Michelun Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hei jeg skal bygge min egen data, så lurte jeg på om dere kunne vere så snil og hjelpe meg? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ja, hva er det du trenger hjelp til da? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Bare passe på og IKKE bryte, og passe på at delene passer. Husk at hovedkorte skal ligge på noen skruer inne i kabinette, hvist ikke de er i kabinette må du montere dem. Og så følger det med en manual med hovedkorte der det står hvor du skal sette inn start knappen, evt jobbe lys, på lyd, restart osv. Hvist du trenger hjelp til og sette sammen en pc til noen tusen kr så er det bare og kontakt meg =) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ja, hva trenger du hjelp til? Hele pcen? Eller deler av pcen? Kjekt å vite - Degj Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvor kabler skal kobles? Hvor komponenter skal være? Uttyp! Definèr! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 PCworld.no la ut en fin liten guide her om dagen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Eller: http://www.undergroundpc.org/bpc.htm Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Eller Hardware.no's egen PC-byggings guide. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ikke det at vi er såpass patriotiske.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hvis du ikke har såpass peiling kan det være bortkastet å bestille et byggesett hvis du alikevel må leie inn en eller annen til å bygge den for deg...Da blir det jo enda et pristillegg som betyr det samme som å kjøpe pc'n ferdig bygd.... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Det første kritiske punktet er vel å skaffe deler som passer i lag. Da har du vel tre altarnativer: - Få hjelp av noen med peiling - Bestille komplett byggesett - Skaffe deg peiling selv ( lese guider osv ) Selve sammensettingen kan du sikkert greie selv, men det er nok en stor fordel med hjelp første gangen. Dersom du skal gjøre det alene første gangen, bør du lese noen guider først. Og spør f.eks her på forumet dersom du lurer på noe underveis. Faremomentene for en førstegangs bygger kan vel være: - Statisk elektrisitet - Ovedreven kraftbruk ( fysisk ødelagte deler ) - Glemme viktige deler ( f.eks plassering av spacere under hovedkort ) - glemte kontakter, eller feilkoblete kontakter Når maskinen er satt sammen, er det ofte et eller annet som ikke er som det skal. Du kan nok få hjelp til det meste, som innstillinger i bios, feilsøking osv her på forumet. Men det kan nok være nervepirrende sekunder for en "nybygger" når han slår på pc'en, til hardt tjenete penger, for første gang. Det er vel egentlig lite penger å spare på å bygge selv.Og du går også glipp av software som følger med ferdig PC'er, dersom du må kjøpe denne i tillegg blir det heller dyrere totalt. Garanti har du på hver enkelt del, men dersom du selv ødelegger noe under byggingen risikere du å ikke få del/reperasjon dekket. Den største fordelen med å bygge selv, er at du kan plukke ut akkurat de delene du møtte ønske. Og du kan putte inn deler du har fra før som måtte passe. Du kan også få et system som lett kan oppgraderes senere (i motsetning til enkelte ferdig maskiner). Men husk faren for å bli avhengig. Det kan bli som rene juleaftenen hver gang du får montere en PC. Endret 12. juni 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Trådstarter har ikke svart på noen innlegg og dette gjør vel situasjonen litt vanskelig, og det virker på meg som om han ikke er interessert i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå