SoloNo Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Og vet ikke hvor jeg kan poste for å få tilbakemeldinger. Jeg skal altså lage en side hvor jeg legger ut de siste bildene jeg har tatt osv, og i den forbindelse vil jeg ha tilbakemeldinger på jobben som er gjort så langt. Poster linken her, og regner med at den blir flyttet hvis det er et sted den passer bedre . Takker Anders Endret 17. juni 2005 av SoloNo Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Flyttes fra bildekritikk til wds-kategorien Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg skal altså lage en side hvor jeg legger ut de siste bildene jeg har tatt osv, og i den forbindelse vil jeg ha tilbakemeldinger på jobben som er gjort så langt. Hei Anders Sida ser fin ut den Jeg er ingen designer selv, men driver å programmerer mye (også for web) Ta å sjekk ut http://party.werner.no/ kanskje vi kan slå oss sammen for å lage et bildesystem, eller no? Eller har du tenkt å benytte deg av andre løsninger som er ferdig fra før? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Uff, jeg er blitt helt allergisk mot tabellayouts. En kjapp anbefaling fra meg er å titte på stickytråden i denne kategorien, der er det guider for å lære seg skikkelig HTML og CSS. Kunnskap innen disse fagområdene er et must hvis du skal lage en hvilken som helst type webside. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Lokaltog: Kul bildeseksjon med en liten quote på hvert bilde. Er det et ferdig opplegg du har installert, eller har du mekka det selv? Det var uansett en good feature å legge quoten inn i bildet, tror den funksjonaliteten skal rappes Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Lokaltog: Kul bildeseksjon med en liten quote på hvert bilde. Er det et ferdig opplegg du har installert, eller har du mekka det selv? Det var uansett en good feature å legge quoten inn i bildet, tror den funksjonaliteten skal rappes Tenker du på bildeseksjonen på lokaltog.net? I så fall så er den 100% hjemmesnekret. Litt PHP- og GD-magi legger tittelen på bildene. Spør pent så kanskje jeg forteller deg hvordan det kan gjøres. Endret 12. juni 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
pertm Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 En annen mulighet er å laste opp bilder til en eller flere websider der andre folk laster opp bilder og få kommentatrer fra dem. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tenker du på bildeseksjonen på lokaltog.net? I så fall så er den 100% hjemmesnekret. Litt PHP- og GD-magi legger tittelen på bildene. Spør pent så kanskje jeg forteller deg hvordan det kan gjøres. Ja var den delen jeg tenkte på Har laga min partysite med ASP jeg da, så det blir litt annerledes, hehe... Men ideen er kjempegod! Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg skal altså lage en side hvor jeg legger ut de siste bildene jeg har tatt osv, og i den forbindelse vil jeg ha tilbakemeldinger på jobben som er gjort så langt. Hei Anders Sida ser fin ut den Jeg er ingen designer selv, men driver å programmerer mye (også for web) Ta å sjekk ut http://party.werner.no/ kanskje vi kan slå oss sammen for å lage et bildesystem, eller no? Eller har du tenkt å benytte deg av andre løsninger som er ferdig fra før? Jeg programmerer selv i ASP, og noe i PHP, men å slå seg samme for å utvikle et nytt bilde system høres egentlig ganske greit ut. Har også laget en liten php kode (siden dette var lett) som lager thumbnails og uploader i forskjellige mapper, så koden bak er vel delvis ferdig men legger man mer jobb i dette kan det jo være fritt for andre å laste ned å bruke også? Se : www.althelse.com - Byttes ut i løpet av få mnd, jobber med en ny site der Anders Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Uff, jeg er blitt helt allergisk mot tabellayouts. En kjapp anbefaling fra meg er å titte på stickytråden i denne kategorien, der er det guider for å lære seg skikkelig HTML og CSS. Kunnskap innen disse fagområdene er et must hvis du skal lage en hvilken som helst type webside. Vel oppsettet av selve siden er vel smak og behag? Jeg har noen års erfaring med webutvikling, du må huske at dette bare er design layout uten CSS eller noen ting. Toppen kommer sannsynligvis til å bli bearbeidet noe i flash, men noe usikker enda. Har laget noen spill i flash også tidligere (arkanoia - arkanoid clone, supersprint clone, shoot'em up / 2 siste er ikke helt ferdig, men kommer seg en dag når jeg får tid ) Så med tiden blir prosjektet ferdig Skal du se Lokaltog. Ellers takker jeg for responsen fra alle dere andre her, det første gang jeg lager noe til meg selv på mange år. Anders Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Om prosjekter blir ferdig eller ei har i grunn veldig lite med bruken av tabeller til design. Vel oppsettet av selve siden er vel smak og behag?For så vidt. Har du lyst til å følge gode standarder må du gjerne gjøre det og. Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Om prosjekter blir ferdig eller ei har i grunn veldig lite med bruken av tabeller til design. Dette var i forhold til CSS Det er ikke noe CSS i det hele tatt siden jeg startet på dette i går, jeg ville bare ha en tilbakemelding på selve designet så langt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hva er vitsen med å spørre om kritikk på et mindre enn halvferdig design? Og hvordan forsvarer det at du skal legge til CSS senere bruken av tabeller til layout? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg programmerer selv i ASP, og noe i PHP, men å slå seg samme for å utvikle et nytt bilde system høres egentlig ganske greit ut. Vel for å spare folk for mye bryderi kan det f.eks legges opp med å ha en "motor" som leser en fil og bytter ut verdier basert på tags... Har laget noe tidligere med tagger som: [LOOP] <TR> <TD> [imgNAME] </TD> <TD> </TD> </TR> [ENDLOOP] Da kan man lage designet i en egen fil også kjøre motoren til å bytte ut verdiene den kjenner igjen. Dette fungerer meget bra, bruker det på partysiten med mailutsendinga Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Det er vel og bra å kunne programmere - men hvorfor er det så få som kan det språket som til slutt blir resultatet av all programmeringa - nemlig HTML? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Det er vel og bra å kunne programmere - men hvorfor er det så få som kan det språket som til slutt blir resultatet av all programmeringa - nemlig HTML? Vel derfor foreslår jeg enkle templates for at folk, som f.eks deg, kan lage html bedre enn meg Det er en win-win sak vettu Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Hva er vitsen med å spørre om kritikk på et mindre enn halvferdig design? Og hvordan forsvarer det at du skal legge til CSS senere bruken av tabeller til layout? I all verden da? Jeg ber om tilbakemelding på et design layout, har du våknet på feil side av sengen i dag eller noe? Er det du som setter regler på hva man har lov til å spørre om her inne? Jeg har da lov til å spørre om hva jeg vil og jobbe på hvilken måte jeg selv ønsker, hvis noen ikke vil gi tilbakemelding på det jeg spørr om må de bare la være, men å sitte å forsvare meg overfor deg det er da virkelig ikke i min interesse. Det er ganske enkelt å forsvare at jeg leger css senere, siden dette er et design layout, men du vet kanskje ikke hva det er? Men jeg ser at du er negativ i 95% av innleggene dine, og det gjør deg vel sannsynligvis til en wannabe som konstant er på utkikk etter å klage på andre for å få en følelse av å kunne noe selv. Tittet på siden din, er vel ikke akkuratt noe å bli imponert over. Noe av det som provoserer meg met av alt er mennesker som er rundt på forum bare for å klage på andre menneskers innlegg,og dette er ofte en måte å skjule sin egen udyktighet på. Leste gjennom 10 tråder du har vært aktiv på, og jeg må si jeg ikke var særlig imponert over hvordan du oppfører deg. Prøv å hold deg til det folk spør om, og hold deg objektiv. Det er det folk forventer når de spør om tilbakemeldinger og hjelp. Ser du bla henviser til en annne nettside i et av dine innlegg istedet for å hjelpe til. Kanskje du heller skulle hjulpet brukeren og så henvist til den andre siden som en ressurs side? Anders Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tittet på siden din, er vel ikke akkuratt noe å bli imponert over. Alt det du sier om å være objektiv faller vel om i det du sier akkurat det. Har jeg sagt noe om sida di? Har jeg sagt at den er stygg/dårlig? Og ja - jeg spør om hvorfor du spør om kritikk på noe som er helt i startfasen. - Hva er vitsen? Legg heller opp et bilde av hvordan du vil at resultatet skal bli. Om jeg er negativ i 95% av innleggene mine? Tror ikke det du. Her kommer jeg med et par spørsmål, og du lirer ut av deg det ene etter det andre som svar. Ser du bla henviser til en annne nettside i et av dine innlegg istedet for å hjelpe til. Kanskje du heller skulle hjulpet brukeren og så henvist til den andre siden som en ressurs side? Du er en av de som er fan av den velkjente sølvskjea? Det er det mange her inne som er uenige med deg i Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Gheee, for noe naggpost om ingenting! Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Mr. Berg Sølvskje?, nei jeg er nok ikke det. Men jeg tipper at læreren din på skolen ikke ba deg om å finne alle svarene dine i leksikonet. Når du skal eller hvis du ønsker å hjelpe none så må du veilede folk til den rette plassen, du gjør ikke dette ved å henvise til en hel side/ressurs, men kanskje peke til en underside? Dette er ikke sølvskje, men å hjelpe Du har sikkert spurt om hjelp til noe, og sikkert fått svar og på den måten lært en del. Du har sikkert møtt mange andre som deg selv som bare henviser til google eller til en annen side for å finne svarene. Du har ikke svart på noe av det jeg egentlig spurte om i tråden men heller kverulert. Dette ser du hvis du leser igjennom postene dine. Hva og hvorfor skal jeg forsvare at jeg ber om tilbakemelding på layout? Hvis du ikke vil svare på dette, så kan du heller gå videre til en post du kan svare på jeg postet ikke innlegget mitt for å sitte å forsvare at jeg ikke har gjort mere, jeg ber om en tilbakemelding på det som er gjort Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg