Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mer uthastighet fra Telenor! Skriv under.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter gammel måte å regne på, er uthastigheten 512 kbps (bruttohastighet), så den er jo dobbelt så høy som det maksimale de leverte for 12 dager siden. Men de kunne godt ha tredoblet, når de først er i gang... :)

Telenor er store, og tregheten i systemet gjør at det tar tid å skifte kurs. Jeg ser for meg en pressemelding i mars/april 2006: "Vi har lyttet til våre kunder, som krever høyere hastigheter, og har nå valgt å innføre en helt ny teknologi som kalles ADSL2+". ;)

Lenke til kommentar
Hei!

De som vil ha større uthastighet fra Telenor burde skrive under på denne lista.

De sa de skulle prøve å sette opp mer uthastighet hvis markedet ønsket det.

Jeg personlig synes det er lite med 400 ut.

Så, skriv under :D

Mvh.

Lasse

Skaffe shdsl kanskje ?

Hva om linja di tåler ikke mer enn 400 ut ?

Endret av pine
Lenke til kommentar
Men de kunne godt ha tredoblet, når de først er i gang...  :)

Og hvordan mener du at de skulle gjøre det?

Det gjelder bare å ønske hardt og starte en kampanje, så ordner det seg nok. Det hjelper også å legge nyplukkede blomster under hodeputen før du legger deg, og håpe at drømmene skal gå i oppfyllelse. :)

Neida, jeg mente det ikke helt seriøst. Derfor nevnte jeg også ADSL2+, for jeg tror ikke det kommer så mye nytt fra Telenor før de kommer med ADSL2+. Forøvrig ligger jo en tredobling (3 x 256 kbps) innenfor det som er mulig med ADSL. NGT tilbyr Echo (8000/800 kbps), til de som kan få det. Selv kunne jeg ikke få mer enn 3072/448 (3000/350 netto) fra Telenor.

Lenke til kommentar
Men de kunne godt ha tredoblet, når de først er i gang...  :)

Og hvordan mener du at de skulle gjøre det?

Det gjelder bare å ønske hardt og starte en kampanje, så ordner det seg nok. Det hjelper også å legge nyplukkede blomster under hodeputen før du legger deg, og håpe at drømmene skal gå i oppfyllelse. :)

Neida, jeg mente det ikke helt seriøst. Derfor nevnte jeg også ADSL2+, for jeg tror ikke det kommer så mye nytt fra Telenor før de kommer med ADSL2+. Forøvrig ligger jo en tredobling (3 x 256 kbps) innenfor det som er mulig med ADSL. NGT tilbyr Echo (8000/800 kbps), til de som kan få det. Selv kunne jeg ikke få mer enn 3072/448 (3000/350 netto) fra Telenor.

Ah, jeg trodde du mente at de kunne tredoblet den nye 400-hastigheten.

Telenor vil nok se på hvordan det går med andre aktører som ruller ut ADSL2+ før de gjør det selv. På samme måte som de ser på fiberutbyggingen. Jeg vet at Telenor blir sett på som den store onde leverandøren som kun melker kundene sine, og det kan nok stemme. Telenor kan business. De hopper ikke på alt nytt før de vet om det er mulig å tjene penger på det.

Lenke til kommentar
JA, uthastigheten på ADSL er en vits.

På tide det blir gjort noe med det.

Man blir jo tvunget til og velge SDSL i dette landet hvis man vil gjøre noe kreativt.

Som feks, kjøre en webserver.

Det må du. Uthastighet er overvudert, og er som regel ratiow*ores som skriker etter uthastighet på adsl.

Webserver fungerer like bra på 256 som på 400. Om du har tenkt å kjøre en produksjonsserver, altså en server noen hundre\tusen brukere skal ha tilgang til, så er du bare teit.

Den største og beste grunnen at uploaden holdes kunstig lav er pga eksisterende infrastruktur. Så du har 2 valg, enten max upload eller veldig stabil linje. Jeg vet hva jeg ville valgt.

Lenke til kommentar
Adsl klarer max ca 890 Kbit\s upload, og linja blir ustabil lenge før det.

Mener du brutto da eller?

Og hvorfor skulle den bli ustabil? Mener du at det ikke er mulig med stabil (ADSL) linje på rundt 890kbit/s (edit: oppstøm)?

Endret av Rim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...