DarkZhade Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Heisann. Når jeg skulle skru på datamaskinen etter jeg hadde satt i skjermkortet og cpuen igjen så ville ikke skjermkortet reagere.. jeg testet selvfølgelig å restarte biosen osv men til ingen nytte.. siden jeg ikke kjenner noen andre med socket 754 fikk jeg ikke testet med et annet hovedkort, men jeg testa skjermkortet i en annen pc og det virka fint.. så jeg tenkte da som så: vel, hovedkortet er ødelagt.. men nei, der tok jeg feil. for når jeg hadde kjøpt nytt skjedde det samme... så så jeg at det var 4 pins på cpuen som var bøyd.. de knakk seff når jeg skulle ta de tilbake.. så den moste jeg etterpå.. men før jeg kjøper ny cpu: kan dette være grunnen? at de var bøyd liksom.. derfor ikke skjermkortet ville reagere? =P takk for hjelp Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det var nok det,ja.. Hvis CPU'en ikke virker så kan den jo ikke fortelle at skjermkortet skal vise noe. Moralen får være: vær f o r s i k t i g når du peller på komponentene dine Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 oki ja, men den retard kjølepastaen fungerer jo halveis som lim.. så når jeg tok av kjøleren så hang cpuen fast ;P Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Kjølepastaer blir ofte stive når de er kalde, så du kan/bør kjøre maskinen en stund, og så ta av kjøleren, så unngår du det en gang til. Nå kan du jo fjerne metalldekselet på selve prosessoren, og lage deg en skikkelig fin nøkkelring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå