Gå til innhold

Ikkeeksisterende bærbare..

Tosh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en tante som bor i usa og kan bekrefte at det kommer ikke noe moms på saker hun sender i posten som gave. Fikk data deler og alt mulig , men det du må passe på er at de sender deg pakke uten noen reklamer på pakken eller avsender adressen til den firma du kjøper fra og hvis mulig at de sender deg kvitering i seperat brev.

Lenke til kommentar

Hm.. hadde vært temmelig greit hvis det du sier stemmer.. Hobbes, har du funnet ut noe om hvordan ting sendes? er det i en helt anonym pakke-ting?

Kjipt om det er et par som bestiller, så blir en stoppa i tollen, og blir sittende med skjegget i postkassa.. eller kanskje heller.. regninga i postkassa. :smile:

Lenke til kommentar

Så lenge varens verdi på tolldeklarasjonsseddelen overstiger 500kr (høyeste tilatte verdi for gaver, 200kr for ting man kjøper over internett/utenlandsk postordre o.l), skal man betale moms av varens verdi, plus frakt. Man er derfor avhenging av at varen kan merkes med en lavere verdi OG få den forsikret for den reelle summen uten at denne fremgår av deklarasjonsseddelen.

Lenke til kommentar

Vel, uansett er ikke moms noen big deal.. Litt kjapp hoderegning gir deg en lavere pris på de pc'ene bestilt i usa, i forhold til de du finner på toshiba.no .. den eneste forskjellen jeg kan se så langt er risikoen.. (pluss engelsk tastatur og strømdill)..

Lenke til kommentar

Har sagt det før, men gjentar gjerne :smile:

Det er IKKE toll på datautstyr pr. dags dato i Norge, de eneste utgiftene du må ut med er 24% mva. og prisen for selve fortollinga.. Tror tollstasjonen tar 1,6% av varens verdi, posten har en standardsum på 500 elns. (sjekk selv) og hvis du stikker bort til tollstasjonen selv, så er det gratis å fortolle den. Ellers, så kan dere jo også undersøke om jobben deres kan kjøpe den for dere (hjemmepc-ordning) og da vil dere kun betale 7% i mva. (eller investeringsavgift).

Et engelsk tastatur er egentlig ikke så stort problem, er bare å bli vant til det, jeg bruker det selv for øyeblikket, fordi det andre tastaturet mitt tålte ikke suppe :razz:

Lykke til :smile: jeg selv får en bærbar fra statene på onsdag når brodern kommer hjem :smile:

Aah, måtte bare legge til en liten sak til, blir du tatt for å få sendt den som gave, så blir det mva, straffegebyr osv. Men tollerne har fingra fullt opp og for lite penger til å sjekke alt allikevel, har selv fått tilsendt datadeler fra statene uten å betale en døyt, så blir du tatt, så har du uflaks :wink:

OG når det gjelder strømforsyning, så er det ikke verre enn å kjøpe en omformer 220/230 + 120 eller whatever det er. koster deg ikke mer enn et par hundringser.

[ Denne Melding var redigert av: Savage på 2002-07-23 15:08 ]

Lenke til kommentar

Jeg har snakket endel med notebooksaving og funnet ut at jeg skal ha en 5105 laptop, bruker dere IRC ?

Skal vi slå oss sammen og bestille endel av de laptopene, mulig det blir mye billigere.

Tastatur :

Dem levere Norsk tastatur, bare og be om det, hvis ikke så koster det 185 kr for norsk tastatur-sett i Norge.

Strøm :

De fleste strøm invertere støtter 110-220 volt i inngang, det vil si at de kan brukes i Norge/Usa uten om og tulle, det eneste er at kontakten kan være noe forskjellig.

Moms :

Satan det hadde vært surt og måtte betale, da bomber vi ned tollen ;D men, som folk sier..liten sjangs og bli tatt, man får dem til og pakke i grå-papir.

Når det gjelder forsikring, ikke lurt å drite i det, MEN, som det ble sagt i en annen tråd her..man trenger da ikke ha forsikrings papirene utpå pakken ?

Synes at alle som er intresert skal poste under meg, så finner vi ut hvordan vi kan avtale etc, IRC ville vært det beste

Mvh

Stian Hansen

Xitius@efnet #hardware.no OPerator :grin:

Lenke til kommentar

Aah, flere som er interessert i den.. Da er vi isåfall flere som kan saksøke dem hvis noe går på trynet.. :wink:

Henger på EFnet selv, så tar meg en tur innom der om en time eller to.. må bare komme meg hjem fra jobb først..

Funnet ut noe spennende i mailsending med dem? Hvis du har noen fine mailer med grei informasjon tar jeg gjerne imot litt fint lesestoff.. [email protected] .. :smile:

Så snakkes vi.

Tjobing

Lenke til kommentar

Forresten.. en liten ting.. Sendte dem en mail forleden dag og spurte litt om den 5105-tingen, og det at den ikke var lista opp på websida deres.. Og da sa de at de desverre ikke hadde den, men at jeg gjerne kunne velge og vrake i dem som var lista opp ... ? Uh..

Vel.. det var når det var snakk om 5105-S702 eller hva den heter.. Jeg vil ha med Wlan, bluetooth og 64mb skjermkort.. og cpad? :smile:

Du tenkte på den.. S501?

[ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-07-23 16:37 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noe til den modellen dere skal ha, har sett 501(?) har faktisk lagt inn bud på den..

den er uten bluetooth, hva **** er cpad ? who cares..

Laptopen har alt jeg trenger, MEN, vi må samles på efnet..

Kan alle sammen klare klokken 20.00 på Onsdag(imorgen) ?

#toshiba ok ?

Tror jeg overfører penger til de imorgen,

MEN, vet dere om noen som trenger en Thunderbird 1200, 512ram, 45gb disk, Hq08(maxitower) 19" skjer(1280x1024@85hertz), med tastatur/mus..komplett pc til 10k, kan Kanskje diskuteres..har ikke vært brukt så mye siden jeg har en p4 northwood 2.2ghz med 17"LCD Skjerm

send gjerne mail til [email protected]

MVh

Stian Hansen

Xitius@efnet #hardware.no OPerator

Lenke til kommentar

De kan visstnok skaffe alle modeller, siden de bestiller og styrer.. Den 701/702-tingen finner du ikke på de websidene..

Menneh, de tar visstnok bare sjekk.. hvordan tenkte du å betale for den du har bydd på? .. kanskje det er noe annet opplegg når det går gjennom ebay..

Anyway, du finner meg på irc i åttetida i morra. sneiks da, tjohei!

Btw.. Her ser du litt om den fancy cpad-tingen :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-07-23 22:54 ]

Lenke til kommentar

Replyer til meg selv, siden jeg er den eneste som skriver noe her nå.. Pluss at da ser det ut som en liten oppdatering - noe det er..

Fikk svar fra Notebooksavings igjen i sted.. hvor de skrev:

"Thank you for your reply, yes we meant to type 701 or 702. We double checked, and can special order one for $2399 and $2499 respectively, with delivery in 20-30 days from receipt of payment. Let us know if we can help!"

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig fint om dere hadde lagt ut et innlegg når dere får maskinene deres. Sikkert mange andre her, inkludert meg, som er intressert i å høre hvordan det er å handle fra dem. Samt hvordan det gikk med momsen og tollen.

:smile:

Lenke til kommentar

SKriver en ny reply i denne threaden, siden det er et par som reagerer på denne.. :smile:

Noen som har noen nyheter ang notebooksavings eller toll? Går bare og venter på å få lønn nå, så frem til da får jeg vurdere om jeg skal sende pengene til usa. Tenker jeg tar meg en tur innom postkontoret på vei hjem nå snart, og hører med dem om de har noe spennende å si ang. sending over grenser..

Og btw, xitius.. noe nytt? Tatt steget videre? :smile:

--

notebooksavingsprat på #Toshiba på EFnet hver kveld klokka 20:00.. :smile:

- Tosh

[ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-07-25 15:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...