Gå til innhold

Den store Battlefield2-Problemer/Bugs-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BF2_installkatalog\mods\bf2\Movies, rename filene demo_bf2*.bik, dice.bik, EA.bik og nvidia_logo.bik

Tror du kan ta alle demo_*.bik, men har bare tatt dem nevnt over. Funker helt fint hos meg, spilt masse online slik.

Takk!

Blir så gæren av EA introen at jeg nesten blir fristet til å kopiere spillet pga den.... :mad:

Lenke til kommentar

Det er mange irriterende elementer med demoen som gjør at folk tviler på om spillet blir så bra som forventet. Selv har jeg støtt på mange bugs og feil, men følelsen av og spille dette spillet er enormt, selv om jeg bare har spilt demoen. Jeg har tro på at dette spillet vil bli en ren nytelse å spille når det kommer i fullversjon. At det skal noen patcher til for å gjøre det perfekt er det ingen tvil om..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Angående det at serverbrowseren til tider lagger fryktelig:

La merke til igår at hos meg er det servere hvor ping er lik 0 som lagger som verst. Hvis jeg sorterer serverene på ping, og scroller blandt dem som har ping større enn 0, så går ting ganske mye bedre. Gjelder dette for andre også? Det at ping er lik 0 er jo ganske feil og da. Tipper at det kan være at disse serverene står bak en firewall (noe som for EA før øvrig ikke anbefaler), og blokkerer ping.

Lenke til kommentar
Angående det at serverbrowseren til tider lagger fryktelig:

La merke til igår at hos meg er det servere hvor ping er lik 0 som lagger som verst. Hvis jeg sorterer serverene på ping, og scroller blandt dem som har ping større enn 0, så går ting ganske mye bedre. Gjelder dette for andre også? Det at ping er lik 0 er jo ganske feil og da. Tipper at det kan være at disse serverene står bak en firewall (noe som for EA før øvrig ikke anbefaler), og blokkerer ping.

Den er jeg enig i. Prøvd, erfart og utført. Sorter etter høyeste ping (999) og nedover, så løsner menyen MYE kjappere enn om du har random liste.

MEN - kan noen fortelle meg hvorfor jeg innimellom blir kastet ut av en server av PunkBuster pga. "empty win32 modules list" eller noe veldig likt? Jeg har punkbuster aktivert ja, og jeg spiller ikke på noen snuskete servere uten timelimit eller unlocked weapons. Er det bare en bug, eller hva er det som skjer. Det er ubeskrivelig plagsomt.

Dessuten går det veldig dårlig å spille spillet med Ventrilo kjørendes samtidig når man er i squad, tror det blir en liten konflikt med VoIP selvom det er deaktivert. Mye rart er det med denne demoen iallefall. Det er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Dessuten går det veldig dårlig å spille spillet med Ventrilo kjørendes samtidig når man er i squad, tror det blir en liten konflikt med VoIP selvom det er deaktivert. Mye rart er det med denne demoen iallefall. Det er det ingen tvil om!

At det skal bli konflikt mellom ventrilo og Voip når den er avslått! NEPPE! hehe

Lenke til kommentar

kan da konfliktene ligge i control-setup? Dvs at B-tasten blir en konflikt mellom BF2 og ventrilo.

Selv kjører jeg skype til å snakke med..og da blir det ihvertfall ikek snakk om slike konflikter i og med at skype ikke benytter seg av taste-kommandoer osv..

Lenke til kommentar
Kan da konfliktene ligge i control-setup? Dvs at B-tasten blir en konflikt mellom BF2 og ventrilo.

Selv kjører jeg skype til å snakke med..og da blir det ihvertfall ikek snakk om slike konflikter i og med at skype ikke benytter seg av taste-kommandoer osv..

Ja det er en annen ting med denne demoen. Control-setup er også rimelig tungvint og slitsomt. Ja helt standard lagt opp, men med en gang man skal begynne å skifte på taster så begynner fort problemene.

Uansett, nei jeg har ingen control-setup konflikt, da jeg bruker scrollen på musa til VT og den er ikke assigned til noe i BF. Har også prøvd å assigne VT-knappen til noe annet som ikke brukes av BF, men det har ingen betydning. Det går helt fint å bruke VT helt til jeg og han jeg snakker med havner i squad med hverandre - da går alt i stå. Kan ikke forklare det, har brukt VT i årevis, og dette er første gangen.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Eg får ikkje til voip.

Når eg skal opne voice-setup-programmet kjem desse meldingane: "Unable to open key" og "Could not read localization data, defaulting to english".

Så når eg har komt inn og trykker save settings kjem det ein tom feilmeldingsboks. :hmm:

Lenke til kommentar

Magnus, akkurat den samme feilen har jeg også hatt( http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...0entry4337870 ), klarte å fikse det (har ikke peiling hvordan: masse styr med avinstallering av drivere, installering av nye drivere, installert spillet om igjen utalige ganger osv), nå når jeg endelig har klart å kommet inn på spillet skjer dette: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...0entry4347163

Tviler på at det er noe gale med hardwaren:

x800xt

AMD 3400+

1gb ram

Audigy 2 zs

Merkelig demo, skjekt så lenge det varer for hver gang (altså ca 4-5 sekund) :p

Lenke til kommentar

Mine anke punkter:

- Elendig server funksjon. (fikses forhåpentligvis snart. Les: ikke demo versjon.)

- Problemer med å få god grafikk. Har AMD 3200, GT6600, 1000GB.

Hvis jeg spiller med medium går alt bra.

- Sniper virker dårlig. Trenger ca 3 skudd for å drepe.

- All seeing eye virker ikke

Håper dette ordner seg når jeg kjøper spillet. Jeg har tross alt ventet på dette spillet i over ett år.

Lenke til kommentar

Jeg har en p4 3,2GHz 1 gig ddr2 ram og et ati radeon x800xl 256mb.. Har Det nyeste av drivere, men når jeg ser meg rundt henger det litt igjen. Det som er rart er at det skjer med alt på low eller alt på high... Kan dette bli anneledes med fullversjonen eller?

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet som SkyMarshall. Forbanna Punkpuster kaster meg ut etter litt med meldinga:

You have been kicked via Punkbuster (for 0 minutes)...

Restriction: Empty Win 32 Module List.

Noen som har en løsning på dette problemet?

SkyMarshall: Har du fiksa det?

Latz

Lenke til kommentar
MEN - kan noen fortelle meg hvorfor jeg innimellom blir kastet ut av en server av PunkBuster pga. "empty win32 modules list" eller noe veldig likt?

Du er ikke alene - Har opplevd akkurat det samme 3-4 ganger, men kan ikke se noe mønster på hvor eller når det skjer.

Noen andre som har problemer med at spillet fryser 2-5 sekunder av og til? Fryktelig irriterende...

Høres kjent ut denne også - jeg blir hengende med både fryst bilde, og lyd som går i "Loop". De gangene dette skjer har jeg inntrykk av at det skjer relativt tidlig i spillet. Har en liten mistanke om at dette har med at jeg har satt innstillingene noe høyt ((1280*1024 - med alt på high) X800pro@16 pipes) har ikke testet ut, da jeg er for opptatt med å spille.....

Hvis dette forsatt er et "problem" når spillet kommer får jeg ta det da.

EDIT : Legger til at etter det jeg har registrert skjer denne frysingen kun en gang pr. runde/spill, dvs hvis det skjer......men altså relativt tidlig.

Synes det er litt mye småtrøbbel med denne demo'en og opplever stort sett alt som nevnes i denne tråden, trass i dette synes jeg spillet er konge, og antar at NOE vil være fikset til spillet kommer ut. Hvis ikke kommer det nok div oppdateringer rimelig snart.

BLSH

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...