ⅵdar Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 ganske ironisk når man tenker på det, fordi tenk på alle krigene som er startet på en eller annen tro. Hellige kriger osv.Har nesten tro på fred på jord uten religion Sikkert mange som er uenige, men men det er min mening Ikke skyld på religionen. Mennesker hadde fint startet kriger uten. Enkelte bruker bare religion som et påskudd for krig, og hadde sikkert funnet et annet uten. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) De fleste frykter forandring, da er det lett å drømme om evigvarende liv hvor jeget består, men hva noen kaller paradis kaller andre limbo. Å tilby noe etter døden kan lett føre til passivitet, før og etter er egentlig likegyldig. Himmel og helvete er nå... ihvertfall for en empat Endret 11. august 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) ganske ironisk når man tenker på det, fordi tenk på alle krigene som er startet på en eller annen tro. Hellige kriger osv.Har nesten tro på fred på jord uten religion Sikkert mange som er uenige, men men det er min mening Ikke skyld på religionen. Mennesker hadde fint startet kriger uten. Enkelte bruker bare religion som et påskudd for krig, og hadde sikkert funnet et annet uten. Selv om du tydeligvis er en stor tilhenger av kristendommen, må det vel være noe som sier deg at uten religion i verden, ville sjansen for verdensfred vært større? Jeg tror nå ihvertfall det, synes det virker meget logisk også jeg... Men, det er nok ikke bare religioner som skaper krig. Det har nok også mye med ulike tradisjoner, levemåter osv.. Det skal sies. Endret 11. august 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Selv om du tydeligvis er en stor tilhenger av kristendommen, må det vel være noe som sier deg at uten religion i verden, ville sjansen for verdensfred vært større? Jeg tror nå ihvertfall det, synes det virker meget logisk også jeg... Men, det er nok ikke bare religioner som skaper krig. Det har nok også mye med ulike tradisjoner, levemåter osv.. Det skal sies. Det er lett å skylde på religion. Det er mulig det kan virke som om mange kriger har religion som årsak, men jeg tror at det finnes andre underliggende årsaker til disse krigene. Husk den store andelen av religiøse i forhold til ikke-religiøse. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du er flink om du finner en krig som er utelukkende en religionskrig. De fleste kriger kommer av stridigheter om land, ønske om å utvide territoriet sitt o.l. Så det er nok mer sannsynlig at det er Mammon og ikke Allah som står bak Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette har jeg tenkt på i lang tid. Jeg fatter det ennå ikke. Hvorfor er det slik at de som er helhjerta kristne aldri beveger seg bort fra troen? Med helhjerta, mener jeg folk som har opplevd "lyset". Denne utenforstående opplevelsen vil jeg kalle en milepæl for alle som opplever den. Med andre ord, religioner har en merkelig makt... De som er halvhjertet-kristne kan bevege seg bort fra troen. Noen kan bli helhjertet kristne eller de forblir halvhjerta. Med halvhjertet-kristne mener jeg folk som er kriste av tradisjon, famile og venner. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det er faktisk genetisk styrt i hjernen om du er slik, noen er mer sannsynlig å bli religiøse enn andre. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvorfor er det slik at de som er helhjerta kristne aldri beveger seg bort fra troen? Er de helhjerta som bevegde seg bort fra troen i ettertid blitt stemplet som evig halvhjerta og vica versa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå