Gå til innhold

Kristendom, Fleip eller fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har universets alder og 100% sikre svar med saken å gjøre? Vitenskapen erkjenner jo nettopp at vi ikke vet, og derfor må vi finne ut mer. PCen du skriver på er et resultat av vitenskapen.

 

Du kan forøvrig heller ikke bevise at den lyserosa øgleelefanten ikke finnes.

Lenke til kommentar
Okey, et spørsmål til ateister

Hvor lenge har verdensrommet eksistert?

 

Sånne spørsmål er umulig å få et 100% sikkert svar på. Mirakler skjer stadig vekk. Gud eksistens kan ikke bortbevises.

Og hvor lenge har Gud eksistert? Og hva var før Gud? Hvem skapte Gud?

 

Ingen som klarer å svare på det heller, til tross for at jeg har spurt siste spørsmål to ganger før i denne tråden.

 

Som svar så har nok universet alltid eksistert vil jeg tro. Hva skulle kunne vært før universet? Tomrom? Mulig, men det er fortsatt universet. En teori går på at universet med all materie utvider og trekker seg sammen om og om igjen. The Big Bang kan altså ha skjedd uendelig antall ganger allerede. Ikke tenk for mye på det, for da kan du bli gal.

Lenke til kommentar

Det lurer jeg på også... hva i alle dager har universets alder med saken å gjøre? :p

Om poenget ditt var at vi aldri kan være 100% sikre på sånne svar, så er det fortsatt ikkeno bevis for at det finnes en gud.

 

Forskere har forresten kommet fram til at universet er ca. 13,7 milliarder år gammelt (hvis vi regner The Big Bang som starten, hva som var før vet vi ikke, og kanskje får vi aldri vite det), basert på observasjoner (bl.a. hvor fort galakser beveger seg fra hverandre og hvor langt fra hverandre de er), så vet du det. :p

Lenke til kommentar
Gud er ikke begrenset av tid og rom slik vi er

Man kan dessverre ikke tenke sånn uten å blande inn kvantefysikk (Som bibelen og dens forfattere tydeligvis er ekspert på). Da må han eventuelt leve i en annen dimensjon enn oss, som kan være alt fra den fjerde til den uendelige dimensjonen. Han kan også leve i en negativ dimensjon, men det er fysisk umulig å være i en annen dimensjon enn den tredje. Da er det stor sjans for at han kan neppe høre eller se oss.

 

Mirakler skjer stadig vekk.

Javel, ja. Mener du naturlige og sjeldne ting da? Det som kristne kaller "mirakler".

 

Jeg kjenner en som opplevde et såkalt "mirakel". Under en treningsøkt på et helsestudio stoppet hjertet opp og han mistet bevistheten. Etter ca 2 minutter begynte hjertet å slå igjen. Noen mente at det var gud, men legen konstaterte at underbevistheten er i stand til å få hjertet til å slå igjen hvis det ikke er gått mer en 2-3 minutter. Hvis hjernen er uten surstoff i ca 3 minutter, skades hjernen.

Mirakel? Pøh

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Gud er ikke begrenset av tid og rom slik vi er

Man kan dessverre ikke tenke sånn uten å blande inn kvantefysikk (Som bibelen og dens forfattere tydeligvis er ekspert på). Da må han eventuelt leve i en annen dimensjon enn oss, som kan være alt fra den fjerde til den uendelige dimensjonen. Han kan også leve i en negativ dimensjon, men det er fysisk umulig å være i en annen dimensjon enn den tredje. Da er det stor sjans for at han kan neppe høre eller se oss.

Hvis Gud er allmektig så er han vel hevet over slikt.

Lenke til kommentar
Gud er ikke begrenset av tid og rom slik vi er

Man kan dessverre ikke tenke sånn uten å blande inn kvantefysikk (Som bibelen og dens forfattere tydeligvis er ekspert på). Da må han eventuelt leve i en annen dimensjon enn oss, som kan være alt fra den fjerde til den uendelige dimensjonen. Han kan også leve i en negativ dimensjon, men det er fysisk umulig å være i en annen dimensjon enn den tredje. Da er det stor sjans for at han kan neppe høre eller se oss.

Hvis Gud er allmektig så er han vel hevet over slikt.

EEEEEEventuelt han eksisterer ikke :nei:

Lenke til kommentar
Gud eksistens kan ikke bortbevises.

OG SOM ER BLITT STADFESTET HUNDREOGINNIHESTEN TUSEN GANGER: BEVISBYRDEN LIGGER HOS DEN SOM PÅSTÅR AT NOE EKSISTERER, IKKE MOTSATT!

 

Som howzer sa:

Du kan forøvrig heller ikke bevise at den lyserosa øgleelefanten ikke finnes.

 

Og jeg har sagt en million ganger:

Du kan heller ikke bevise at usynlige, rosa drapselefanter ikke eksisterer. Det betyr ikke at du bør gå rundt og være redd for dem. Det er absurd å gjøre noe som helst annet enn å legge bevisbyrden hos de som påstår at usynlige, rosa drapselefanter faktisk eksisterer. Det er eksistensen som må bevises, ikke mangelen på eksistens. Fravær av eksistens kan ikke bevises.

 

Alt i alt: Negative eksistenspåstander kan nesten aldri bevises. I tråd med dette, og prinsipper som "uskyldig inntil det motsatte er bevist", LIGGER BEVISBYRDEN HOS DEN SOM PÅSTÅR AT NOE EKSISTERER.

 

Jeg HÅPER dette var siste gang jeg måtte tordne om dette, men jeg tviler egentlig... enkelte får det aldri inn.

Lenke til kommentar
Hvis Gud er allmektig så er han vel hevet over slikt.

EEEEEEventuelt han eksisterer ikke :nei:

Det er ikke det det er snakk om. Hvis det finnes en gud, så er han allmektig, og sannsynligvis ikke bundet av de samme tingene som vi er.

 

 

Gud er ikke begrenset av tid og rom slik vi er ;)

Morsom måte å prøve å ro seg vekk fra spørsmålet :p

Se over. Hvis det finnes en gud så har han nok definert nettopp "tid og rom".

Lenke til kommentar
Okey, et spørsmål til ateister

Hvor lenge har verdensrommet eksistert?

 

Sånne spørsmål er umulig å få et 100% sikkert svar på. Mirakler skjer stadig vekk. Gud eksistens kan ikke bortbevises.

Og hvor lenge har Gud eksistert? Og hva var før Gud? Hvem skapte Gud?

 

Ingen som klarer å svare på det heller, til tross for at jeg har spurt siste spørsmål to ganger før i denne tråden.

 

Som svar så har nok universet alltid eksistert vil jeg tro. Hva skulle kunne vært før universet? Tomrom? Mulig, men det er fortsatt universet. En teori går på at universet med all materie utvider og trekker seg sammen om og om igjen. The Big Bang kan altså ha skjedd uendelig antall ganger allerede. Ikke tenk for mye på det, for da kan du bli gal.

Gud har eksistert evig (=så lenge som ateister tror universet har eksistert)

 

Evigheten er noe ingen kan klare å forestille seg, for det har vart så lenge

Lenke til kommentar
Gud har selv sagt at vi ikke skal skjønne alt! Det viktigste er og tro, ikke å kunne bevise at det finnes en Gud, eller ikke.

 

Og hvordan kan dere overtale oss som ikke tror på Gud, til å tro at Gud har sagt det? Tror vi ikke på han, så kan han da vel ikke ha sagt det heller?

 

Dette er kun noe dere kristne sier for å forklare deres umulige teorier. Fordi dere ikke har noe svar. Er det noe dere ikke kan forklare, eller forsvare, så er det at Gud har ment at det skal være sånn, at Guds veier er uransakelige og så videre og så videre. Er så lei sånne svar som kristne gir bare for å ro seg vekk.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Er kristne så redd for å innrømme at deres religion ikke har opphav i noe faktisk, men er oppdiktet?

 

Selv om religionen kristendom er oppdiktet, så ser jeg ikke grunnen til at folk ikke skal bli kristne. Tenk på alle som bruke religion å ha noe betryggende? Det er greit for meg at kristne vil være en del av "noe" - slik at de ikke står alene her i verden, at de kan søke trygghet i religionen sin. Noen annet derimot er at de bastant påstår at det ikke er oppdiktet, noe som får meg til å tvile på logikken til en hver kristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...