Gå til innhold

Kristendom, Fleip eller fakta?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som forundrer meg er at folk som har vært innbitte ateister plutselig har blitt kristne, men at nesten ingen går fra å være kristen til ateist i voksen alder...

Èn gang taper - alltid taper.

Å si at alle kristne er tapere fordi noen få er det, blir som å si at alle ateister er sprøytenarkomane fordi noen få er det.

Lenke til kommentar
Fattigdom avler religion fordi religion lokker med håp.

Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye, enn for en rik mann å komme inn i Guds rike.

 

Kanskje rike har vanskeligere for å tro, fordi de setter penger og makt først?

 

 

Og beviser for at Gud har skapt verden? Skaperverket er beviset.

 

 

Jeg kan godt forstå at mange har vanskelig for å tro. Jeg har også det, men jeg har også vanskelig for å ikke tro.

 

 

Jeg er heller ikke enig i alt som står i Bibelen (spesielt i GT). Noe bryter med min etikk og moral.

Lenke til kommentar
Og beviser for at Gud har skapt verden?  Skaperverket er beviset.

 

Skaperverket? Jeg personlig ser ikke noe skaperverk... men men.

Kan ikke se, vil ikke se eller vet ikke hva det er?

 

Med skaperverket mener jeg jeg alt som er rundt oss (naturen, Dyrene, Menneskene, universet og hele pakka).

Lenke til kommentar
Og beviser for at Gud har skapt verden?  Skaperverket er beviset.

 

Skaperverket? Jeg personlig ser ikke noe skaperverk... men men.

Kan ikke se, vil ikke se eller vet ikke hva det er?

 

Med skaperverket mener jeg jeg alt som er rundt oss (naturen, Dyrene, Menneskene, universet og hele pakka).

For svarte da, du kan ikke vite at det er lagd av noen, og da heller ikke bruke det som bevis for noe annet.

 

Står ikke "Made in Heaven" under hver stein :nei:

Lenke til kommentar
Og beviser for at Gud har skapt verden? Skaperverket er beviset.

Ah logisk. Så med andre ord kan du bare si at du har laget PCen du sitter og skriver på 100% selv, fordi den nettopp er der? Er ikke det et litt tynt grunnlag?

Religion og kristendom er et tynt grunnlag i seg selv

Lenke til kommentar
Å si at alle kristne er tapere fordi noen få er det, blir som å si at alle ateister er sprøytenarkomane fordi noen få er det.

Kjerringa kryper til korset når jævelen ikke lengre vil ha henne. Hvis du smaker litt på det så innser du hvor riktig det er. Se f.eks på ES-TV: Noen av dem er hjernevasket, andre vet ganske enkelt ikke bedre, men de fleste er kreftsyke gamle tanter og tungnarkomane.

 

De synger litt, roper halleluja og plinger litt på et billig synthkeyboard. Da er det mulig at de innbiller seg at "gudommelig nærvær", men jeg ser fortsatt på dem som uvitende undermennesker som velger å forkaste det som gjør mennesket enestående i forhold til de simpleste insektene: Fornuft og higen etter å finne svar fremfor å parkere ræva på en hard kirkebenk, og tro at vi lever i en enkel verden.

Lenke til kommentar
Å si at alle kristne er tapere fordi noen få er det, blir som å si at alle ateister er sprøytenarkomane fordi noen få er det.

Kjerringa kryper til korset når jævelen ikke lengre vil ha henne. Hvis du smaker litt på det så innser du hvor riktig det er. Se f.eks på ES-TV: Noen av dem er hjernevasket, andre vet ganske enkelt ikke bedre, men de fleste er kreftsyke gamle tanter og tungnarkomane.

De fleste "tungnarkomane" er de som gir f... i skolen, har 1,1 i snitt, begynner å røyke som 10-åringer, begynner med Canabis som 11-åringer, og sprøyter som 12-åringer. Disse er alltid ateister

Lenke til kommentar
Ja det er kjek med fakta når det gjelder DNA og atomer, eller bevis i andre saker. Men religion er på langt vei noe mentalt, noe mennesker føler. Ikkje noe du kan måle og veie.

Det er fint vi har på det klare at religion er noe som eksisterer i hodene til folk, og med ca. like mye virkelighetsrelevans som mine oppdiktede, usynlige rosa elefanter.

 

Skal jeg hente ned den "guden" til deg/dere..?
Det må du nesten finne ut av selv. Jeg kan ikke gjøre jobben for deg.

 

Mitt poeng var at ikkje hele bibelen er tull, men jeg sa ikkje at ALT er ordrett og sant.. Jeg tror ikkje på alt.. Det er bare de fanatiske kristne som gjør det. Og det er jeg IKKJE!!
Som jeg sa i sted, det må være fint å kunne dynamisk redefinere sin egen tro etter det som passer situasjonen :) . Praktisk, rett og slett.

 

Ikkje alle er så "naive" at de tror det sitter en gammel man på en sky og tryller.!
Du tror likevel på "en kraft" som har "skapt" universet, gjør du ikke? Jeg ser ikke hvordan det er mindre absurd enn en gammel mann som sitter på en sky og tryller. (PS: Du kan slutte å sette punktum før utropstegnene dine. Utropstegn avslutter nemlig også setningen på en fullgod måte).

 

Religiøse mennesker er ikkje navie.!
Dette er bare en meningsytring. Ikke relevant.

 

Ja, ja helt sikkert. Sa ikkje at det bare gjald kristendommen, eller kommer der fra. Men at det også er i kristendommen.
Okei, så vi stryker den?

 

Ja.. Enig. Men nå ymter du nesten om at alle religiøse er svake mennesker som er redd for vanskeligheter. Det liker jeg dårlig. Selv om det sikkert er rett i noen tilfeller.
Jeg tror ikke generelt sett religiøse mennesker er svake. Mange er det sikkert, men mange har sikkert også vært uheldig i livet sitt, eller rett og slett føler de trenger noe å støtte seg til. Jeg vil ikke være så naiv at jeg sier "det er jo lett for meg, så hvis andre ikke klarer det, må de være svake".

 

 

Jeg takker for svar, men etter nå å ha gjennomgått dem en etter en, finner vi at du sitter ganske tomhendt igjen. Det er dette som pleier å skje når en diskuterer religion. Herfra regner jeg med vi får se en av tre ting, eller en kombinasjon av disse:

a) Du ignorerer dette innlegget.

b) Du konkluderer med at religion er så personlig at det ikke er et tema for diskusjon.

c) Du konkluderer med at ting bare er lagt feil frem, og at jeg som ikketroende ikka kan forstå.

 

Jeg venter i spenning. Burde nesten begynne å føre statistikk over om folk velger a, b eller c.

Lenke til kommentar

 

De synger litt, roper halleluja og plinger litt på et billig synthkeyboard. Da er det mulig at de innbiller seg at "gudommelig nærvær", men jeg ser fortsatt på dem som uvitende undermennesker som velger å forkaste det som gjør mennesket enestående i forhold til de simpleste insektene: Fornuft og higen etter å finne svar fremfor å parkere ræva på en hard kirkebenk, og tro at vi lever i en enkel verden.

87% av alle på verdensbasis er troende, 10,3% er agnostikere, og 2,7% er ateister. Majoriteten har rett til det motsatte er bevist; minoriteten tar feil til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...