Gå til innhold

Kristendom, Fleip eller fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så alle "problemer" du møter på som du ikke har en umiddelbar forklaring på, så er det slik å forstå at du i stedet for å søke en forklaring så bortforklarer du dette med "høyere makter"?

Hvilke problemer er det du sikter til? om det er universets skapelse du sikter til, anser ikke jeg det som et problem.

 

Og jeg har søkt en forklaring og funnet det du kaller en bortforklaring.

Lenke til kommentar
Se den filmen: Did we land on the moon.

 

Det er en film om at vi ikke har vært på månen.

 

Forresten: Hvis det er liv på Mars, har gud skapt det óg?

Jeg har sett dokumentar om det og alle punktene er blitt knust sønder og sammen av vitenskapsmenn, "vi" var på månen.

 

-Eller kanskje...Gud ikke eksisterer!=!01=!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Så alle "problemer" du møter på som du ikke har en umiddelbar forklaring på, så er det slik å forstå at du i stedet for å søke en forklaring så bortforklarer du dette med "høyere makter"?

Hvilke problemer er det du sikter til? om det er universets skapelse du sikter til, anser ikke jeg det som et problem.

 

Og jeg har søkt en forklaring og funnet det du kaller en bortforklaring.

Så da forhistoriske mennesker avskrev lyn som noe gudommelig og overnaturlig, burde vi bare latt det være med det? Ser du virkelig ikke trenden som har vært opp igjennom historien med at antatt overnaturlige fenomen forklares av vitenskapen? Hvorfor i alle dager antyder du at denne trenden ikke vil gjelde fremover? Vitenskapen sakker ikke akkurat på tempoet i disse dager.

Lenke til kommentar
Så alle "problemer" du møter på som du ikke har en umiddelbar forklaring på, så er det slik å forstå at du i stedet for å søke en forklaring så bortforklarer du dette med "høyere makter"?

Hvilke problemer er det du sikter til? om det er universets skapelse du sikter til, anser ikke jeg det som et problem.

 

Og jeg har søkt en forklaring og funnet det du kaller en bortforklaring.

Så da forhistoriske mennesker avskrev lyn som noe gudommelig og overnaturlig, burde vi bare latt det være med det? Ser du virkelig ikke trenden som har vært opp igjennom historien med at antatt overnaturlige fenomen forklares av vitenskapen? Hvorfor i alle dager antyder du at denne trenden ikke vil gjelde fremover? Vitenskapen sakker ikke akkurat på tempoet i disse dager.

Jeg er sterkt for at ateistene reiser fra planeten i framtiden, når jorden blir for vanskelig å bo på og så kan de kristne bli igjen :devil:

Lenke til kommentar
Jeg har sett dokumentar om det og alle punktene er blitt knust sønder og sammen av vitenskapsmenn, "vi" var på månen.

Her er forøvrig en side som knuser de såkalte "bevisene" som skulle motbevise månelandingen.

 

Sånne konspirasjonsteorier vil jeg tippe kommer fra noen som bare vil ha oppmerksomhet, og som ikke vet en DRITT om det han prater om. Å få oppmerksomhet har han/hun ihvertfall klart.

 

Se denne filmen: Fingerprints of Creation (Proof Big Bang Theory is a Lie)

 

Det er funnet bevis på at Big Bang ikke kan ha skjedd.

 

Si meg.. HVORDAN kan noen klare å bevise at Big Bang ikke har skjedd?

(og, hadde vært fint om du kunne gitt en link til de såkalte "bevisene").

Jeg har til gode å se en eneste teori som forklarer starten på universet bedre enn Big Bang. Det meste tyder på at The Big Bang skjedde. Såklart, det er ikke mulig å BEVISE at The Big Bang faktisk skjedde, men observasjoner tyder sterkt på det.

 

Mener du da hvordan universet var før big bang og hva som eventuelt er utenfor? Dette er foreløpig umulig å svare på da vi vet at tid og rom oppstod med Big Bang og hjernen vår er ikke kapabel til å tenke seg til hva som kan ha vært før.

En liten korreksjon her: Vi VET ikke at tid og rom oppstod med Big Bang. Hvordan kan vi vite det? Vi har ingen bevis.

Og hva ville du sagt at "tid" faktisk ER? Det er en ting man bør klare å finne en klar definisjon på før man avgjør det spørsmålet.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg husker så sa oppfinneren i etterkant at Big Bang teorien var egentlig ment som en spøk også, hehe

Isåfall så var det en rimelig genial spøk, med tanke på at det meste tyder på at det stemmer. :!:

Hva tyder på at det stemmer? Virker som du har alle bevisene her, kom med dem... eller har du dem ikke og lyver oss alle rett opp i trynet?

 

EDIT: Ignorer dette inlegget, jeg tolka inlegget jeg qoutet helt feil.... :blush:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Såvidt jeg husker så sa oppfinneren i etterkant at Big Bang teorien var egentlig ment som en spøk også, hehe

Isåfall så var det en rimelig genial spøk, med tanke på at det meste tyder på at det stemmer. :!:

Hva tyder på at det stemmer? Virker som du har alle bevisene her, kom med dem... eller har du dem ikke og lyver oss alle rett opp i trynet?

Google motherf*cker, do you use it?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Såvidt jeg husker så sa oppfinneren i etterkant at Big Bang teorien var egentlig ment som en spøk også, hehe

Isåfall så var det en rimelig genial spøk, med tanke på at det meste tyder på at det stemmer. :!:

Hva tyder på at det stemmer? Virker som du har alle bevisene her, kom med dem... eller har du dem ikke og lyver oss alle rett opp i trynet?

For det første: NÅR sa jeg noe om bevis? Jeg sa noe om at veldig mange OBSERVASJONER (observasjoner er IKKE det samme som bevis (virker på meg som at du tror det)) tyder på at Big Bang-teorien stemmer.

For det andre: "Ja, såklart jeg sitter her og lyver dere alle rett opp i trynet". Nei. :ermm:

 

Skal vi se.. får finne frem litt lesestoff for deg tror jeg:

link

link

link

 

Ellers har vi gode gamle Google.

 

Jeg anbefaler deg forresten å roe deg ned ørlitt. Ingen vits i å fyre seg så voldsomt opp.

 

Edit: Og en til: http://home.cwru.edu/~sjr16/cosmos_bigbang.html

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Så da forhistoriske mennesker avskrev lyn som noe gudommelig og overnaturlig, burde vi bare latt det være med det? Ser du virkelig ikke trenden som har vært opp igjennom historien med at antatt overnaturlige fenomen forklares av vitenskapen? Hvorfor i alle dager antyder du at denne trenden ikke vil gjelde fremover? Vitenskapen sakker ikke akkurat på tempoet i disse dager.

Jeg sier ikke at vi "bare skulle la det være med det". Har jeg skrevet noe som skulle tilsi det? Eller kanskje du bare liker å legge ord i munnen på meg?

Lenke til kommentar
Såvidt jeg husker så sa oppfinneren i etterkant at Big Bang teorien var egentlig ment som en spøk også, hehe

Isåfall så var det en rimelig genial spøk, med tanke på at det meste tyder på at det stemmer. :!:

Hva tyder på at det stemmer? Virker som du har alle bevisene her, kom med dem... eller har du dem ikke og lyver oss alle rett opp i trynet?

Google motherf*cker, do you use it?

Darn! Jeg tolka setningen omvendt! :blush:

 

Notat til megselv: Ikke post på forumet når du er knalltrøtt!

Lenke til kommentar
Å si at gud kan manipulere de fysiske lovene blir å si at han er direkte ansvarlig for alt det onde som skjer i verden og ikke minst var det han som var ansvarlig for tjernobyl og windscale-ulykkene siden han enkelt kunne bryte alle fysiske lover og hindre det uungåelige: Ukontrollert spalting av uran.

Han kunne gjort det mye enklere; han kunne hindret menneskelig svikt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...