Goophy Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Så hvis majoriteten av verdens befolkning mener kristne burde brenne så skal de det? Artig. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du ser ikke hvordan det er den klareste manifestasjon av massenes dumskap? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ja det er kjek med fakta når det gjelder DNA og atomer, eller bevis i andre saker. Men religion er på langt vei noe mentalt, noe mennesker føler. Ikkje noe du kan måle og veie. Det er fint vi har på det klare at religion er noe som eksisterer i hodene til folk, og med ca. like mye virkelighetsrelevans som mine oppdiktede, usynlige rosa elefanter. man vet jo ikke om de eksisterer, men man kan jo tro det. Eller man kan tro at de ikke eksisterer. begge er på samme grunnlag. Mitt poeng var at ikkje hele bibelen er tull, men jeg sa ikkje at ALT er ordrett og sant.. Jeg tror ikkje på alt.. Det er bare de fanatiske kristne som gjør det. Og det er jeg IKKJE!!Som jeg sa i sted, det må være fint å kunne dynamisk redefinere sin egen tro etter det som passer situasjonen . Praktisk, rett og slett. Bibelen er full av symbolikk, likngniner osv. Det er ikke sikkert at ting har foregått akkurat som det står. Det at noe foregår i det hele tatt er nok for meg til å tro at det finnes en Gud. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Så hvis majoriteten av verdens befolkning mener kristne burde brenne så skal de det?Artig. Nei. Majoriteten mener heller ikke det. Det er forskjell på teori og virkelighet. ...in theory communism works Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Men OK, la oss si superpopulær filmstjerne A er tiltalt for mord. Alle tekniske beviser peker mot ham, og i vårt rettssystem ville han bli dømt for mord. I din verden, derimot, redder hans popularitet blant folk flest ham - en overveldende majoritet av befolkningen liker ham så godt at de tror han er uskyldig. Herr A går fri. Edit: Typo. Endret 25. juni 2005 av gspr Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) 87% av alle på verdensbasis er troende, 10,3% er agnostikere, og 2,7% er ateister. Majoriteten har rett til det motsatte er bevist; minoriteten tar feil til det motsatte er bevist. Det bekrefter ikke noe annet enn at de store massene er dumme. Det de store massene "tror" er et hinder for evolusjon og vitenskapelige fremskritt. De to forgående setningene var bastante påstander med historiske bevis. Mens vitenskapen bringer verden fremover, står de troende på stedet hvil. Så: Etter tusen år med tyranni, folkemord og misjonering er det på tide at "guden" gjør seg til fysisk form og gjør jobben selv istedenfor å la inkompetente idioter gjøre jobben med å fordumme menneskene. De fleste "tungnarkomane" er de som gir f... i skolen, har 1,1 i snitt, begynner å røyke som 10-åringer, begynner med Canabis som 11-åringer, og sprøyter som 12-åringer. Disse er alltid ateister Så tar religonen dem. Da er alt håp borte. edit: leif Endret 25. juni 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Men OK, la oss si superpopulær filmstjerne A er tiltalt for mord. Alle tekniske beviser peker mot ham, og i vårt rettssystem ville han bli dømt for mord. I din verden, derimot, redder hans popularitet blant folk flest ham - en overveldende majoritet av befolkningen liker ham så godt at de tror han er uskyldig. Herr A går fri. Edit: Typo. Hvis alle tekniske beviser peker mot han, er det svært tvilsomt at majoriteten tror at han er uskyldig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Hvis alle tekniske beviser peker mot han, er det svært tvilsomt at majoriteten tror at han er uskyldig. *Snip* Herre. Håpløs formulering. What gspr said. Endret 25. juni 2005 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvis alle tekniske beviser peker mot han, er det svært tvilsomt at majoriteten tror at han er uskyldig. Du utelukker selvsagt enhver mulighet for at "majoriteten" tror det de vil tro? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Så tar religonen dem. Da er alt håp borte. De få kristne som har hatt noe med sprøyter å gjøre, har i de fleste tilfeller blitt kristne etter at de har sluttet. Hvis du seriøst tror at alt håp er borte når man kan håpe på å bli 30 p.g.a at nyrene fungerer som de skal, bør du oppsøke psykolog. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ingen tekniske beviser støtter Guds eksistens - likevel er majoriteten av verdens befolkning religiøse. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvis alle tekniske beviser peker mot han, er det svært tvilsomt at majoriteten tror at han er uskyldig. Alle tekniske beviser tyder på at det ikke eksisterer en Gud, men majoriteten velger å ignorere dette for sin tro. Hvilke tekniske beviser peker på at det ikke finnes noen Gud? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvilke tekniske beviser peker på at det ikke finnes noen Gud? Dårlig formulering, jeg vet og gremmes. Det er som kjent vanskelig å bevise en negativ påstand. Gspr sa det mye bedre. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Hvilke tekniske beviser peker på at det ikke finnes noen Gud? Hvilket bevis har du for at det eksisterer en gud? Hvis du vil kan jeg gjerne dikte opp en fantasihistorie og du må gjerne velge å tro på den. Hvis jeg hadde fjernet "fantasi" kunne jeg selvsagt ha hevded at historien var sann, og selv om den var aldri så utrolig (les: ikke rot i virkeligheten), framstilt det som om alt var sant - helt uten å bevise eller begrunne. Hadde det vært nok pisspreik til å fylle en tjukk jævel av en bok kunne det like godt stått "Bibelen" på permen. Endret 25. juni 2005 av Manuel Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Nå skal jeg bevise at det ikke var gud som skapte heile dritten, men selve meg selv! Det blir ikke lett å motbevise dette siden dere har nesten null info om meg... Så jeg har nok rett en stund til..... Jeg må nesten skryte av at jeg var en ivrig kristen helt til da jeg fant ut at hjernen kan brukes til noe annet enn å regne diverse matteoppgaver. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Folk må da klare å vite at 2 + 2 er 4 uten å se på fasiten? (Ser bort fra det med at 2 +2 = 5) Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Folk må da klare å vite at 2 + 2 er 4 uten å se på fasiten? (Ser bort fra det med at 2 +2 = 5) Og poenget ditt er? Nå skal jeg bevise at det ikke var gud som skapte heile dritten, men selve meg selv!Det blir ikke lett å motbevise dette siden dere har nesten null info om meg... Så jeg har nok rett en stund til..... Jeg må nesten skryte av at jeg var en ivrig kristen helt til da jeg fant ut at hjernen kan brukes til noe annet enn å regne diverse matteoppgaver. Jeg tviler på at du får noen til å tro deg da du virker lite troverdig. Og hva er poenget med de matteoppgavene dine? Finnes ikke gud fordi hjernen kan brukes til annet enn å regne? edit: leif Endret 25. juni 2005 av premium Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 At man kan finne ut at rosa elefanter bare er noe oppdiktet uten å vente på at beviset (fasiten) er kommet. Gud og co virker også ganske lite troverdig, men likevel er det mange mange flere enn HWs registrerte brukere. Det jeg ville fram til er at ingen av dere kan klare å bevise dette, men med deres ferske hode kan dere skjønne at jeg tuller... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 At man kan finne ut at rosa elefanter bare er noe oppdiktet uten å vente på at beviset (fasiten) er kommet. og det motbeviser du ved å si at 2+2=4???? Gud og co virker også ganske lite troverdig, men likevel er det mange mange flere enn HWs registrerte brukere.Det jeg ville fram til er at ingen av dere kan klare å bevise dette. Og ingen kan motbevise det heller. Hva er det som er så lite troverdig med "Gud og co" da? Det handler ikke om beviser, men om tro. Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) velger alternativ B, qspr.. "b) Du konkluderer med at religion er så personlig at det ikke er et tema for diskusjon." Eller det er ivertfall nermest det jeg mener.. Religion er håpløst å dikutere, men det er fint å diskutere da. Selv om neppe blir enige. Premium har skjønt det. Og er bedre til å formulere seg enn meg.! bra. Noe av poenget er at man skal tro. Og leve på troen.. I den materalistiske verden er bevis fint og greit. Men hvordan skal man bevise noe som skjedde for hundre av år siden, og handle om mennesker tankegang og tro.. Vist man må ha bevis for alt, er jo det litt synn. At man ikkje bare kan tro på det.. Vi er rikere og har alt vi trenger men er vi gladere..? Neppe. Folk ruser seg mye, mange har problemer med seg selv. Og mange tar sitt eget liv. Jeg har også vannskelig for å tro, men det er like vanskelig å ikkje tro (for meg).. Endret 25. juni 2005 av The Norwegian Pikie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå