Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Vel, da lar vi det være med det Designet Meget pen header, veldig fine farger. Dette som kommer under er også pent, men du tror ikke det holder med en sånn sidekolonne? Også er det kanskje en ide å ikke kjøre 100% bredde. 100% bredde er dumt for de som kjører høye oppløsninger - linjebredden vil da bli veldig stor og det vil bli vanskelig å få med seg hva som står (om det da er meningen å ha tekst i midten). «Untitled Document» er alltid dumt - lite beskrivende. Times New Roman gjør seg dårlig på web. På web anbefales groteske fonter, altså type Verdana, Arial, Trebuchet MS osv. Også kan jeg jo ikke avslutte der uten å si noe om tabellene. Vær så snill å bruke semantisk HTML + CSS Kast tabellane! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 For å gi kritikk på selve designet: - Likte ikke fonten, men det tror jeg du har tenkt å fikse - Kjedelige farger (hvitt og brunt) - Likte ikke header Jeg ville startet på nytt og gjort som lokaltog anbefaler Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Vel, da lar vi det være med det Designet Meget pen header, veldig fine farger. Dette som kommer under er også pent, men du tror ikke det holder med en sånn sidekolonne? Også er det kanskje en ide å ikke kjøre 100% bredde. 100% bredde er dumt for de som kjører høye oppløsninger - linjebredden vil da bli veldig stor og det vil bli vanskelig å få med seg hva som står (om det da er meningen å ha tekst i midten). «Untitled Document» er alltid dumt - lite beskrivende. Times New Roman gjør seg dårlig på web. På web anbefales groteske fonter, altså type Verdana, Arial, Trebuchet MS osv. Også kan jeg jo ikke avslutte der uten å si noe om tabellene. Vær så snill å bruke semantisk HTML + CSS Kast tabellane! Takker Da fikk jeg det jeg spurte om. Fonten blir byttet selvførgelig, det er mulig det blir brukt en uppercase løsning her. Untitled skal byttes ut Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Kan ikke være dårligere jeg: Somsagt pen header, kansje litt tom til høyre der, men det kommer jo av den 100% bredden Likte ikke helt de tynne linjene står ikke helt til header, som jeg synes du bør ta utganspunkt i. De "meny" bildene var litt ubestemmelige, og det ble litt mange av de Alt for mye hvitt, sikkert bedre med noe inhold, prøve litt lorem ipsum? TNR er ikke for web, må nok se litt på typografien din Ville prøvd å få den smalere tror jeg. også prøve med litt "content" Vise hvordan menyen skal være, farger på hn osv Litt lite å gi kritikk på, ser jo litt ufulstendig ut, noe det da også er. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Dette er nok en skikkelig teit ting å kritisere, men hvorfor har du valgt å ha siden på engelsk? Er det kun nå mens du viser hva som kommer, eller har du tenkt å ha siden på engelsk? Jeg tenker på feil som "The menu are going to be in this colum", som skal være "The menu is going to be in this column", det er kanskje lettere å skrive på et språk man behersker? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Først! Siden din ser utrulig flott ut! Det er min mening fargevalget og headeren synes jeg passer veldig bra inn. Er litt usikker på høyre og venstresiden med de "små menyene" hvis jeg kan kalle dem det. Hadde det vært en stor meny istedenfor mange små ville jeg ha syntes det ha vært bedre. Men smag og behag. At det sitter fjortiser her og klager på tulleting må du ikke bry deg om. Tabeller har blitt brukt til å designe websider i lang tid. Ja det er på tur ut men det er mange som liker å forholde seg til det ennå. Sier bare bruk det du vil Har lagt merke til det samme som med tanke på enkelte personers innlegg. Synes kanskje enkelte av de som har innlegg her mangler respekt over andre og tenker mye på seg selv. En liten moral preken ifra meg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 At det sitter fjortiser her og klager på tulleting må du ikke bry deg om. Tabeller har blitt brukt til å designe websider i lang tid. Ja det er på tur ut men det er mange som liker å forholde seg til det ennå. Sier bare bruk det du vil 1. Fjortiser? Tulleting? Det meste som det «klages» på her i tråden er ganske så relevant. 2. Ingen som har sagt at han ikke får lov til å bruke tabeller. (Om mange liker å forholde seg til tabeller og om det er brukt i lange tider har for så vidt ikke så mye med grunnene til hvorfor ikke å bruke tabeller. ) Trådstarter: Har du tenkt å gjøre noe med det du har fått kritikk på? Syns det skjer litt lite på siden Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ta i alle fall å ta bakgrunnen fra auto (som hos deg blir hvit og mørk grå hos meg) og velg hvit. Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Mr.Berg sidene blir gjort ferdige lokalt her nå. kimthoma, det finnes alltid sære mennesker som mener det ene og det andre , jeg har selv vært moderator på andre forum lignende dette både på html/css og flash. Tar det ikke så tungt egentlig, for de er over alt og gjør som oftest ikke annet enn å klage på andre og bidrar i så måte ikke til noe positivt eller hjelper andre på noen måte. Men Mr.Berg kom med en tilbakemelding etterhvert og det satte jeg pris på skate4life det er bare design som er lagt ut, dvs det er ikke gjort annet en slicet bilder og lagt ut på nettet. SteffyBoy : utdanner deg til engelsk lærer eller? Sidene blir lansert først når de er ferdige nå. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 SteffyBoy : utdanner deg til engelsk lærer eller? Jeg er amerikaner. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Flash, tabeller, kornete grafikk, merkelige menyer og horribel font imponerer ikke meg. Dette er den første gangen jeg ville anbefalt å begynne på nytt. kimthoma: Slående argument. Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 SteffyBoy : utdanner deg til engelsk lærer eller? Jeg er amerikaner. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Synes ikke det var riktig av meg å bruke ett dårlig uttrykk som "fjortis" beklager det. Ser ingen har klaget på uttrykket. Men det jeg mener er at mange som skal kommentere i forumet får en tanke som de henger seg opp i. Blir ensporet og ser ikke begge sider av saken. Alle har ikke samme smak. Det synes jeg er fint. Men jeg kunne gjerne ha sett at de som kommenterer en side eller hva det enn er for noe. At det blir bedre med å ordlegge seg. Kanskje se over siden som er lagt ut. Se om det er negative og positive ting med siden. Deretter sette seg ned å skrive en ett respektfullt og ikke minst meningsfullt innlegg. Ser at mange skriver "Det er feil!" og helst med store bokstaver. Mener folk her inne bør ordlegge seg bedre. Men å si at det du har gjort i det tilfelle ikke er helt i tråd med hvordan ting er tenkt laget/skrevet. Men så lenge en ting fungerer for den enkelte mener jeg det blir galt å si at noe "er feil". Har lyst å se den ferdige siden din. Har stor tro på at den kan bli skikkelig fin jeg. Hilsen: kimthoma Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Men så lenge en ting fungerer for den enkelte mener jeg det blir galt å si at noe "er feil". Nå vil jeg ikke kverulere, men nå er denne tråden i WDS-seksjonen, og da holder det ikke at det fungerer for den enkelte - det er for andre man lager siden, ikke seg selv. Edit: Og det betyr igjen ikke at siden ikke kan vises, men ting som at den tar mye lenger tid enn den trenger for å laste, den tegnes opp treigt (med tabeller) og mange sånne småting. Nå skal jeg ikke trekke inn tilgjengelighet for blinde og svaksynte osv. siden det blir litt i drøyeste laget på en side som skal vise bilder. Endret 16. juni 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 det er for andre man lager siden, ikke seg selv. En hemmeside er vel noe som skal reflektere DEG på en måte, personen som lager den, så hvis jeg liker mørke så skal jeg gidde og lage noe rosa for at folk syns det er penere? -nei, vil jeg si. Er vel å dra det ut i det lange...... ( ) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Men jeg kunne gjerne ha sett at de som kommenterer en side eller hva det enn er for noe. Hæ? Alle har ikke samme smak. Ser at mange skriver "Det er feil!" og helst med store bokstaver. Vi går ikke i barnehagen. Er noe feil, så er det feil. Hvor ofte ser du at det mangler forklaring etter "Det er feil!"? Ikke mange gangene. Alle har ikke samme smak.Men så lenge en ting fungerer for den enkelte mener jeg det blir galt å si at noe "er feil". What? Snakker du om layout eller kodinga? Layout/design har fatkisk ikke bare med smak å gjøre. Noen ser lettere hva som er pent og hva som ikke er det. En som nettopp har kommet seg på nett vil neppe finne noe galt i VGs eller Nettavisens design. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Vil vel egentlig ikke gå innpå noe nærmere hvis du ikke forstår det jeg har sagt hittil. Hvis noe fungerer på en side er det teknisk umulig å si at noe er feil!. Men at det som regel finnes flere måter å gjøre ting på kan vi vel være enig i. Men da blir det ett annet alternativ ikke noe som er feil. Hvis en ting ikke hadde fungert på en side, da jeg mener noe er feil. Og til at du mener noen er bedre til å se hva som er pent eller ikke synes jeg er merkverdig. F.eks alle damer du liker skal alle andre like? Siden du mener dem er pene. Det er litt på avsporing men bare en setning for å forklare min mening. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Standarder, man må være sikker på at den er synlig overalt. Selv om den funker i din IE, så er det ikke sikkert den funker på en mobil. Jeg foreslår at du ikke prøver å kverrulere på dette, da vi i WDS pleier ha litt peiling - når vi sier at tabeller ikke er veien å gå, så er det gjerne slik. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Vil vel egentlig ikke gå innpå noe nærmere hvis du ikke forstår det jeg har sagt hittil. Hvis noe fungerer på en side er det teknisk umulig å si at noe er feil!. Men at det som regel finnes flere måter å gjøre ting på kan vi vel være enig i. Men da blir det ett annet alternativ ikke noe som er feil. Hvis en ting ikke hadde fungert på en side, da jeg mener noe er feil. Og til at du mener noen er bedre til å se hva som er pent eller ikke synes jeg er merkverdig. F.eks alle damer du liker skal alle andre like? Siden du mener dem er pene. Det er litt på avsporing men bare en setning for å forklare min mening. Det er ikke merkverdig. Helt naturlig med tanke på hvor mange sider folk her har sett i forhold til hvor mange en nybakt designer har sett. Noen er så klart naturtalenter, men godt design krever ferdigheter innen både grafikk og html, noe ikke alle har i starten. Denne sida her er ikke spesielt pen. F.eks alle damer du liker skal alle andre like? Siden du mener dem er pene. Det er litt på avsporing men bare en setning for å forklare min mening. Forklarer ingenting. At vi mennesket blir tiltrukket av hverandre kan ikke sammenlignes med webdesign. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Da må jeg begklage ett tidligere innlegg hvor jeg tok tilbake fjortis uttrykket mitt. Ser nå av de siste to innleggene at jeg kan bruke det på nytt. At noen har så enorm selvtillit at de ikke klarer å se to sider av en sak er latterlig. REF: da vi i WDS pleier ha litt peiling - når vi sier at tabeller ikke er veien å gå, så er det gjerne slik. Synd at du ikke leser innleggene mer nøyaktig. Jeg sier at bruk av tabeller er på tur ut men at det er mange som bruker det fortsatt. Det fungerer dermed blir det ikke galt å bruke det i webdesign. At det finnes andre måter å gjøre ting på vet jeg og det gjør sikkert denne personen også. Bruk av Div tag'er og CSS styling mener jeg personlig er bedre. Men spørmålet er hva man behersker. Ett fjell kan bestiges på flere måter. Forklarer ingenting. At vi mennesket blir tiltrukket av hverandre kan ikke sammenlignes med webdesign. Kan ikke det sammenlignes? Hvis du mener det blir det vanskelig. Noen vil bli tiltrukket mer av enkelte og det samme gjelder websider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg