. Og så helt til slutt! Maaaange tynne lag med klarlakk.. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Haha, spesielt kult siden jeg er fan av modding av enkle og stygge kabinetter. Hvor mye regner du med å bruke på prosjektet? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Regner med å bruke max. 1500! Blir oppimot 1000 på Microplex.. Om jeg får spons (pga. såpass omfattende casemod) spaerer det med et par hundre kroner også.. Par hundre kroner på Biltema, og litt på Elfa.. 200-300 kanskje? Lenke til kommentar
Xstract Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hahaha så evig nice prosjekt ;P billig kabinett modding fine den glisevask GLISE :D :D , lurer på og kjøpe sånn billigdritt og fixe på jeg og ;P Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Det er jo kjempemorro! =D Men har noen tips til hvordan jeg kan sparkle fronten? Vil jo ikke har det helt rett heller.. Tenk dere ut en 3Dform! Edit: Synes om navnet forresten? Tok det ut av "Alto".. Og tyna det ut til Atlethica! Endret 12. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Xstract Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 joda fint navn dette glise Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Har lagd en rask modell i SketchUp.. Her med mitt forslag til utforming av netting og sparkel! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Nytt bilde, men vindu! Toppen blir ikke helt som på bildet, men den blir bua på en måte.. Kassa får nok midnight blue lakk over hele seg, og rød/svart-lakken som nevnt fra toppen i front og baker.. Flammer eller tribals, noen forslag (Bilder med god oppløsning!)? Endret 12. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Haha, jeg digger planene dine. Spesielt den cd-romen blir helt konge. Garantert et prosjekt jeg vil følge med på. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Har fjerna rødfargen å kjører kleen stil! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Og det var siste bevis i kveld/morgen på at det er fremgang i planene.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Har forresten litt planer med toppen! Skal prøve å få tak i et rør av et eller annet slag som en like bredt i diametern som toppen av kabinettet så jeg kan kappe det på langs å bruke det som forsterkning for sparklinga! Så kutter jeg ut toppen inni, så får jeg også bedre plass.. Flammen kommer til å gå fra toppen/front og bakover og litt nedover på siden uten vindu! Noen kommentarer? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ser bra ut dette, alt blir vel bedre enn standard-kabinettet! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Nytt bilde! Gjort litt ordentlig nå.. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ser kjempe bra ut Skal du begynne snart Klarer ikke å vente. Lykke til da Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Begynner så kjøpt jeg får utbetalt lønna mi og får penga for et Lian Li jeg nettopp har solgt.. Så det kan variere! Men regner en måned.. Skal liksom jobbe med lakkinga i Sommer! Planen er at jeg skal kjøpe all sparkel og lakk og sånt fra Biltema og litt småverktøy i første omgang så tar jeg bestillinga fra Microplex osv. etterhvert.. Er hjemme i nesten hele sommer, så det blir en finfin fritidsysseL! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ser kjempebra ut! Gleder meg til å se toppen ferdig Det blir digg tenker jeg! Norges billigste kabinett Digg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå