Gå til innhold

Den store Battlefield2-Problemer/Bugs-tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg har en p4 3,2GHz 1 gig ddr2 ram og et ati radeon x800xl 256mb.. Har Det nyeste av drivere, men når jeg ser meg rundt henger det litt igjen. Det som er rart er at det skjer med alt på low eller alt på high... Kan dette bli anneledes med fullversjonen eller?

Hvis du har LCD skjerm så kan det være at du har stor forsinkelse på skjermen (25ms?). :hmm:

Spiller selv med Samsung 710N som har 12ms, merker ingen ting :cool:

Hver gang demoen fungere da :p

DOH!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en p4 3,2GHz 1 gig ddr2 ram og et ati radeon x800xl 256mb.. Har Det nyeste av drivere, men når jeg ser meg rundt henger det litt igjen. Det som er rart er at det skjer med alt på low eller alt på high... Kan dette bli anneledes med fullversjonen eller?

Hvis du har LCD skjerm så kan det være at du har stor forsinkelse på skjermen (25ms?). :hmm:

Spiller selv med Samsung 710N som har 12ms, merker ingen ting :cool:

Hver gang demoen fungere da :p

DOH!

Nei har ikke lcd skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet som SkyMarshall. Forbanna Punkpuster kaster meg ut etter litt med meldinga:

You have been kicked via Punkbuster (for 0 minutes)...

Restriction: Empty Win 32 Module List.

Noen som har en løsning på dette problemet?

SkyMarshall: Har du fiksa det?

Latz

Jeg har ikke det dessverre. SKal prøve å finne svar på det på noen forum etterpå. Det er skikkelig plagsomt, for det skjer minst 2-3 ganger i løpet av en periode med spilling. Gjerne midt i noe veldig fete battles.

Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med at spillet fryser 2-5 sekunder av og til? Fryktelig irriterende...

Høres kjent ut denne også - jeg blir hengende med både fryst bilde, og lyd som går i "Loop".

Selv om jeg lå på frames fra 50-90 med alt på max og 1600x1200 oppløsning, så kom slike hangups. Nå har jeg redusert view distance til 90 % og nesten slått av dynamic shadows. Ingen hangups etter det. Forsøk det du også.

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet som SkyMarshall. Forbanna Punkpuster kaster meg ut etter litt med meldinga:

Latz

Blir kasta ut i ett sett med den feilmeldinga. Blir helt :wallbash:

Lenke til kommentar
Er det en bug eller er d meninga at folk skal tåle så utrolig mye? Sitter og sniper folk i skallen på lang avstand og d tar 5 skudd før de endelig dauer? Skulle tro at 1 skudd var nok, høyst 2. Virker jo som det er supersoldater som springer rundt og tåler alt.

Er ikke en bug, de tåler bare 1 skudd i hodet/brystet, men du må huske på at kulene går i en liten bue, ikke rett frem som i Vietnam/1942.

Lenke til kommentar

Latz

Blir kasta ut i ett sett med den feilmeldinga. Blir helt :wallbash:

Ja da har jeg finni feilen med det der. Leste en del på Battlefield-forumene med folk som hadde samme problemet, og det kommer rett og slett av for lite ram. Jeg har liksom 1gb ram og x800-kort og amd64 3000+ - og det holder rett og slett ikke for å kjøre på max grafikk selvom det går helt glatt. Det blir for mye for den "lille" rammen.

Så det eneste man kan gjøre for å forhindre det der, er rett og slett og sette litt av grafikkinnstillingene ned på medium helt til man blir kvitt det. Jeg satt ned fra 1600x1200 til 1280xXXX og nå funker det helt fint.

So thats pretty much it gitt...

Lenke til kommentar

oss meg funkjer alt plettfritt på full grafik men det er en skygge bug som gjør at bakken er nesten helt svart eller en "skygge" på bakken som er MØKK irriterende når jeg skal fly eller kjøre en tanks osv.... skal prøve den nye 77driveren og se om det fikser det BF2 ruuuuuler :w00t:

Lenke til kommentar

Sitter på en laptop med GF FX Go5650 og får memory leaks hvert 5-15 min. FPSen dropper til 10 i ca 1 min, og så hopper den tilbake på 40 som vandlig. Har prøvd alle typer grafikk instillinger uten at det hjelper på FPSen under memoryleakene. En annen bug er at jeg får beskjed om at 3d kortet mitt ikke har de nyste driverene. Jeg har prøvd flere ganger, og det viser seg at nVidia ikke har lyst til å oppdatere drivierene mine... :no:

Uansett, det er dritfett :w00t:

Lenke til kommentar

Skymarshall og andre med PB problemer.

Takk for svar men dette er jo helt tullete. At 1gb ram skal være for lite??

Jeg har nesten samme config som deg men med 3500 og ati 800 xl

Merkelig at PB skal kikke en ut pga av for lite ram.

Jeg kjører bare 1024 oppløsning med 2x antial og resten på high og blir fremdeles kicka ut. Jeg kjører ikke mye stash i bakgrunnen heller. Har sikkert 800 meg ram ledig kun til BF2

Håper ikke dette blir en case i hoved spillet

Latz

Lenke til kommentar
Ja da har jeg finni feilen med det der. Leste en del på Battlefield-forumene med folk som hadde samme problemet, og det kommer rett og slett av for lite ram. Jeg har liksom 1gb ram og x800-kort og amd64 3000+ - og det holder rett og slett ikke for å kjøre på max grafikk selvom det går helt glatt. Det blir for mye for den "lille" rammen.

Jepp..det stemmer nok. Jeg har aldri opplevd det før men nå skal dere høre. I windows task manager kan man overvåke system som kjent. Der det står commit charge så står det også peak. På denne peak'en hadde jeg 1.12Gig. Det er over min total på 1.04Gig. Det betyr at man trenger mer ram enn 1 gig. Jeg har som sagt aldri sett dette før med noe annet spill. Så i de få situasjonene jeg faktisk trengte mer ram enn det jeg har ville jeg oppleve som ganske kraftige laggs...

Så at vi trenger mer ram enn 1 gig er helt sikkert. Problemet er bare det om jeg putter mer RAM i pc'en så kan jeg ikke kjøre i dual channel. og dual channel ram er å regne som opptil 5% bedre ytelse i spill. Så dette er problemet. Jeg håper noen har en løsning her!

Lenke til kommentar
Så at vi trenger mer ram enn 1 gig er helt sikkert. Problemet er bare det om jeg putter mer RAM i pc'en så kan jeg ikke kjøre i dual channel. og dual channel ram er å regne som opptil 5% bedre ytelse i spill. Så dette er problemet. Jeg håper noen har en løsning her!

5 % er egentlig fint lite. En økning fra 30 FPS til 31,5 FPS er ikke så mye, samme gjelder for fra 50 FPS til 52,5 FPS. Spiller du med høyere FPS enn det spiller det egentlig ingen rolle.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
5 % er egentlig fint lite. En økning fra 30 FPS til 31,5 FPS er ikke så mye, samme gjelder for fra 50 FPS til 52,5 FPS. Spiller du med høyere FPS enn det spiller det egentlig ingen rolle.

joda sant nok....men jeg liker ikke tanken på at minnet mitt blir tregere av å tilføre mer minnet liksom. Det er liksom feil vei å gå om du skjønner.

Men det jeg er usikker på er om spillet vil ha bedre ytelse hele tiden med mer minne. Jeg ser jo at når jeg spiller BF2 så brukes vanligvis omtrent 800k...(har to skjermer så jeg har task manager oppe på skjerm to hele tiden under spill). ELLER om vi bare trenger mer minnet i de tilfellene hvor peak går opp over 1 gig.

Lenke til kommentar

joda sant nok....men jeg liker ikke tanken på at minnet mitt blir tregere av å tilføre mer minnet liksom. Det er liksom feil vei å gå om du skjønner.

Men det jeg er usikker på er om spillet vil ha bedre ytelse hele tiden med mer minne. Jeg ser jo at når jeg spiller BF2 så brukes vanligvis omtrent 800k...(har to skjermer så jeg har task manager oppe på skjerm to hele tiden under spill). ELLER om vi bare trenger mer minnet i de tilfellene hvor peak går opp over 1 gig.

De fleste spill vil nok dra så stor fordel av mer minne (vel, minst 512 MB til) at det knuser de 5 prosentene. Tror jeg da, jeg er nå ikke ekspert på det området...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...