Gå til innhold

Den store Battlefield2-Problemer/Bugs-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har kommet opp et par ganger når jeg starter BF2... Jeg vet jeg er god, men dette er kanskje litt i overkant? :!:

For å fikse det logger jeg meg bare ut og inn igjen, har ikke testet å spille med denne statsen - kanskje jeg skal teste å se om det skjer noe da? :p

Lenke til kommentar

Hadde mye connection problem trøbbel tidligere, men det gikk merkelig nok over og nå fungerer det tilfredstillende. Eneste er hvis det er LAN her i huset med flere på linja, da kommer dette problemet tilbake, ganske så irriterende. Det virker som dette spillet trenger mye båndbredde for å fungere optimalt online..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

connection problems får jeg til stadighet, men spesilet mye på broadpark.no serverne som lissom skal være optimalisert for NGT, toppen av ironi. (Sitter på 6 mbit NGT linje nå, gruer meg til den blir nedgradert til 2 mbit).

FPS drop får jeg som andre beskriver alltid, det er bare et spørsmål om når. Som regel hakker det som pokker i starten, tar et par min før jeg kan bevege meg ordentlig. Så kan jeg spille normalt i kanskje 5-10-15 min så plutselig knekker spillet sammen og jeg får FPS drops som varer evig, spillet blir uspillbart, jeg får ikke beveget meg eller no. Skjer spesielt mye når artillery blir avfyrt, da hakker det bare sinnsykt. Og når det skjer blir jeg svært forbannet og må restarte maskina med restart knappen. Jeg spiller til og med med 800*600 oppløsning og ikke no ekstra grafikksnadder. Ikke noe forskjell på 16-32-64 player servere. Så måtte jeg jo bare teste litt singleplayer og da for å sjekke om det var like sjukt dårlig der, og ja, det var det, får syke FPS drops der også.

Når dere ser specsa mine i profilen skjønner dere at dette spillet er en stor jæ*** tabbe og aldri skulle vært utgitt nå, spillet minner om en tidlig alpha test og jeg har ved flere anledninger hatt lyst til å kaste pcen ut av vinduet. Vurdert å gå å kreve penga tilbake og for det spillet her er knapt verdt coveret det ligger i akkurat nå. Nå må de få ut patcher så folk kan spille! :thumbdown:

beklager litt krass tone men det er ikke rettet mot noen her selvfølgelig ;)

Er bare svært oppgitt over at noen kan ha gitt ut det her og jeg får ikke spilt det, akkurat nå føles det som om jeg har kastet 449,- ut av vinduet.

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar

Når dere ser specsa mine i profilen skjønner dere at dette spillet er en stor jæ*** tabbe og aldri skulle vært utgitt nå, spillet minner om en tidlig alpha test og jeg har ved flere anledninger hatt lyst til å kaste pcen ut av vinduet. Vurdert å gå å kreve penga tilbake og for det spillet her er knapt verdt coveret det ligger i akkurat nå. Nå må de få ut patcher så folk kan spille!  :thumbdown:

beklager litt krass tone men det er ikke rettet mot noen her selvfølgelig  ;)

Er bare svært oppgitt over at noen kan ha gitt ut det her og jeg får ikke spilt det, akkurat nå føles det som om jeg har kastet 449,- ut av vinduet.

Hei,

Helt enig her! :thumbup:

Samboeren min har truet med å hive mig ut, dersom jeg fortsetter med å spille dette 'alpha test' spill!

Jeg har spelt stort sett alle FirstPersonShooters for PC, siden Wolfenstein kom ut for 10+ år siden. Jeg har aldrig (inntil nu) slått i bordet eller råbt høyt i noget spill - men det er jeg begyndt å gøre i dette spill. Veldigt fustrerende!

Har spelt ca. 150 timer online siden demoen kom ut og må bare slutte å spille BF2 nu (før det går helt galt) - inntil neste patch kommer (i slutten av August).

Utover å fikse diverse bugs (forhåbentligvis) - nedgraderer patchen også "Blackhawk'en" og "SpecOps" vil få (lenge lengtet) points for å sprenge UAV, Radar og Artillery.

Mht systemkravene som EA har satt - vil jeg si, at de rekomenderte krav burde ha vært minimums krav.

Dere kan jo prøve å starte 'Taskmanager' (med Performance åben) før dere starter BF2 og ha den kørende i bakgrunden (har ikke innflydelse på performance i spillet). Spill da en runde i multiplayer og gå derefter helt ut av spillet og sjekk taskmanger.

Graferne i Taskmanager taler for sig selv.

Syns selv jeg har en absolutt kurant spill-PC - men den står ikke mål her i BF2 (muligt nogen patcher vil fikse dette).

Mht "connection problems" midt i et brett på Broadpark servere - skyldes dette, at nogen svert umodne og useriøse admins plutselig bytter brett, fordi de ikke liker det aktuelle brett. Dette sker uten at der er 'voted' først. Sykt! Mange andre der har oppserveret dette fænomen også.

Mht updateringer av stats og mangel på samme - kan dere lese her.

Link til mine BF2 stats

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Noen grunn til at jeg ikke får installert 1.01-patchen med en fersk installasjon? Har rebootet etter spillet er installert.

Søk etter Patch 1.01 tråden for hvordan du installerer manuelt. BF2 patchene trenger ikke noen grunn, deres veier er uransaklige :p

Lenke til kommentar
Har gått opp en grad men får ikke valgt nye våpen!

Er 2 dager siden jeg gikk opp en grad å jeg nærmer meg en grad til :roll:

Er det bare serverne til bf2 som ligger litt etter får tiden?

Ble du PFC eller Lance Corporal? Hvis det var PFC, så får du ikke en unlock... Første unlock kommer ved LC, og neste etter det 10 000 poeng senere...

Lenke til kommentar
Overklokker du?

hvis det er meg du snakker til så ja, jeg overklokker en XP 2500+ (barton) til XP3200+ men dette er det eneste jeg overklokker og det skal selvfølgelig ikke ha noe med hakkingen i spillet å gjøre. Alle andre spill går glatt... og det er jo ikke bare meg som har disse problemene.

Kimmer: Jeg har også lagt BF2 på hylla, det blir ikke puttet inn i maskinen igjen før en ny patch er kommet :p

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat spiller på det lokale nett-verket med dette trikset:

1. Lag et multiplayer game

2. Alle andre maskiner går inn i lobby så de ser gamet(må ikke joine gamet)

3. Når alle ser gamet disconnecter du fra multiplayer gamet(de andre må _ikke_ trykke refresh etter dette) og lager et singelplayer game.

4. Så prøver de andre og koble til multiplayergamet, da vil de komme inn ditt singelplayer game

og etter en liten stund blir jeg bare kastet ut til skrivebordet, dette er JÆVLIG irriterende, noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat spiller på det lokale nett-verket med dette trikset:

1. Lag et multiplayer game

2. Alle andre maskiner går inn i lobby så de ser gamet(må ikke joine gamet)

3. Når alle ser gamet disconnecter du fra multiplayer gamet(de andre må _ikke_ trykke refresh etter dette) og lager et singelplayer game.

4. Så prøver de andre og koble til multiplayergamet, da vil de komme inn ditt singelplayer game

og etter en liten stund blir jeg bare kastet ut til skrivebordet, dette er JÆVLIG irriterende, noen som vet hva som kan være galt?

mener du at dere spiller mot botter? eller at bare dere to spiller?

isåfall hvis det er botter lager en et singleplayer game og han andre tar å skriver den lokale IPen på join IP eller no.

Lenke til kommentar
Overklokker du?

hvis det er meg du snakker til så ja, jeg overklokker en XP 2500+ (barton) til XP3200+ men dette er det eneste jeg overklokker og det skal selvfølgelig ikke ha noe med hakkingen i spillet å gjøre. Alle andre spill går glatt... og det er jo ikke bare meg som har disse problemene.

Kimmer: Jeg har også lagt BF2 på hylla, det blir ikke puttet inn i maskinen igjen før en ny patch er kommet :p

Vel, jeg vet ikke. Men etter det jeg har sett på diverse forums rundt omkring, så er det mange som får det til å gå bedre uten noen som helst overklokk. Det skader kanskje ikke å prøve? Feilsøking er jo alltid moro... =)

Lenke til kommentar
Vel, jeg vet ikke. Men etter det jeg har sett på diverse forums rundt omkring, så er det mange som får det til å gå bedre uten noen som helst overklokk. Det skader kanskje ikke å prøve? Feilsøking er jo alltid moro... =)

Mener å huske jeg leste i en BF2 tweak and tune guide at BF2 var tender og følsom som en jomfru mot overklokkede CPU'er. Aner ikke om det kan være noe hold i den påstanden siden jeg har tilnærmet null greie på overklokking.

Prøv å klokk ned og test. Værre er det ikke ;)

Lenke til kommentar

Spillet henger seg opp når jeg spiller, stopper rundt en 2-10 sek.. :dontgetit:

Nesten hele tiden, funket helt bra på demoen, kjører på 1024 x 960..

Bruker et pov 6800 gt og fx-55, er det "meninga" at jeg ikke skal kunne kjøre spillet så bra? Eller tror dere en patch vil fikse dette?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke spilt spillet online fordi jeg ikke får oppdatert til 1.02.

Ja, jeg har prøvd alle "regedit fixes". Feilen er at Windows brukernavnet mitt inneholder æ,ø eller å, leste det et sted at det kunne være en årsak.

Hvordan er det mulig å gi ut slike dårlige patcher, i det hele tatt lite brukervennlige spill? Jeg gidder bare ikke å lage en egen BF2 bruker som jeg må logge inn med hver gang for å spille BF2.

Forresten, hvorfor er det slik at spill skal lagre savegames og profiler i "My documents" mappen?! Er det virkelig noen som bruker den? La heller slikt ligge i spillmappen, der det hører hjemme.

Er litt frustrert, men får vel vente på om neste patch gjør ting bedre ;)

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...