Gå til innhold

Den store Battlefield2-Problemer/Bugs-tråden!

Anbefalte innlegg

De fleste spill vil nok dra så stor fordel av mer minne (vel, minst 512 MB til) at det knuser de 5 prosentene. Tror jeg da, jeg er nå ikke ekspert på det området...

Ja nei er ikke helt sikker selv. Forhåpentligvis dukker det opp noen som kan svare helt sikkert på dette. For flere mnd siden leste jeg en test om å finne den optimale ram mengden osv..Testen viste at 1 gig var optimalt for spill. Men det er godt mulig spillene har forandret seg etetr den tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke en bug, men et stort problem.

Det har allerede begynt å komme hacks, og en viss klan som jeg ikke gidder å nevne har begynt å spre propaganda om hvordan man skal irritere andre mest mulig på BF2 serverne.

Alt fra å ta båten, vente til den er full for så å kjøre til utkanten av mapet og campe der, til å være medic og drepe, revive, drepe, revive, drepe. Helt til fyren stikker fordi han rett og slett ikke kan gjøre noe.

For det første, jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så forbannade lett å jukse i online spill.

For det andre så skjønner jeg ikke hvorfor ikke spill-sammfunnet ikke har gått sammen for å fjærne denna møkka.

For det tredje skjønner jeg ikke hva som er morro med å cheate og å ødelegge spillopplevelsen for andre mennesker.

Lenke til kommentar
har en bug at jeg ikke kan røre musen når jeg kommer ingame.. der jeg skal velge team... musen låser seg :nei:

Boren min hadde samme problem, musen låste seg med en gang, alt låste seg.

Han fant ut at det var ingen kontroller som var stillt inn, dvs ingen mus/tastatur eller noe. Ved å trykke på reset to default knappen assigner spillet knappene, og det vil funke helt fint.

Ellers har jeg ikke hatt noe nevneverdig med bugs. Var litt kluss med grafikk-feil i begynnelsen, men etter å ha installert de medfølgene driverne gikk alt supert.

Lenke til kommentar

er det noen som egentlig vet hva slags maskinvare BF 2 krever. Sitter her med følgende specs:

P4 2, 4 GHz

ASUS Geforce 6800 GT 128 mb ram

512 mb ram.

Kan bare spelle på 800 x 600 og med low på alt for at det skal være laggfritt. Er pc-en min virkelig så dårlig?

Lenke til kommentar
Det er sikkert noen som har hatt samme problem som meg.

når jeg starter spillet, blir det bare helt svart, og jeg kommer ut av spillet etterpå...

er det noen som vet hva jeg skal gøre?

Vil tippe dette kommer av at BF2 har problemer med å starte dersom du bruker et program til å låse HZen på gitte oppløsninger. Har du dette prøv å sett alt på default, eller eventuellt slett programmet.

xaedus: FRAPS!

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
uhmm.... litt tidlig og klage på bugs?

det er bare en demo og sikkert ikke ferdig?

seriøst gutta.. når slapp de demoen? jo, et par dager sia.. når slipper de spillet? om noen dager..

tror dere at de slipper ut en demo med noe de lagde for 6mnd siden da eller? sånn at folk skal få en bugga smakebit av spillet?

de slapp demoen hvor mange dager før final release? 2 uker?

Hvis noen her tror at noen andre enn US army har logistikk nok til å printe, pakke og shippe X antall kopier av BF2 worldwide på noe særlig mindre tid enn dette, så er jeg meget intressert i å se begrunnelsen.

Final spillet blir ganske sikkert nokså likt ja. :thumbdown:

Typisk EA...

også må vi vel vente 1-2 mnd. før det kommer en liten 2MB patch som fikser de GROVESTE feilene...

Lenke til kommentar

Siktet på tanks.

Vet ikke om noen har lagt merke til dette?

Sikter man på en jepp/APC på avstand så er jeepen/APCen synlig over siktet og ikke under.(ca100 meter og lengere.Midt streken i siktet)

Har opplevd dette noen ganger ved beskytning, ser ikke hvor/hva som skyter.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er mange som har hatt lignende problem som meg;

Spillet går helt vanlig og supert og plutslig blir man revet bort fra spillverden og sitter på desktop. Men dette skjedde ikke med meg når jeg spilte demoen men begynte når jeg spillte fullversjonen. Jeg har lest igjennom endel threads ang dette nå, men etter hva jeg kan se er det ingen som har kommet med noe løsning til dette.. Jeg benytter forresten XFX GeForce 6800 Ulta.

En annen ting som irriterer meg stort er at etter at jeg installerte driverne som følger med spillet og blir anbefalt så får jeg ikke brukt DVI ledningen til min Eizo FlexScan L550.

Endret av Styrmer
Lenke til kommentar
Jeg har 6600GT. Det eneste problemet jeg har er at jeg har for lite minne.. Ser at alle snakker om serverlisten, den fungerer helt fint her.

Hadde problemer med server listen til å begynne med, men nå fungerer den helt fint.

Det som derimot ikke fungerte så veldig bra den fine feilen som gjør at en av dine egne spiller ser ut som fiendens. Han kom løpende mot flagget, så jeg skjøt ham, 3 salver i brystet og så døde han. Får den vanlige beskjeden om at jeg drepte en fiende.

Så 2 sek senere får jeg meldingen "you have been punished for teamkill"...

Var heldigvis en annen som hadde opplevd samme feil, og kunne bekrefte at det kunne skje... Håper den feilen er utbedret i retail, ellers er det helt på tur.....

Lenke til kommentar
Er det en bug eller er d meninga at folk skal tåle så utrolig mye? Sitter og sniper folk i skallen på lang avstand og d tar 5 skudd før de endelig dauer? Skulle tro at 1 skudd var nok, høyst 2. Virker jo som det er supersoldater som springer rundt og tåler alt.

enig... sniperen suger på bf2 demoen.. på begge lagene! burde iallefall skaffe seg bedre hitbox som fungerer ;)

Lenke til kommentar
En annen bug er: Hvis du skytter med grovkaliber på sjøen, kommer det flammer ut av løpet (selvfølgelig) og når skuddene treffer vannet kommer det flammer (små eksplosjoner)?????? Hviste ikke at sjøen var brannfarlig...

Det heter Multi Purpose ammo, og er laget for å detonere ved treff og/eller en viss distanse, og panserbrytende. Har selv skutt med 20mm MP på en liten holme uti havet... FETT!

Lenke til kommentar
Det som derimot ikke fungerte så veldig bra den fine feilen som gjør at en av dine egne spiller ser ut som fiendens. Han kom løpende mot flagget, så jeg skjøt ham, 3 salver i brystet og så døde han. Får den vanlige beskjeden om at jeg drepte en fiende.

Dette har jeg også opplevd en rekke ganger....utrolig frustrerende! Men dette er ting som blir fikset på når spillet kommer ut.

Angående ytelse så ble det jo fra EA games hevdet at spillet lagget litt med high oppløsning da...og dem sa til ham fyren som testet det at han burde kjøre medium settings. Men jeg tror nok dem fikser laggingen i high settings også.

Lenke til kommentar
Jeg ser at det er mange som har hatt lignende problem som meg;

Spillet går helt vanlig og supert og plutslig blir man revet bort fra spillverden og sitter på desktop. Men dette skjedde ikke med meg når jeg spilte demoen men begynte når jeg spillte fullversjonen. Jeg har lest igjennom endel threads ang dette nå, men etter hva jeg kan se er det ingen som har kommet med noe løsning til dette.. Jeg benytter forresten XFX GeForce 6800 Ulta.

En annen ting som irriterer meg stort er at etter at jeg installerte driverne som følger med spillet og blir anbefalt så får jeg ikke brukt DVI ledningen til min Eizo FlexScan L550.

Jeg har akkurat samme problemet. Sitter her med et ASUS Geforce 6800 GT 128 MB.

ER det noen som har funnet en løsning på dette problemet? Det er grusomt irriterende at spillet avslutter bare etter to-tre miuntters spilling...

EDIT: Problemet det er snakk om er at spillet avslutter, altså ikke sitertes problem med DVI-ledning.

Endret av Ole-Magnus
Lenke til kommentar
En gullbøgg: hvis man prøver å ta Construction Site og gjemmer seg i det ene hjørnet i containeren ved flagget ved å legge seg ned her, så stikker beina ut av containeren og da er det bare å skyte i foten så dauern :lol:

Sprøtt!

Har lagt merke til at bena stikker ut, men har aldri prøvd å skyte på dem. En granat i containeren gjør samme nytte :)

Men det er jo greit å merke seg at man ikke har samme problem om man sitter på huk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...