Gå til innhold

Samme om jeg velger dual kit eller to seperate?

-Mav-

Anbefalte innlegg

Er det akkurat det samme om jeg velger et dual kit som OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz og 2 stk minnebrikker som er like slik som 2 stk OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz som selges hver for seg?

Får jeg likevel utnyttet dual channel memory-greiene? Og er det verdt det? Det er snakk om 200 kroners forskjell mellom kortene.

Eller bør jeg bare gå for EN brikke bare på 1 gb? Det vil gjøre oppgradering mye lettere da jeg vil ha to ledite minneslots da. Prisforskjellen er liksom 250 kroner når man snakker om Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200 Non-ECC CL 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis plattformen din støtter dual channel, bør du så absolutt kjøpe to like brikker.

Absolutt alle DDR-moduler fungerer i et dual channel-oppsett, enten de er solgt parvis eller enkeltvis. Brikkene behøver heller ikke ha like spesifikasjoner, selv om det er en fordel, da klokke/timings ikke kan bli bedre enn hva den dårligste brikken takler å kjøre på.

Et dual channel-par er ganske enkelt to brikker som er håndplukket og testet sammen, slik at de er omtrent like gode (noen produsenter gjør ihvertfall det). Men det innebærer ingen "tilleggsteknologi" for at de skal kjøre dual channel - det kan som sagt alle DDR-brikker.

Men, jeg ser at ditt hovedkort har tre slotter, noe som forteller meg at det sannsynligvis ikke støtter dual channel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...