Lars73 Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Har lastet ned en fil som jeg er nødt til å rename med .exe endelse. Prøvd å rename på "vanlig" måte, men da får fila navnet 3dmark2001SE.exe.ex_ Noen som vet hvordan jeg skal fixe dette? Har winXP Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Gjør det i ms dos prompt.. eller forsikre deg om at du ikke har valgt .. "Hide extentions for known file types", før du renamer den.. i explorer.. tools->folder options -> view .. Det var iallfall på engelsk windows.. Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Du må gå til mappa hvor du har fila. Trykk tools oppe der hor det står file, edit osv. Trykk så folder options, trykk på skillearket view og så må du finne hide extension for known file types og fjerne haka der. Så skal fila hete *.ex_ og da kan du fjerne ex_ og skrive exe istedet. Det er ihvertfall sånn jeg har gjort det Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Det kom visst to svar, han skrev samtidig som meg Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Vi skrev kanskje samtidig, men jeg ble ferdig først.. :wink: Men anyway, det er en stor fordel å ha sånn at du får se filendelsene på alle filtyper.. spesielt nå når det er så populært å kalle filer søtjente.jpg.pif (.bat, .com, .exe), og sende dem rundt på irc.. Når du ser filendelsene på alle filer er det mye lettere å unngå å bli lurt på sånne ting.. Siden du alltid vet hvilken filtype det er snakk om. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Takk skal dere ha begge to. Funka det :smile: Men kan man åpne dos i winxp? Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Start -> Run.. "cmd" eller "command" .. så får du en søt liten dosprompt.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Quote: Lars73 skrev (2002-07-21 15:12):Men kan man åpne dos i winxp? Det er ikke Dos, men Doscommandpromt der man kan gjøre noen av msdos kommandoene som Microsoft har flettet inn i winXp/win2k-OS'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå