Simon88 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hardware eg har: MSI K8T Neo2 F (S939) AMD Athlon 64 3200+ 2,00 Ghz Gainward GeForce 6600 GT 128 MB Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Eg overklokka HTT til 220 (dvs 2,2 Ghz, 10% overklokk), og HT ned til 4x (dvs 880 klokkehastighet), minnet blir vell noko med 185 (ca). Pc'n fungerte bra, fin og stabil ingen problem! Men så prøvde eg å klokke HTT opp til 224, då begynte problemet. Pc'n hang seg opp under oppstart og eg vart nødt til å skru av med "på knappen". Når pc'n starta opp igjen, tok den ein rar kontroll, der den sletta filer og styra på, hugser ikkje kva slags kontroll det var. Og så ved neste oppstart (rett etter lastinga av xp), kommer det berre blå skjerm, av og til kjem det opp "Windows starter opp...", og så henger den seg og ingenting skjer. Og ja, eg har klokka ned igjen til optimalt (default), men fortsatt samme problem. Kan eg ha øydelagt minnet med å overklokke (har jo overklokka veldig lite, og har ikkje rørt voltagen)???? (Kompis av meg seier at det umulig kan vere CPU pga kommer så langt i oppstarten!) Eller kan feilen med at blåskjermen eller det at "windows starter opp..." i nokre tilfeller kommer opp vere den rare kontrollen windows tok under oppstart, der den sletta mange filer osv.. Eg trur at nokken systemfiler har blitt korrupte, kan dette stemme?? Håper på maaange gode svar! eg er litt redd for at eg har øydelgt nokke no, så håper folk veit kva som eg gale! På forhånd, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Sansynligvis vil alt ordne seg hvis du resetter cmos. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Korleis resetter eg cmos'n???? Eg har lett og lett i manualen, men fnner ikkje nokke. Kan nokke please hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 PÅ hovedkortet finner du en jumper hvor det står cmos ved siden av. Denne har 3 pinner , 1, 2 og 3. Jumperen står på 1 og 2. Flytt denne til 2 og 3 og la den stå i 5 sekunder. Flytt den så tilbake og cmos er resatt. Husk å koble fra power før du gjør dette. Det er også lurt å ta på ett eller annet av metall i kabinettet før du gjør dette så utligner du statiske elektrisitet mellom deg og maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå