Gå til innhold

SE W800 og minijack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adapteren sitter på det headsettet som følger med W800i såvidt jeg vet

Jeg ser ikke helt logikken i det. Hvorfor kunne de ikke heller da laget headsettet med samme format som W800i bruker? De vil da helst at man skal bruke mobilen som mp3-spiller, ikke at man skal bruke headsettet på andre mp3-spillere.

Lenke til kommentar
Adapteren sitter på det headsettet som følger med W800i såvidt jeg vet

Jeg ser ikke helt logikken i det. Hvorfor kunne de ikke heller da laget headsettet med samme format som W800i bruker? De vil da helst at man skal bruke mobilen som mp3-spiller, ikke at man skal bruke headsettet på andre mp3-spillere.

Nå har ikke jeg sett denne adapteren, men det kan ikke være for å fortsatt kunne beholde handsfree funksjonen? At adapteren har fastport tilkobling i den ene enden og mikrofon+minijack i den andre?

 

Det er slik jeg har laget til min egen k750i etter litt modding av den originale handsfree'en.

 

Jeg kan røpe at forsterkerdelen i k750 er kraftigere enn den som sitter i en vanlig ipod!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Adapteren sitter på det headsettet som følger med W800i såvidt jeg vet

Jeg ser ikke helt logikken i det. Hvorfor kunne de ikke heller da laget headsettet med samme format som W800i bruker? De vil da helst at man skal bruke mobilen som mp3-spiller, ikke at man skal bruke headsettet på andre mp3-spillere.

Nå har ikke jeg sett denne adapteren, men det kan ikke være for å fortsatt kunne beholde handsfree funksjonen? At adapteren har fastport tilkobling i den ene enden og mikrofon+minijack i den andre?

 

Det er slik jeg har laget til min egen k750i etter litt modding av den originale handsfree'en.

 

Jeg kan røpe at forsterkerdelen i k750 er kraftigere enn den som sitter i en vanlig ipod!

Kan du poste et bilde? ;)

Lenke til kommentar

Latterlig at en annonsert mp3-mobil ikke har minijack. Enda mer latterlig at man kan få dette ved hjelp av et adapter.

 

Hva er poenget med å gjøre ting vanskelig? Syntes at Sony sin politikk er blitt mye kraftigere i SE den siste tiden. Ingenting skal gjøres kompatibelt, og hvis det skal bli det, lager vi et adapter som koster 399,-. Gudbedre.

Lenke til kommentar
Det er slik jeg har laget til min egen k750i etter litt modding av den originale handsfree'en.

Det skal jeg også gjøre. :thumbup:

 

Misliker de som følger med telefonen sterkt. Ikke så mye fordi lyden ikke er verdens beste, men fordi "pluggene" sitter så løst i øret at jeg knapt kan røre meg uten at de detter ut. Ikke at lyden er verdens beste heller da.

 

Fant forøvrig et par guider på nettet med bilder av prosessen:

Her -> http://www.howardforums.com/showthread.php?t=654198

og her -> http://www.howardforums.com/showthread.php?t=644684

Lenke til kommentar
Jeg kan røpe at forsterkerdelen i k750 er kraftigere enn den som sitter i en vanlig ipod!

Sier du :roll:

De gamle nokiaene: 1mW

6630 : 4,1mW

K750i : 4,7mW

Mp3spiller(gamle) : 5-8mW

Mp3spiller(nye) : 6-13mW

Qtek S100 : 13-14,1mW

Zen Micro : 14mW

Ipod Mini (4GB) : 16mW

 

Dette er utifra egen måling.

 

Edit: Jeg prøver altså å si at Ipod har bedre "forsterker" enn K750i.

Du mente vel at lyden blir høyere i K750i?

Dette er fordi den ikke klarer å spille på lav(20-200Hz) frekvens og kjører fult på høyt frekvens(10000-20000Hz).

Altså resistansen(ohm) har mye å si når det gjelder "forsterkere" på milliWatt.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kan røpe at forsterkerdelen i k750 er kraftigere enn den som sitter i en vanlig ipod!

Sier du :roll:

De gamle nokiaene: 1mW

6630 : 4,1mW

K750i : 4,7mW

Mp3spiller(gamle) : 5-8mW

Mp3spiller(nye) : 6-13mW

Qtek S100 : 13-14,1mW

Zen Micro : 14mW

Ipod Mini (4GB) : 16mW

 

Dette er utifra egen måling.

 

Edit: Jeg prøver altså å si at Ipod har bedre "forsterker" enn K750i.

Du mente vel at lyden blir høyere i K750i?

Dette er fordi den ikke klarer å spille på lav(20-200Hz) frekvens og kjører fult på høyt frekvens(10000-20000Hz).

Altså resistansen(ohm) har mye å si når det gjelder "forsterkere" på milliWatt.

Med tanke på at du vet hva du faktisk vet hva du snakker om, og jeg bare hører at det blir høyere lyd fra K750'en så kan man si, ja du har helt rett! :thumbup:

 

Stilig at du faktisk har målt det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...